Visar resultat 1 till 26 av 26

Diskussion: Nu är jag lite förbannad.....

Registrerade
    Sep 2003
    Respekt
    0

Unhappy Nu är jag lite förbannad.....

skruvhålet är ju helt åt fanders, när man skruver fast chippet så blir ju pogo pinsen i helt fel läge med hålen i moderkortet, snett som fan men man kan lyckas få kontakt. Det räcker att man trycker på powerknappen så lägger det sig fel igen hur hårt eller löst man än skruvar. har fått öppna boxen tre gånger nu och försökt sätta rätt det bara för att upptäcka att dagen efter samma prob.

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    Jag känner en kille som har samma problem.

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    20
    men snälla det följde ju med brikor läg den immellan kortet å moderkortet så lägs den HELT RAKT å då kommer det i kontekt!!! och andvänd INTE skruven som földe med utan ta den som satt på moderkortet!!!
    hör av er när det funkar

Registrerade
    Sep 2003
    Respekt
    0
    jag kan kan ju inte få det rakare än vad chipet tillåter pga positionen på hålet, och det gör att chipet vrider sig när jag drar till skruven, moderkorts skruven alltså som jag använt, men det var ju snällt av dig att nämna att det fanns brickor med, tänk det hade jag ju iiiinte sett.....

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    20
    hehe ja du behöver inte va så illa i tonen :P:P:P
    men vissa missade det som polaren gjorde men ja fattar inte drars chippet med ått nått håll när du drar skuven eller ÅKER chippet med ner vid skruven när du drar ått å andvänder du båda brikorna eller bara 1??? å vicken sorts prika fick du med endast rund eller fick du den som det är som små tagar som sticker ut på sidorna???

Registrerade
    Sep 2003
    Respekt
    0
    Det var inte meningen att vara otrevlig, är bara så trött på skiten. Jag fick med två brickor, helt plana och helt riktigt det drar åt ett håll, inte upp och ner så att säga, vilket innebär att de bakre pinsen inte får kontakt, enda sättet att få dit det är att släppa på skruven och då kan man som sagt inte ens trycka på powerknappen utan att det hoppar

Registrerade
    Sep 2003
    Respekt
    0
    bara en bricka för övrigt, med två vägrar skruven dra i gängorna

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    20
    ok va samma för mig så ja HÖLL fast chippet medans ja skruvade dit det så funkade det!!! men då har du bara 1 brika på med andra ord som ja har du den så att den sitter mellan chipppt å moderkortet??? eller mellan skruvets (huvve) som det kallas å chippet antar att du har det mellan moderkortet å chippet så som det ska sitta???
    mvh mackan

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    20
    och sen en fråga till har du det nyaste spiderchippet som släptes för nån dag sen eller har du det innan???

Registrerade
    Sep 2003
    Respekt
    0
    Nja, köpte det för ca en vecka sen. jag har brickan under chipet. men saken är ju den att hålet på chipet och hålet i moderkortet inte sitter rakt över varann, skruvhålet alltså, det skiljer en hel del och därför flyttar det sig. Med andra ord, för att pogopinsen ska sitta där de ska så kan man inte skruva fast chipet.

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    20
    oj det låter konstigt va har du för BOX DÅ ??? alltså har du 1.6 eller???

Registrerade
    Sep 2003
    Respekt
    0
    nepp 1.1:a

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    20
    hmmm ok då vete fan!!! men chippet funkar till den boxen eller??? å har du kollat på rätt beskrivning till just den boxen???
    mvh mackan

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av xenite
    nepp 1.1:a
    jag har precis samma problem som du, har hållt på i 3 dagar med det och börjar bli less på det, man ska väll inte behöva limma fast pogopinsen.....

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    20
    hehe neee det ska man ju inte men vad har du för box då??? alltså har du 1.6 eller nån äldre???
    mvh mackan

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    jag har en 1.6, har skrivit mail till psxcare men jag väntar på svar från dem...man e ju lite sugen på att spela lite nu till helgen..

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    20
    ja du det har ja vart nu i snart 2 veckor alla dom chippen ja fått från PSXCAR har inte fungerat!!! men polarens tidigare chipp funkar skit bra på min box!!! så ja vet inte man får inte nån specielt bra hjälp av dom heller!!! har skickat ett par mail har inte fått svar på nått så när man ringer får man inte så mycket hjälp samma sak när man åker till butiken dom tar ens inte in min box så dom får se sj att det inte funkar!!! ja tycker det värkar lite konstigt att dom inte hjälper sinna kunder!!!
    ja fick ens inte veta att ja fick 1.1 chippet när ja skulle köpa en 1.0!!!
    men som sakt inget av det nya spider chippen värkar funka av dom ja fått å polare har införskaffat har inget fungerat även fast vi gör EXAKT som beskrivningen!!!

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    jag har kollat lite andra forum och det finns fler som har detta problemet, några har använt eltejp och några har fått limma fast chippet, jag skaffade spiderchipppet bara för att jag skulle slippa allt meck med löddning och så...

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    20
    samma här chippet som va innen det nya va fan grymare funkade till alla dom boxar ja har instaöerat det till!!!
    vet du ifall det har funkat för dom som har insallerat det med limning??? m.m. ???

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    har bara fungerat temporärt hos de flesta, vissa har tagit ut moderkortet och lödat fast pogopinsen istället och det har funkat då....men jag e inte så sugen på att lödda, har ju inte ens en lödstation..

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0

samma problem

Tjena moss, mecka ner en 1.6 box i går för att montera spiderchip 1.1 ... hade samma rakarns problem med pogopinsen. provade allt möjligt, 2 timmar fyra pilsner och dålig humör så spände jag skruven bara precis så att chippets pinnar närmast skruven nuddar och sedan satte jag en liten plast pinne i ena hörnet som trycks ner av dvd läsaren när den kommer på plats.
    Ingen ultimat lösning, men funkade hela kvällen igår.

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    det låter avancerat, sen vågar man väll inte flytta boxen...får skruva fast den i tvbänken

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    nja de blir jue de men samma med de tunna trådarna, får väll sse om de fungerar annars får man nog fan löda dit de..

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    jag får väll prova mej fram jag med...får ta en snabbkurs i lödning..

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    de är bara att ta de lungt .. en bra penna man kan ställa värmen på är att rekomendera ..

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    20
    vill bara rekomendera för dom som inte kan löda gör inte det sj om du inte trännar på nått annat innna för dom här små trådarna lödareman för länge går dom AV!!!

Liknande diskussioner

1. RGB-Problem. Testat allt.
    By Flingan in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2003-05-21, 21:19
  2. HANSI m.fl: För att spela min back-ups måste jag boota med samma spel fast ORGINAL.
    By koopatrooper in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2003-05-18, 02:32
  3. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 19:13
  4. Vad är det jag har köpt?
    By larra in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-02-11, 14:18
  5. Lite DC frågor
    By toddy_spice in forum Dreamcast produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2001-08-05, 09:36

Bookmarks