Visar resultat 1 till 20 av 20

Diskussion: Funderar på HD Advance v2.0..

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0

Question Funderar på HD Advance v2.0..

Tja!
    Jag funderar på att köpa en HD Advance och en 160 gb hårddisk men ja har några frågor innan ja bestämmer mig..

1. Kan man ladda ner spel direkt till ps2ans hårddisk genom dess nätverksadapter eller måste man ladda hem dom genom pcn o sen föra över dom till den andra hårddisken?
    2. Kan man tanka över spelen från pc till ps2 genom en vanlig nätverks kabel som är kopplad mellan nätverksadaptern och pcn?
    3. Vilka programvaror måste man ha för att kunna köra spelen? Var kan man isf få tag på dom?
    4. Kan man lagra mp3, divx mm, alltså mediafiler på hårddisken o sedan köra dom genom ps2an?
    5. Går allt det här smidigt så att en vanlig snubbe som vill spela gratis spel klarar det?

Tack på förhand!
    MVH / Anders

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0
    1. pc -> ps2
    2. ja
    3. t.ex hdadvance
    4. mp3 ja.. film, tror inte
    5. extremt

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    Vilket är enklast? Använda en nätverksladd eller plugga in hårddisken i datorn?
    Behöver man ha chippat ps2an för att kunna föra över genom nätverksladd?

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    0
    enklast: läsa av spelen direkt från skiva i PS2-an...
    2: ja

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0
    enklast är ju som TLU sa... läsa från dvdn.. men det tar låång tid det med... så enligt mig så är det lättaste att koppla in disken i datorn, gärna genom en extern Hd-låda.. eller dylikt...

att fixa nätverk på en ochippad ps2 GÅR såvitt jag vet... men
    det är typ som att leva resten av ditt liv nere i helvetet ;P

Registrerade
    Jan 2005
    Från
    aspudden
    Respekt
    20
    jag beställde 2.0 men tydligen e det 2.1 man får.....tycker det är s k r ä p än så länge......blir konverteringsprocenten fortsatt låg för mig som nu är det klart waste of money...

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    24
    Det är 2.1 som man får men det har ingen betydelse. Hur kan 350kr vara "waste of money" för HDA?? Du får ju inte ens ett spel för de pengarna och HDA funkar ju ypperligt. Vad menar du med "konverteringsprocenten fortsatt låg"? Funkar inte spelen eller vadå? Du måste ju kika i de listor som finns på nätet om du måste enabla något mode om det är något spel som inte funkar.
    Har själv bara något spel som inte funkar men 350kr för en produkt som du kan köra original, back-up eller nerladdade spel utan att ens behöva bränna dem på DVD från HDn är ju småpengar.
    Last edited by danne.sk; 2005-01-15 at 00:50.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

Registrerade
    Jan 2005
    Från
    aspudden
    Respekt
    20
    jag var för hård i orden, ja. 300 kr e ju en struntsumma i det stora sammanhanget, det medger jag. men du måste ju hålla med om att 95% av alla spelen - det är att ta i.

och - nej, Shrek 2 och Knockout Kings 2002 gick ej ens att konvertera. massa errors inträffar o läshastigheten avstannar.....

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    24
    Antar att det är DVD-rippar på CD-skivor och då är det inte konstigt då de som rippat dem till CDs har frångått CD-standarden för mängden data som det skall vara på PS2an. Det går att spela dem som vanligt men inte att läsa av dem utan errors. Om det inte är brända spel så är det konstigt att du får errors om det är det så måste du väl förstå att det inte HD Advances fel.
    Varför lägga in spelen via PS2an?? Det är ju bara tidsödande, installera dem via datorn istället så slipper du läsfelen.

Registrerade
    Jan 2005
    Från
    aspudden
    Respekt
    20
    spelen var helt original faktiskt.

ja jag ska försöka lära mig ta det via datorn istället. Du såg säkert att jag undrade om jag ska montera ur HDD ur ps2 o koppla den tilll datorn (ska ligga i nån "vagga " eller...?) eller köra via nätverkskabel....?

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    24
    Du kan köra vi USB-låda eller via IDE-kabeln som vanligt i datorn. Jag kör extern USB2-låda och ligger på drygt 20mb/sek i överföring med programmet WinHiip och det går undan med installationen då.

Om du får errors när du läser in originalspelen så har du säkerligen en laser som inte läser speliellt bra i PS2an. Jag har 3st PS2or och ibland när jag läst in ett spel med den äldsta kan jag få errors men installerar jag samma spel på en nyare så går det bra.
    Last edited by danne.sk; 2005-01-15 at 01:14.

Registrerade
    Jan 2005
    Från
    aspudden
    Respekt
    20
    har du en länk till "din" låda ? jag har en maxtor diamondmax 10, 200 GB.

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    24
    Denna har jag:
    http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=300456&cks=PRL
    Den är dyr men jag ville ha med Firewire & USB2 anslutning men firewire funkar inte med WinHiip men det finns billigare versioner där med bara USB2 anslutning. Kan rekommendera USB2 lådan som Clas Ohlson har också som jag hade tidigare, låg på ca 20mb/sek i överföring då. Vissa billigare lådor kan ha lite sämre överföringshastighet beroende på styrchip i lådan.

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    danne.sk: vet du om man kan köra ntsc spel me hd advance utan att behöva chippa ps2an? alltså bara installera dom på hårddisken o sen köra dom genom hd advance utan att maskinen är chippad?

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    24
    Japp, det går utmärkt. Huvudsaken är att din TV klarar av NTSC-signaler annars så får du svartvit eller förvrängd bild beroende på om TVn klarar 60Hz signaler eller ej.

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    Aha, men om min tv klarar 60Hz så borde det gå bra? eller behöver jag någon RGB-kabel eller liknande?

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    24
    Om bilden endast blir svartvit så klarar du dig med en RGB-kabel eftersom tvn då klarar 60Hz signal men om den blir förvrängd så klarar inte tvn 60Hz signal alls och då funkar det inte alls.
    De flesta ny apparaterna klarar NTSC, om inte annat så skall de klara 60Hz signaler. Säg vilken tv-modell du har så kan jag hjälpa dig med detta.

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    Jag har en: Panasonic TX-21S1TC E
    Jag har oxå gamecube till tv o spelet zelda wind waker och på baksidan av spelet står det att man behöver 60Hz tv för att spela det och spelet fungerar utmärkt. Så jag antar ju att den e en 60Hz men det vore schysst om du kunde kontrollera det =).
    Tv apparaten i sig är ganska gammal, fick den i julklapp för 8 årsen typ.

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    24
    Jag hittar ingen info om just den tvn men eftersom du säger att det funkar med Gamecuben med 60Hz signal som kommer det garanterat att funka med PS2an också.

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    Det låter ju bra. Blev glad nu =).
    Tack för hjälpen!

Liknande diskussioner

1. Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2004-06-13, 10:23
  2. Alladin Advance
    By Hansi in forum XBOX Produkter
    Senaste inlägg: 2004-02-17, 21:36