Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Problem med bränning

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2002
    Från
    stockholm
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Question Problem med bränning

    Jag har nu ett flertal gånger försökt bränna ett antal olika spel som jag har laddat ner, men jag har inte kunnat starta något av dem. Jag har provat att EA-swappa (eftersom jag har ett Neo4-chip), men det har inte heller hjälpt. Antingen laddar Ps2an lite på skivan och går sedan direkt tillbaka till browsermenyn eller så får jag se den röda ogiltig-skiva-animeringen.

    Eftersom jag har problem med CDR-Win (den ogillar min Sony-brännare av någon anledning) så har jag provat med en ny version av Nero (Burn Image) och med DiscJuggler (efter att först ha kört bin2iso på bin-filen).

    När jag öppnar cd:n i Windows ser det bra ut, det vill säga jag ser lite olika filer på skivan så nå't har i alla fall blivit bränt.

    Jag har provat tre olika märken av cd-skivor: Fuji, Verbatim och nå't billigt skräpmärke och de billiga är de som uppenbart fungerar sämst.

    Är det någon som har en aning om vad jag gör för fel? Ska jag preparera bin-filerna med nå't program efter att jag har packat upp dem? Ska jag använda en viss typ av skiva jag ännu inte provat?

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28

    Post

    Jag har haft problem med cdrwin och använder ALDRIG det längre utan kör med Fireburner och ALLA spel funkar...

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2002
    Från
    stockholm
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Post

    Hmm, då ska jag nog ta och prova det igen då. Jag har dock tyvärr för mig att jag brukade ha likartade problem med Fireburner som de jag har med CDR-Win. Tack ändå.

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28

    Post

    Prova ladda hem ADRPatcher <a href="http://www.console-news.org/forum/showthread.php?s=&threadid=1298" target="_blank">www.console-news.org/forum/showthread.php?s=&threadid=1298</a>
    jag kör alla mina genom ADRPatcher vare sig det behövs eller inte. ADRatcher rättar även till ECC problemet...

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2002
    Från
    stockholm
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Smile

    Provade med Fireburner igår och då fungerade det faktiskt. Suveränt. Tack.

Liknande diskussioner

  1. Problem med FlashFXP, filöverföring...
    By Bagger in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-07, 07:07
  2. NTSC/US PS2 - Problem med TV'n - blir färg med ljudet; skumt
    By Goro in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-07-08, 22:48
  3. Problem med med ms-dashboard
    By samplehead in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-06-08, 23:41
  4. Problem med bränning av xboxiso spel
    By boxcoxer in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-07-22, 16:11
  5. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 21:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •