Har försökt föra över filer via ftp program till xboxhårddisk, men när jag försöker ansluta xboxen får jag ingen kontakt med datorn. använder mig av korsad nätverkskabel.
Hörde att man eventuellt måste ha en router, stämmer det??
/ett pucko
Har försökt föra över filer via ftp program till xboxhårddisk, men när jag försöker ansluta xboxen får jag ingen kontakt med datorn. använder mig av korsad nätverkskabel.
Hörde att man eventuellt måste ha en router, stämmer det??
/ett pucko
Nej, en korsad kabel från nätverkskortet i din PC till Xboxen räcker. Har du nån dashboard installerad?
Jag är helt nybörjare så ska jag vara ärlig så vet jag inte. Har testat hos en polare och där gick det men han hade en router. Har det där evo x..
Kolla då dina nätverksinställningar. Kör du DHCP kommer det förmodligen inte att funka. För att vara säker på att det inte är ett kabelfel så kan du kolla att LEDsen på både din PCs nätverkskort och Xboxen lyser.
Sätt ditt nätverkskort i din PC till:
IP: 192.168.0.1
Nätmask: 255.255.255.0
På din Xbox välj "System tools" -> "Settings" i EvoX och ändra Ip och nätmask till:
IP 192.168.0.2
Nätmask: 255.255.255.0
Spara och starta om Xboxen... testa nu att ansluta via FTP.
det lyser inget på xboxen och inget på datorn
Då är din kabel antingen trasig eller så är den inte korsad. Testa med annan kabel.
ok.. då ska jag göra det...
kan va så som det va för mig ja siitter på 2 nätvärks kort ett trådlöst å ett vanligt när ja koplar den vanliga till boxen så måste ja stänga av den trådlösa för att det skall funka!!!
sen tänk på att sätt i nätvärks sladden innan du startar boxen!!!
jag har då inget trådlöst kort men det sitter ett inbyggt i moderkortet.. ok men jag tror att jag hade i sladden när jag startade xboxet...
ok har du 2 nätvärks kort då ett integrerat (i moderkortet) å ett som du satt i sj???
"Alla vill leva länge... Men ingen vill bli gammal.."
Bookmarks