Visar resultat 1 till 21 av 21

Diskussion: HJÄLP X-ecuter 2 lite 2.6 vill inte STARTA

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    21

Unhappy HJÄLP X-ecuter 2 lite 2.6 vill inte STARTA

har lött in chippen men xboxen "startar upp slår av startar upp igen och slår av sen startar den igen och blinkar RÖTT/GRÖNT" och de går inte göra nånting - SVART i rutan cd släden går inte att trycka ut Har tittat på Lödningarna och dom är de inga fel på. Har lött in EXAKT som de står i installationsmanualen. Mitt X-box är ett 1.6 . om de är nån som har en installationsguide eller kanske har några andra tips så kan ni maila till mig på jorgen-bergqvist@skebo.ac

Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Respekt
    21
    Eftersom den fraggar så är det ju inget fel på d0 eller kräm. Kolla datatrådarna plus bios.

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    21
    tack för svaret. men vad menar du med "fraggar" "d0". datatrådarna är de dom små som man löder på undersidan av kortet då menar jag inte BLÅ,GRÅ,RÖD utan dom man löder fast i pinheaden hoppas du fattar vilka jag menar =). jag har inte lagt in nå bios på chippet än kan inte göra de för jag får ingen bild än =(. Har du MSN?

Mvh Jörgen

Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Respekt
    21
    Fraggar är just det beteendet som din xbox gör. Det betyder ungefär att den försöker starta på ditt chip men den får inga vettiga data. Om du tittar på installationsanvisningen på teamxecuters hemsida så se du vilken som är d0 och datatrådarna (som heter LAD0 - LAD3 och ja dessa löder man fast i pinheadern)

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    21
    jag hittar inte rätt chip på Teamxecuter. Jag har det här X-Ecuter 2 Lite version 2.6 Multi-X chip men bilderna man ser där är ju ett annat chip vad rörigt =(

Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Respekt
    21
    Spelar ingen roll, undersidan är ju nästan den samma och det är ju där du har lödit.

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    21
    det står ju nånting om "LFRAME" och sen ska man dra en kabel från de till d0 ska man göra de även på de här chippet?

Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Respekt
    21
    Ska inte lova att det är exakt lika på ditt chip, var länge sen jag installerade ett men d0 finns egentligen inte på 1.6 längre utan den man använder istället är LFRAME (har egentligen inte samma funktion men det spelar ingen roll just nu). Fast den tror jag du har kopplat in rätt annars så skulle den inte fragga. Ge mig en länk till dom installationsanvisningar du har använt så ska jag säga vad jag hade kollat först om jag hade fått samma fel.

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    21
    tjena jag har gjort som den här... http://www.tbns.net/pane2002/blitz/s...stallguide.htm fast bara som dom två bilderna längst ner på sidan. har du nån bättre sida man kan kolla på jag har ju installera som den guide man fick med när man köpte chippet.

Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Respekt
    21
    Det första jag skulle kolla om jag fick det felet var dom ljusblåa kablarna på näst sista bilden. Kolla lödningar + att du inte råkat spillt lite lödtenn nånstans mellan två banor. Förresten du har väl switchen ställd så här: "Set the external switches to Bank1, Unprotected, and Enabled."

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    21
    jag har kollat alla lödningar de är inga fel på dom och switcharna står rätt och de är inga lödten mellan två banor..åååååååå vad irriterande

Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Respekt
    21
    Ok ja om du är säker på att alla lödningar är rätt så kan det ju bara vara biosfel (om man ska utgå från att inga grejjer är trasiga). Om du känner nån med en chippad box så kan du ju alltid testa att byta bios genom "hot-swappning".

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    21
    jag har inte lagt i nå BIOS än finns de på chippet från början eller brukar ju inte göra de =). vad är "hot-swapping"?...Om du ser på den länken jag skickade i ett tidigare meddelande så på bilden där dom BLÅ kablarna är dragna på under sidan så är de 4st hål som inte har pinheads men på min bild där jag lödde ifrån så är det 3st pinheads på dom ställerna vet inte om de har nån betydelse men man vet ju aldrig =)...du har ingen bra sida som man kan titta på?

Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Respekt
    21
    Hot-swapping är en metod för att lägga in nytt bios på ett chip som inte har något alls. Sök lite på forumet. Nepp tror inte det ska spela nån roll..

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    Hotswapping är när man startar upp sin box tar bort sitt chipp sätter dit ett nytt på kontakten flashar det, stänger av boxen bytar tebaks, startar upp igen klart.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    21
    okej måste man ha ett likadant chip då? för jag har på mitt X-box X-ecuter3 men de går väl inte att använda.

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    21
    nu har jag kollat alla lödpunkter och inga fel men den blinkar Grönt/Rött lika förbannat. HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    Blinkar Grönt/Rött:
    Antagligen ett dåligt chip eller en dålig BIOS-version.
    Om XBOXEN inte har något chip monterat och inte är flashad med en dålig BIOS-version eller så är det antagligen något som är sönder på moderkortet.
    Kontrollera även IDE-kabeln. Är t.ex. kabeln vänd åt fel håll i någon av enheterna så får man detta fel.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    21
    chippet är nytt ..inget bios på chippet kan inte lägga in nå BIOS för jag ser inte vad jag gör för jag har ingen bild =) X-Boxet är nytt har inte vänt nån kabel fel

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    Hmm dom brukar vara flashade med cromwell bios, så att man kommer till en start meny där det står att man skall flasha med ett bios.
    Var köpte du det, ring dit?
    Annars får du hotswappa från ngn som har samma bios som du, då startar man med hans xbox, bytar ut chippet mot ditt, flashar, stänger av boxen, bytar tillbaka, sätter tillbaka i din box, bootar. annars måste man ha en programmerare eller lämna in det där man köpt det.

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    0
    Mina switchar har gått i sönder och kabeln till dem med men jag har lettat på internet överallt men jag hittar inga.. Därför undrar jag om in har så man köpa det för jag hittar det inte i er webshop.. Eller om ni vet någon annan sida som säljer.. Tack på förhand

Liknande diskussioner

1. Ändrat bios, chippet vill inte starta.
    By PlaskAnkan in forum Aladdin Advance Support
    Senaste inlägg: 2005-01-02, 18:08
  2. vill inte starta med hårdisk :'(
    By NORDWIND in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-12-13, 20:59
  3. HJÄLP! BACKUPEN STARTAR INTE!!
    By fabbe in forum Playstation - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2003-05-25, 14:09
  4. Vill ha hjälp med adr patcher
    By Swedenn0 in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2003-01-29, 00:40
  5. cd2,cd3,cd4 osv. Dessa går INTE att ladda. Bråttom.
    By Mantis in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2001-06-04, 23:10

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner