Visar resultat 1 till 20 av 20

Diskussion: Ni som inte får igång era Spiderchip v.1.1

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Ni som inte får igång era Spiderchip v.1.1

    Nu har jag fixat och trixat i flera timmar med mitt chip....Jag har läst runt på en massa forum å testat allt jag läst...något som jag upptäckte själv alldeles nyss var när jag testade å starta xboxen och endast tryckte dit chippet med fingret...så funkade det....fick bild på tv:n med biosgrejjset som man ska....så jag skruvade dit skruven å testade igen..men då funkade det inte...jag gjorde samma sak igen...tryckte bara dit chippet å testade...det funkade....skruvade dit skruven igen....men jag tog inte bort fingret...å sen testade jag å starta...men det funkade inte....började misstänka att skruven jordade på nåt vis....(jag har fått lov att ta en annan för gängorna har blivit slitna efter allt skruvande)....vilket fall så isolerade jag brickorna och skruven med eltejp och gängtejp....skruvade tillbaka allt å nu funkar det perfect...ville skriva det här med en gång...har förstått att det e fler som verkar ha problem....hoppas att detta tips kan hjälpa någon...

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Inlägg
    470
    Respekt
    21
    Från hemsidan:
    "We have checked this information and after testing the product ourselves, unfortunately found that in fact the installation of the new Spiderchip 1.1 on Xbox V1.6/V1.6B is difficult due to the screw and ring not being the proper sizes. The size of both is very important to maintain a good pressure on the pogo-pins: If the ring is too small then the 2 latest pogo-pins (the pogo-pins the furthest from the screw) do not touch the Xbox motherboard, and the Spiderchip won't boot."

    vidare:

    "Spiderchip has already arranged that all resellers are supplied with bags of correct screws and rings(they will be received within 10 days), these will of course be sent to you free of charge.

    In the meantime, if you want to install the SpiderChip, please don't tighten the screw too much,
    and use electric black tape to maintain the Spiderchip in good position (like this). This is only a temporary
    solution to solve the problem of the size of the screw and ring for those who want to use it
    right now."


    Borde ju alltså psxcare få in lite nytt skit snart som ni kan hämta ut

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Jag fick aldrig nån bricka...har fixat egna brickor...å skruven som följde med var värdelös...men det va inte det som va problemet i mitt fall...utan det va skruven som jordade sig så att chippet inte startade...eller startade gjorde det men bootade om 3ggr sen blinkade det rött å grönt....men efter att jag isolerat brickorna och skruven så funkar det perfect

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Inlägg
    470
    Respekt
    21
    Låter konstigt att skruven skulle jorda nåt, låg den emot någonting då? Jaja det viktigaste är väl att det fungerar!

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Inte vad jag kunde se...räckte med att den va lätt iskruvad så funkade det inte....men men...nu funkar skiten ialaf...

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    mitt lyser blått men mitt xbox startar precis likadant som utan chippet

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Thumbs up

    jogge_n:
    TACK!
    Tack vare ditt tips funkar äntligen mitt chip!
    Du är en gud

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Kul å höra att det hjälpte nån ialaf

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    stockholm
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    Talking

    misstänker att jag har samma problem, va inne på samma bana igår med att skruven jordar när jag satt och chippade.

    räckte med att jag drog skruven ett halvt varv så startade den om 3 ggr utan att komma till spiderchip-booten!
    men när jag släppte lite på skruven och höll fingret på så startade den upp med rätt boot!

    skall hem idag och isolera lite, blir bara så in i helvete förbannad på dom där benen som hoppar loss hela tin när man ska pilla med brickan!

    får väl sticka förbi systembolaget innan så man kan lugna nerverna lite!
    återkommer..

  10. #10
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Spiderchip

    Nu har jag suttit och försökt att få igång det sa**ns chippet en hel kväll,
    det bara botar om tre gånger sen blinkar det rött/grönt.
    Testat med att skifta brickor, isolera mm. Men inte då, den vill bara inte.
    Går det att bygla LPC porten på baksidan som man gör med Duox2,
    så att man slipper flera av dessa förbenade trådar som bara hoppar ur.
    Dessutom går dom ju av ibland + att en tråd inte går att få i ordentligt
    pga. att hålet är lite tätt på undersidan med tenn från fabrik.
    Jag tror att jag har läst alla trådar som finns ang detta chip,
    många blir det som har problem.
    Hur som helst så är jag tacksam för tips.
    X-box Ver1.6 Spider ver1.1

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    stockholm
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    tänkte bara tillägga att för min del räckte det med ett par öl, samt att isolera brickan med eltejp för att få det att fungera!
    tusen tack till jogge_n för tipset..

  12. #12
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    det är ju bra att det löser sig för en hel del tack vare denna metod, men jag vill bara påpeka en liten sak. Att skruven skulle gjorda något låter värkligen helt käpprätt åt skogen! Och nått som låter ännu konstigare är, att om den nu skulle gjorda ner i skruv hålet på PCB'n (Jo, jag vet att det är en GND punkt), så skulle detta inte bryta el kretsen i chippet eller få den att fragga*. Orsaken till att det funkar efter isolering av bricka/skruv/skruvhål är förmodligen att det blir ett stabilare tryck på pogo pins'en så att dessa får kontakt med lpc hålen. Som Psychocowboy skrev, så har/hade spiderchip 1.1 ett mindre installations problem, då skruven och brickan inte är/var utav rätt storlek.

    *fraggar är när den inte hittar bios D.V.S den startar om 3 ggr och blinkar i fina färger.

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    stockholm
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    att 0,2 mm eltejp skulle ge "stabilare tryck" på pogo-pinsen låter enligt mig mer käpp rätt åt helvete..

  14. #14
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    jo, men förklara då för mig varför det funkar när man isolerar nåt som INTE är en del av en sluten el krets... Det ÄNDA bevisade problemet med spider är att pogopinsen inte får kontakt med lpc hålen. Och enligt kopplingshema på BÅDA versionerna av spider så går det INGEN ledning ut i skruv hålet på chippet.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Min kompis installerade nyligen spiderchip i sitt xbox v 1.1 och allting gick frid och fröjd men när han kommit halvvägs i installationen med bootdisken så hängde skiten sig och nu händer det inte någonting mer än blått ljus , blinkar i rött och grönt och där kommer upp en bild på tv:n som säger att xboxet behöver service... vad gör jag ??
    uppskattar all hjälp jag kan få..

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vad är det för siffra i övre vänstra hörnet på "service" bilden?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    siffrorna som kommer upp i vit stor text är 05 ?!

  18. #18
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Chippet sitter inte som det skall och/eller har inte fungerande bios på sig.

    Error 05 innebär att xboxen startar originalbios (= chippet har inte kontakt ) vilket vägrar starta med en unlocked hårddisk.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  19. #19
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    hur ska jag kunna låsa och låsa upp min hdd ??
    jag har bränt ut ******* Boot disk final och 2 andra skivor men händer ändå samma grej.. error 05 kommer upp igen.. har kontrollerat så chippet sitter rätt och har kontakt. Hur många pogo pins är där på spiderchippet ?? ser ut som att en av kontakterna kanske har trillat ur ?!

  20. #20
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Får du error 05 så kör du originalbios och då kan du inte starta några bootskivor. Fixa så chippet sitter rätt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Jag får inte igång xbox live hjälp
    By OTg in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-08-29, 23:55
  2. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13
  3. cd2,cd3,cd4 osv. Dessa går INTE att ladda. Bråttom.
    By Mantis in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2001-06-04, 22:10
  4. Jag får det inte att funka NEO2 PLEASE HELP
    By privatimport in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2001-03-29, 19:43

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •