Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Har ett riktigt allvarligt problem

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0

Har ett riktigt allvarligt problem

Så här är det:

Jag försökte uppgradera mitt Xenium OS till senaste stabila versionen (2.3.0).
    jag följde den här guiden exakt http://www.teamxodus.com/modules.php...ewtopic&t=4922
    (hårddisk delen)
    när jag kom till steg 5 så kom texten "retrieved nessecery files from hdd" upp och jag vart jätteglad att det funkade. men det gjorde det ju såklart inte...
    Helt plötsligt slog xboxen av sig, precis som det stod i guiden att den ska. men nu när jag försöker starta den så blinkar den bara rött/grönt och inget händer.

är det nån som har nåt bra tips hur man löser det här? eller är det kört nu?

Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Respekt
    21
    Starta boxen i recovery mode med hjälp utav switchen på chippet, bränn en skiva med 2.3 på om den du har på hårddisken inte fungerar denna gång heller.

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0
    Tänk på att låsa upp HDD innan du uppgradera...funkade inte för mig annars...kan du göra i Xenium OS...

Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Respekt
    21
    Själv har jag aldrig nehövt låsa upp disken för att uppgradera men men jag har väl varit lyckosam =)

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0
    Jo, har försökt förut när jag skulle uppdatera till 2.01 eller nåt...la in 2.3 igår...funkade inte förrän jag låste upp HDD... Men funkar det ändå så e ju det bara att gratulera!

Nu sitter man o har disco med hjälp av LED'sen...hehe...blinkar på som satan!

Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Respekt
    21
    Japp. Bytte ut mina runt ejectknappen till rgb-diodrar som jag driver med xternal led modulen.. Trevligt att kunna välja bland lite fler färger än röd/grönt/orange ! Bättre än att byta till enfärgade, man kan ju råka tröttna =) På detta viset har man ju ett antal färger att välja på.
    (Dock så var det inte min idé ursprungligen, såg att nån gjort det på xeniums forum, klåfingrig som man är så va jag ju tvungen att testa =) fungerar fint)

Edit: För övrigt har jag uppdaterat varenda gång det har kommit utr en uppdatering (från 1.0 -> )utan att låsa upp. Kanske kan bero på att jag har gamla hederliga Xenium, inte ICE alltså..
    Last edited by psychocowboy; 2005-02-10 at 01:33.

Liknande diskussioner

1. r-mod+action replay problem
    By warmnapp in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2003-05-12, 22:49
  2. DMS3 Problem
    By metalnosferatu2 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2003-05-09, 16:25
  3. Problem med SCPH-7002
    By Egge in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2003-01-08, 13:45
  4. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X