Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: spiderchip v1.1

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    spiderchip v1.1

    Tyckte det var så många threads med mislyckaden å "hata spiderchip" yadayada.
    Jag installerade ett spiderchip 1.1 igår, gick bättre än jag förväntat mig. Efter jag
    skruvat fast den å satt i alla trådar, så funkade det inte. men det var ganska
    uppenbart att det var för att chippet inte hade kontakt som den skulle undertill.
    så jag provade starta när jag höll ned chippet så att den hade full kontakt, å då
    funkade det fin fint. Cromwell bios kom upp på skärmen å allt var fint.

    så. efter att jag joxxat med att sätta skruven på olika lägen och provat utan
    spacer - efter ett tag fick jag en fungerande modell. och den fungerar nu hur
    mycket jag än försöker skaka på xboxen - den sitter stabilt.

    jag valde spiderchip för att jag inte ville löda. jag tyckte inte det var värt risken,
    även om jag har lött väldigt mycket och så, så kan man misslyckas, och då är
    det inte kul särskilt som man inte har nån garanti efter att man öppnat xboxen.


  2. #2
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    70
    Respekt
    20
    varför folk har haft fel är för att spider tillvärkarna inte gjort klart alla chippen dom sände UT!!!

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    vad för sorts värkar skickade dom ut
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    sweden
    Inlägg
    151
    Respekt
    0
    Hehehe kul att det funkade för dig! då fick du ett chip som iallafall hade bios flashat. Många utav chippen hade inte ens bios när de skickades ut, och då spelar det ingen roll hur mycket man joxxar med chippet...totalt misslyckat från spiderchips sida som efter flera dagar kom ut med infon...stackars alla dessa människor som installerat rätt enligt anvisning och trott att de gjort fel.....Såååå våra yadayada är befogade

    En annan sak...gör man en nyare verision så borde den ju vara bättre än den gamla men i det här fallet var det tvärtom
    Du föddes gråtande medan folk stod omkring dig och log.
    Lev så du kan dö leende medan folk står omkring dig och gråter.

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    389
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av pege63
    vad för sorts värkar skickade dom ut
    Moget.......
    Använd SÖK Funktionen innan du postar en ny tråd. De flesta frågor finns redan besvarade i forumet.

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av a00sambe
    Hehehe kul att det funkade för dig! då fick du ett chip som iallafall hade bios flashat. Många utav chippen hade inte ens bios när de skickades ut, och då spelar det ingen roll hur mycket man joxxar med chippet...totalt misslyckat från spiderchips sida som efter flera dagar kom ut med infon...stackars alla dessa människor som installerat rätt enligt anvisning och trott att de gjort fel.....Såååå våra yadayada är befogade

    En annan sak...gör man en nyare verision så borde den ju vara bättre än den gamla men i det här fallet var det tvärtom
    mmm. jag är glad att jag inte fick en sådan. då hade jag nog varit lite förbannad
    jag me.

    vad är det för skillnad på 1.0 och 1.1 då? det enda jag hört är att de inverterat
    några av sladdarna så att man inte behöver korsa dem. jag provade faktiskt att
    koppla chippet på båda sätten, och båda verkade fungera märkligt nog. men jag
    har den kopplad så som det står i 1.1 manualen nu (dvs. inte korsat).

Liknande diskussioner

  1. Installation på en v1.1
    By blownose in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-06-16, 23:28
  2. Matrix installationsproblem v1.1
    By wasabi in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-06-04, 10:18
  3. Matrix och Xbox v1.1
    By Per Jonsson in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-01-15, 21:21
  4. Hur modda en xbox v1.1 ?
    By paedur in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2002-12-07, 18:56
  5. XBOX V1.1
    By snake777 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2002-12-05, 15:39

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •