Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Nychippad box - inget fungerar...

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0

Nychippad box - inget fungerar...

Hej!
    Fick ett chippat x-box i julklapp. Jag kommer in till Evo-x menyn men kan inte öppna något program, kan ej spela o ej titta på dvd-film...

Det kommer upp en Evo-x logga o den står o laddar men det händer ingenting!

Har testat o bootat upp med skiva i och endast ett spel av 10 har jag fått igång. Fan vad trött man blir..

Vad tror ni att det är som felar?
    Nån annan som haft liknande problem?
    Den är köpt på ********** och det sitter en samsung-läsare i om det har nån betydelse..

Tacksam för svar!

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Kolla din evox.ini fil under Section "Root" om det ser ut som så här tex:
    Section "Launch Menu"
    {
    Section "Games"
    {
    AutoAddItem "e:\games\"
    AutoAddItem "f:\games\"
    SortAll
    }
    Section "Apps"
    {
    AutoAddItem "e:\apps\"
    AutoAddItem "f:\apps\"
    SortAll
    }
    }
    }
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    Ok, ska kolla upp det..

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    22
    Varför inte kontakta dom du har köpt den av, så är jag säker på att dom hjälper dig.

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    Jo den är inlämnad på inköpsstället nu. Men det känns så surt att behöva vänta ytterligare x antal veckor på att de ska kolla boxen, därför tänkte jag kolla av om det var något vanligt och enkelt fel jag kunde kontrollera själv. Nu tar det minst tre veckor innan jag får tillbaka skiten grrrrrr..

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Tre veckor för att hantera ett garantiärende på en xbox? OK för att vi också "tappat bollen" några gånger och har kunder som väntat så länge, men normalt så hanterar man ju sådant med förtur...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    De bytte ut bioset på chipet..
    Det fungerade i två timmar, nu har det pajjat igen, samma fel!
    När det fungerade lyste lampan gult. Nu lyser den grönt o inget fungerar.....
    Ska till affären imorgon, har fått uppfattningen om att de verkar sakna viss kunskap tyvärr..
    Vad tror ni är fel? Har de satt in fel typ av chip kanske??
    Hjälp, jag är ledig nu och vill spela... faaaaaaaaaan

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av requestman2
    Jo den är inlämnad på inköpsstället nu. Men det känns så surt att behöva vänta ytterligare x antal veckor på att de ska kolla boxen, därför tänkte jag kolla av om det var något vanligt och enkelt fel jag kunde kontrollera själv. Nu tar det minst tre veckor innan jag får tillbaka skiten grrrrrr..
    Är det månne en affär i Trollhättan i Oden huset som ordnat ditt chip. Har nämligen samma problem som du med evo logga när man startar chippet....sen händer der inte ett jota mer

Personalen på stället jag köpt chippet vill inte säga ett dyft hur man ska gå till väga med det eftersom det tror man är nån typ av kontrollant och det inte vill uppmana till brott

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    21
    Det blev så för mig med om du använder smartxx och ed on the chip ftp eller jag vet inte det är ftp på den testa och installera om allting på hdd det skulle funka tror jag

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    0
    Vad är det för version på xboxen? 1.6?
    Har du/har haft kontakt mellan xbox och PC´n via FTP?
    Funkar den i "orginal"?

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner