Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Överhettning?

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0

Överhettning?

Min Ps2:a läser alla skivor hur bra som helst men när man har spelat ett tag så kan den inte läsa skivan längre och spelen hänger sig.

Om man slår av maskinen och lämnar den av tillräckligt länge så läser den skivorna prima när man kör igång igen men endast en viss tid för sen hänger det sig igen.

Vad kan det vara för fel. Kan maskinen möjligtvis bli överhettad?

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    24
    Om den inte läser den när den blir varm men gör det när den blir sval så har du ju svaret på din fråga.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    Ja, men inte vad jag ska göra åt det. Och jag har redan letat på svaret i en annan tråd. Det verkar vara att det är chippet som börjar sacka efter när det blir varmt.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Har du DMS4 pro chip? Be den som monterade chippet fixa lite extra kylning på det.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    Jag har ett dms3plus men jag ska fixa extra kylning och hoppas på det bästa.

Liknande diskussioner

1. Problem med överhettning
    By PetsonGBG in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-10-21, 17:17
  2. Ny 120GB IBM 180GXP!!!
    By SPeeD in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-12-19, 04:03

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner