Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: återanvända??

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    12
    Respekt
    0

    återanvända??

    har köpt ett duox2 chipp för ett tag sedan, sen när jag satt i det så funka det i 6 timmar i ett helt ny box,sen blev det svart på både orginal dash och chippet, nu har jag köppt ny xbox och undrar om jag vågar skicka i chippet i den nya?? vill inte förstöra ett till..
    mvh mathias

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    47
    Respekt
    20
    Tja... vilken bios har du inlagd? Med fel bios vågar du nog inte använda den igen...
    /frknik

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    sweden
    Inlägg
    540
    Respekt
    24
    antar att du menar att det är farligt att använda ett bios som inte funkar med 1.6 alla säger att man bränner moderkortet om man har fel bios. Jag har då aldrig lyckats bränna nån 1.6`as moderkort med fel bios. Den bara fraggar.

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av EvilBoY
    antar att du menar att det är farligt att använda ett bios som inte funkar med 1.6 alla säger att man bränner moderkortet om man har fel bios. Jag har då aldrig lyckats bränna nån 1.6`as moderkort med fel bios. Den bara fraggar.
    vad menas med fragga??

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    47
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av EvilBoY
    antar att du menar att det är farligt att använda ett bios som inte funkar med 1.6 alla säger att man bränner moderkortet om man har fel bios. Jag har då aldrig lyckats bränna nån 1.6`as moderkort med fel bios. Den bara fraggar.
    Tja... jag tycker att det låter som någon HAR lyckats:

    Citat Original inlägg av _lunka_
    har köpt ett duox2 chipp för ett tag sedan, sen när jag satt i det så funka det i 6 timmar i ett helt ny box,sen blev det svart på både orginal dash och chippet
    Det enda du måste vara verkligen noga med är flasha rätt bios och att inte bränna alltförmycket med lödpennan. Annars tycker jag iofs att man blir förundrad över hur mycket stryk moderkortet tål...

    /frknik

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    sweden
    Inlägg
    540
    Respekt
    24
    fragga: när lysdioderna vid eject knappen skiftar grönt/rött, Och den bara startar om.

    Vadå rätt bios?, finns inte så många olika, men ett spec för 1.6/1.6b
    Funkade hans xbox i 6 timmar kan han inte ha haft fel bios på sin 1.6 om han nu hade det, för dom bootar inte ens med fel bios.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    47
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av EvilBoY
    Vadå rätt bios?, finns inte så många olika, men ett spec för 1.6/1.6b
    Funkade hans xbox i 6 timmar kan han inte ha haft fel bios på sin 1.6 om han nu hade det, för dom bootar inte ens med fel bios.
    Tja, jag har aldrig provat att flasha med fel bios för att försöka utröna vad som händer... Det vore ju ren idioti! Det jag läst mig till är att fel bios kan fungera att boota - men skada/förstöra boxen i längden.

    /frknik

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •