Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Fjärkontroll

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    21
    Respekt
    0

    Fjärkontroll

    Är på jakt efter en fjärkontroll till min xbox. Förmodar att man måste köpa Microsofts.. det där dvd-kittet, fjärkontroll + ir-ögat?

    Hur som helst.. tycker inte den är så värst snygg och funderar då att även köpa en mulitfjärkontroll. Men dom som jag sett på markanaden är inte heller så vackar, vill ha förslag på fjärkontroller man kan köpa.

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Fjärrkontroll

    Jag har köpt en thrustmaster men den var av mycket dålig kvalitet och funkar inte till övrig utrustning alls bra. Jag letar därför ochså efter en bra universalfjärr och jag har gjort lite research:


    All For One Kameleon:
    All for One Kameleon klarar jobbet. Det jag har läst mig till är att du ställer in din fjärrkontroll på koden som motsvarar RCA DVD. (Kod 0522)


    Philips Pronto:
    Du kan även få Philips Pronto att funka genom att ladda ner lite ccf-patchar från www.remotecentral.com


    RCA
    Alla RCA verkar funka rakt men dom säljs nog bara i usa.
    Här ser du tydligt att fjärrkontrollen har samma konstruktion som RCA:
    Radio Shack RCA


    J1:
    Alla fjärrkontroller som stödjer standarden J1 går att modda till att funka med XBMC har jag läst någonstans har jag för mig.


    Övriga:
    Alla universalfjärrkontroller som stödjer RCA DVD borde funka för xbox DVD Kit.

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Finns det någon använder All for One Kameleon till sin xbox?

    JAg funderar på att köpa en All for One 10 in 1 kameleon URC 8210.

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Jp1

    Så här konfar du en JP1-komptibel fjärkontroll
    XBMC JP1 Manual

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    34
    Respekt
    20

    Exclamation Hansi!

    Citat Original inlägg av Hansi
    Jag har http://www.theatertouch.com/products/t2.shtml

    Men nu ser jag att det kommit en ny, så om två veckor skickar dom en
    http://www.theatertouch.com/products/t2plus.shtml

    + de nya rf-tillbehören
    Funderar på att beställa en men..
    Vart beställer ni theatertouch ifrån finns det någon svensk återförsäljare?

    Funderade annars på en Kameleon 6 in 1.. va vet ni om den?

    Några andra rekommendationer?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag köper mina från http://www.homeautomationnet.com

    Tyvärr alltid risk för irriterande problem med dessa underbara fjärrkontroller, och även om jag har så bra kontakt med dom att dom alltid packar upp och testar fjärrkontrollerna innan dom skickas till mig (är inne på min 4:e, 3st T2 och 1st T2+ + RF-utrustning m.m.)

    Min T2+ fungerar iofs perfekt i sig, men nätdelen till laddaren piper högfrekvent.

    Alla mina T2 har displayen slocknat på och jag fick aldrig RF att fungera användbart. Jag har inte hunnit testa RF på T2+ men det skall vara mycket bättre nu.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    34
    Respekt
    20
    Okej låter lite risky med andra ord.
    Var det fel på nätdelen som gjorde att den pep högfrekvent eller är det så?

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag kollade forumet på www.remotecentral.com häromdagen, tydligen är det INTE normalt så jag tänker maila och be att få en ny nätdel. Som det är nu kopplar jag bara in laddaren när batteriet är slut i fjärren och laddar över natten. Meningen är ju att man skall ställa fjärren i laddaren när man inte använder den och slippa riskera batteritorsk när man använder fjärren.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    34
    Respekt
    20
    Okej. Hoppas det löser sig.
    Problemet när man köper grejer från US och UK mm är ju att även om du åtar sig att laga gerjerna så brukar fraktkostnaderna lätt dra iväg. Jag antar att du betalar för dom frakterna fram och tillbaka till florida?

    Kanske PSX ska ansöka om en Dealer Application Isf har du en garanterad köpare här

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    RTI säljer endast till USA då dom inte vill betala för de godkännanden osv som krävs (CE-märkning, licens/anpassning av RF-prylarna osv) så skall man sälja i sverige får man gå via någon kontakt i USA samt hoppas att ingen orkar bry sig om märkningarna.

    Jag har aldrig brytt mig om att skicka prylarna på reparation, det är ju oftast bara 90 dagars garanti i USA så med kostnad för frakter och reparation så...tja, det har känts enklare att bara be dom "overnajta" en ny fjärr och ägna tiden åt sånt man tjänar pengar på istället :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    34
    Respekt
    20
    Ja tid e ju pengar.. men det blir nog en sv åf för mig ett tag Fan kasta ut 1000pix på nått man inte vet funkar och inte kan byta om det inte funkar Du e modig eller bara för rik du Hansi

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    108
    Respekt
    20
    Hmmm.... jag har en Harman/Kardon AVR 630 surround receiver, med den följer en programerbar fjärr. Denna använder jag till all min utrustning, den går att "lära" genom att man sätter orginalfjärren framför och trycker på den knappen man vill att H/K fjärren skall lära sig. So far so good... MEN sen är det stopp, av någon anledning reagerar inte xboxen på min "upplärda" fjärr.. varför i ""#¤# är det så? Någon som haft problem med någon annan multifjärr till sin xbox? Jag har aldrig haft problem med något annat tidigare så jag blev väldigt förvånad att inte detta fungerade! Skulle vara så skönt om man slapp använda den fula svarta plastbiten som någon spytt på knapparna! Den är inte för vacker...

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Har aldrig varit några problem för någon av mina multifjärrar. Speciellt inte sedan jag fick hem rti:s "for professional use only" (suck...) separata IR-avläsare :-)

    Standardtipsen är som vanligt att ha fräsha batterier i båda fjärrarna när du gör avläsningen. Och prova med olika avstånd och vinklar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #14
    Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Inlägg
    470
    Respekt
    21
    Hansi: Var på http://www.homeautomationnet.com har dom T2+ ? Hittar den inte nånstans. Vad gav du för den?

Liknande diskussioner

  1. xbox Fjärkontroll
    By _J0nas_ in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-03, 23:42

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •