Visar resultat 1 till 18 av 18

Diskussion: Bränn Hastighet,ställer det till det?

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    21

Bränn Hastighet,ställer det till det?

Jag har en "HP DVD writter 300n".
    Men när jag bränner i "Nero" eller i "Stompax record now" och använder skivor som stödjer 1x så kan jag bara välja 2.4x som lägst.

Vet inte om det är brännaren som gör att jag inte kan bränna lägre?

För när jag brännt ut nfsu2 och ska spela det så laggar ljudet när dom här serierna startar i spelet ("mellanfrekvenser" - "reklam-snuttar"). För annars funkar spelet väldigt bra.

Så jag antar att det är hastigheten det beror på (för jag har testat 6 olika skivor och det händer samma sak med alla).

Vad tror ni det beror på?

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    21
    är skivan som du kopierar från repigt om det är så då blir ju skivan som du bränner ut dåligt ljud.är du nybörjare på att bränna då kan allt gå fel
    kan även vara din brännare som är dålig.jag skulle bränna på nec om jag vore dig

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    21
    Vad är nec?

Post Re: sIkTa mOt StJäRnOrNa

403 11 GÖTEBORG
    www.sweclockers.se
    x
    här har vi en lite malgroda

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av maria
    är skivan som du kopierar från repigt om det är så då blir ju skivan som du bränner ut dåligt ljud.är du nybörjare på att bränna då kan allt gå fel
    kan även vara din brännare som är dålig.jag skulle bränna på nec om jag vore dig
    Om skivan är repig så påverkar detta ingenting om skivan läses utan Read Errors vid kopieringen eftersom informationen är lagrat dgitalt och så måste det finnas läsfel om det skall bli något fel på kopian. Problemet med ljudet uppstår pga av att Xboxen inte kan läsa skivan riktigt.
    Antagligen blir det så för att din brännare inte kan bränna i hastigheten som skivan är hastighetsklassad till, 1x eller att den inte "tycker om" skivtypen, du har du dessutom en brännare som bara kan bränna +R skivor.
    Om du vill få ner hastigheten så kan du ju prova att uppdatera brännarprogrammet eller prova ett annat brännarprogram men till att börja med tycker jag att du skall byta ut firmwaren i brännaren eftersom brännaren är en OEM version av NEC ND-1100A och som vanligt så brukar inte de äldre NEC-brännarna ha bra firmware original.
    Du hittar den nyaste firmwaren till din brännare här, du kan även kolla vilken firmware din brännare redan har i t.ex. Nero:
    http://forum.rpc1.org/dl_firmware.php?download_id=1598
    Last edited by danne.sk; 2005-01-15 at 02:10.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    21
    Jag förstår inte riktigt vad det här "Nec" är för något.
    Är det en brännare eller?
    För jag har ingen "Nec" (om det är brännarens namn), jag har en "Hp DVD writer 300n".

Men jag såg att min nuvarande brännar version var 3.10.
    Och den nyaste hette 3.20.
    Men jag vet inte om jag vågar ladda hem den, för det står ju en massa varnings text över allt att det kan försöra brännaren helt.

Har du msn eller vill du förklara här?
    Last edited by robin_nerf; 2005-01-15 at 10:28.

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    25
    Framgår inte det väldigt tydligt i mitt förra inlägg att NEC är ett brännarfabrikat samt att din brännare i grunden är en NEC ND-1100A DVD-brännare, som det även framgår i länken jag bifogade i det förra inläggen, som HP har satt sitt namn på. Det är en brännare som endast bränner +R skivor vilket kan vara orsaken till ditt problem då det vanligtvis rekommenderas att använda -R eftersom de är mer kompatibla än +R på Xbox & PS2.

Det står på sidan att man gör detta på egen risk och så står det ju alltid på sidor med biosar & firmwares för att folk skall uppmärksamma att de inte skall anklaga dem om det går fel vid flashningen. Om du följer instruktionerna hur man skall flasha och inte har massa program i bakgrunden eller startade i operativet vid flashning så kommer det säkerligen gå bra. Har flashat diverse brännare många gånger och jag har aldrig haft problem. Om det nu ändå skulle bli problem vid flashningen så kan man alltid flasha om den ingen med samma firmware.
    Last edited by danne.sk; 2005-01-15 at 13:40.

Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sundsvall
    Respekt
    0
    Det har ingenting med skivan att göra, om du ändrar så att du kör PAL/NTSC så löser det sig.
    Hade lika problem jag med, att det hackar när det är FMV igång.
    Ta en titt på Guider eller sök före ni ställer frågan. Tack.

* 1 Xbox360 V0078FK
    * 2 Xbox V1.3 / V1.4
    * Playstation 2, Playstation 1, Gamecube, Super Nintendo, Nintendo

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    21
    Hur ändrar man från NTSC > Pal eller Pal > NTSC då?

Så det är ingen fara fall brännaren inte skulle fungera efter uppdateringen?
    Är det som vilken installation som hellst eller måste man skriva massa kommandon i DOS och såna där konstiga grejer för att instalera den nya 3.20 versionen?

Vad blir skillnaden på min brännare efter att jag har uppdaterat den till 3.20 från 3.10 då? Kommer det att vara några skillnader?

FMV? Vad är FMV för något?
    Last edited by robin_nerf; 2005-01-15 at 16:13.

Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sundsvall
    Respekt
    0
    FMV är video snuttar.
    Fixa ett program till xboxen som heter Enigmah Video Mode Selector, troligen har du det redan inlagt, men starta det sen ändrar du till Pal/Ntsc.
    Det beror på vad det är för version du har på spelet, kolla nfo filen, det brukar stå där vad det är för nåt.

* 1 Xbox360 V0078FK
    * 2 Xbox V1.3 / V1.4

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    21
    Jag ställde om till NTSC nu, men mitt "Fight Night 2004" funkade inte för det, och NFSU2 har jag inte kollat om ljudet är så där konstigt fortfarande.

Men bilden är mer suddig nu när jag ställt in den på NTSC, mycket skarpare med PAL.
    Last edited by robin_nerf; 2005-01-15 at 19:32.

Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sundsvall
    Respekt
    0
    Okej, men hackar filmerna nåt i NFSU2 då?
    Borde vara skarpare med NTSC eftersom det är i 60hz och PAL bara på 50hz.

* 1 Xbox360 V0078FK
    * 2 Xbox V1.3 / V1.4

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    25
    Det blir inte skarpare för att du får en lite högre uppdatering på bilden vilket NTSC ger utan sämre kvalitet på bilden eftersom NTSC har sämre linjeupplösning i bilden än PAL-systemet.

Robin_nerf: Skillnaden efter ett firmware byte är att du kommer att ha bättre stöd för diverse skivmedia samt antagligen förbättrad bränning på skivorna. De brukar göra många olika förbättringar i brännarna allt eftersom de släpper nya firmwares. Firmware uppdateringen till din brännare är antagligen en .EXE fil som du skall köra under Windows som känner av att du har brännaren och uppdaterar den. Det finns säkerligen en instruktion i filen som du laddar ner.

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    21
    om inte brännaren skulle funka efter uppdateringen, vad ska jag göra då?

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av robin_nerf
    Jag har en "HP DVD writter 300n".
    Men när jag bränner i "Nero" eller i "Stompax record now" och använder skivor som stödjer 1x så kan jag bara välja 2.4x som lägst.

Vet inte om det är brännaren som gör att jag inte kan bränna lägre?

För när jag brännt ut nfsu2 och ska spela det så laggar ljudet när dom här serierna startar i spelet ("mellanfrekvenser" - "reklam-snuttar"). För annars funkar spelet väldigt bra.

Så jag antar att det är hastigheten det beror på (för jag har testat 6 olika skivor och det händer samma sak med alla).

Vad tror ni det beror på?
    Jag spelar NFSU 2 från hårddisken och ljudet laggar i mellansekvenserna för mig också. Så det har nog inget med din brännare eller skivorna att göra. Det är ju ändå skit samma eftersom spelet fungerar fint annars. Tycker jag.

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    21
    Håller helt med dig.

Frågan är bara hur man gör med brännaren om den inte funkar med dom nya drivrutinerna, hur man återställer den

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    25
    Varför förutsätter du hela tiden att brännaren skall gå sönder? Om flashningen misslyckas, vilket är ovanligt, så är det bara att flasha om den ingen och det skall inte gå fel om du inte har massa onödiga program eller processer igång i bakgrunden.

Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sundsvall
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av danne.sk
    Det blir inte skarpare för att du får en lite högre uppdatering på bilden vilket NTSC ger utan sämre kvalitet på bilden eftersom NTSC har sämre linjeupplösning i bilden än PAL-systemet.
    Okej, då ber jag om ursäkt för det
    Men med NTSC så får jag väldigt mycket mer skärpa på mina spel, än när de är på PAL. Så därför trodde jag det var så.

* 1 Xbox360 V0078FK
    * 2 Xbox V1.3 / V1.4

Liknande diskussioner

1. Guide till streaming i XBMC
    By fArGo_sWe in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2010-07-27, 20:09
  2. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 13:59
  3. 6.6 Guide till streaming i XBMC av fArGo_sWe
    By fArGo_sWe in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Senaste inlägg: 2004-04-21, 10:14
  4. Till hansi Eller shiro
    By daniel_e53@hotmail.com in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2002-04-15, 19:24
  5. RGB... Info, fakta mm mm mm. LÄS!!!
    By KnasHatt in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2002-03-25, 21:16

Bookmarks