Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Need for speed underground (NFSU2) Grafik?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    75
    Respekt
    20

    Need for speed underground (NFSU2) Grafik?

    När spelet laddar så syns där en tjej på vänster sidan och 2 bilar på höger sidan.

    Jag tycker denna bild är "suddig", vet inte om grafiken i NFSU2 ska vara så här på xbox eller inte, om det finns någon patch eller om man ska aceptera det bara?

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Vad spelar det för roll egentligen på en laddningsbild. Jag har inte spelat det själv men är det inte så att det är meningen att tjejen skall vara ur fokus på bilden då?
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Bilden är inte fotokvalitét precis men va fan spelar det för roll att en bild är "suddig" i fem sekunder när man så länge spelet är kristallklart...

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    84
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av diatriber
    Bilden är inte fotokvalitét precis men va fan spelar det för roll att en bild är "suddig" i fem sekunder när man så länge spelet är kristallklart...
    Suddig & suddig. med originalsladd mellan box å tv så är den inte lika klar(?) som när man använder SCART.

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    min är också suddig men spelet flyter på perfekt!

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av ron
    Suddig & suddig. med originalsladd mellan box å tv så är den inte lika klar(?) som när man använder SCART.
    Kör med RGB/Scart, bilden är suddig eller snarare hårt komprimerad, snabba laddningstider kanske prioriterades av spelutvecklarna? Fast det som stör mig mer dock är att på min Widescreen så är bilder och videosekvenser i NFSU2 alla i 4:3 format. Spelet i sig är sen 16:9 och kristallklart. Ja, ja, ja, jag har ställt in allt på 16:9 format och alla andra spel funkar utan problem...
    Last edited by diatriber; 2005-01-21 at 13:01.

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    86
    Respekt
    21
    Min är inte suddig? jag använder en rbg kabel eller vad det heter

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Josh_gomez90
    Min är inte suddig? jag använder en rbg kabel eller vad det heter
    Folk verkar ha billiga tv-apparater eller väldigt låga krav på grafiken, till och med recensioner tar upp det här...

    ...for example, the image behind the main loading screen appears to have been stretched beyond its original size, giving it a pixelated look that's just out of place in such a big-budget game. The comic book style storyboards which replace the game's full motion video sequences also look budget, despite the fact that 'underground' was obviously the intention here. Again, none of these things ruin the gameplay, but it's a shame they couldn't be polished before release...

    http://www.gamepower.com.au/?aid=2250&p=2

    /diatriber
    Last edited by diatriber; 2005-01-24 at 13:40.

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    84
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av diatriber
    Folk verkar ha billiga tv-apparater eller väldigt låga krav på grafiken, till och med recensioner tar upp det här...

    ...for example, the image behind the main loading screen appears to have been stretched beyond its original size, giving it a pixelated look that's just out of place in such a big-budget game. The comic book style storyboards which replace the game's full motion video sequences also look budget, despite the fact that 'underground' was obviously the intention here. Again, none of these things ruin the gameplay, but it's a shame they couldn't be polished before release...

    http://www.gamepower.com.au/?aid=2250&p=2

    /diatriber
    Sedan är det en viktig sak till. Om en TV har flera scart är det oftast bara en av dem som har fullt stöd för RGB. Tror detta gäller även de tvapparater som inte betraktas till att vara billiga. På TV:ns RGB ska/bör man iofs ha sin dvdspelare om man nu inte använder boxen till detta.

    En fråga i sammanhanget. Jag behöver en box (scartväxel) som man kan koppla in på tv:ns RGB-scart som portar vidare från 1 till 2 eller flera SCART. Jag har dvd/hd x-box och boxer och bara en RGB in i tv:n. Denna växel ska automatiskt känna var den får signal och välja rätt port så att man inte behöver växla själv. Har sett att netonnet har en som man växlar med fjärrkontroll men det är inte specat om en RGB går vidare igenom....samt att man vill slippa fjärren.


    Något för Psx-care att utöka sortimentet med?

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    ron - Har samma "problem", jag köpte en 32'' WS Panasonic PS-11 för att den har ett bra bildrör till ett vettigt pris fast dock har man tagit bort allt lull-lull för att få ner priset som att bara den ena scarten har rgb. Just nu har jag Xboxen och DVD-spelaren kopplade till den fast jag byter manuellt genom att dra ut kabeln vilket inte är så smart. Har prövat en billig manuell rgb-switch men jag blev inte nöjd, bilden blev klart sämre. Nu funderar jag dessutom på att skaffa digital-tv och skulle behöva en tre-parts switch som jag helst kan styra med fjärr...

    /diatriber

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av diatriber
    Kör med RGB/Scart, bilden är suddig eller snarare hårt komprimerad, snabba laddningstider kanske prioriterades av spelutvecklarna? Fast det som stör mig mer dock är att på min Widescreen så är bilder och videosekvenser i NFSU2 alla i 4:3 format. Spelet i sig är sen 16:9 och kristallklart. Ja, ja, ja, jag har ställt in allt på 16:9 format och alla andra spel funkar utan problem...
    Jag har widescreen oxå men där är det 16:9 även under videosekvenser

  12. #12
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Inlägg
    813
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av ron
    En fråga i sammanhanget. Jag behöver en box (scartväxel) som man kan koppla in på tv:ns RGB-scart som portar vidare från 1 till 2 eller flera SCART. Jag har dvd/hd x-box och boxer och bara en RGB in i tv:n. Denna växel ska automatiskt känna var den får signal och välja rätt port så att man inte behöver växla själv. Har sett att netonnet har en som man växlar med fjärrkontroll men det är inte specat om en RGB går vidare igenom....samt att man vill slippa fjärren.
    Finns en sådan scart-splitter på t.ex. elgiganten. Men rekommenderar den inte. Bilden blir starkt försämrad (hade samma tanke som du att köra både DVD och Box via Scart RGB men gick och lämnade tillbaka den). Och tittar man bland de lite finare kablarna. T.ex. Monster eller tech+link så verkar det inte existera några splitters.

  13. #13
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av yelims
    Jag har widescreen oxå men där är det 16:9 även under videosekvenser
    Hmm, intressant, har du NTSC eller PAL verision av spelet? Jag har NTSC versionen. Inte så att du kör 4:3 läget som stretchas av tv:n till 16:9, bara kollar... :P

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    86
    Respekt
    21
    asså inne på xbox ms dash! så kan man välja mella widescreen och normal tv och old tv!! alla som kör på widescreen får 4:3 på bilderna !!! och o Widescreen splitscreen stöd blir uppåt genom att ha normal tv på en widescreen så får man 16:9!! och tillexempel på spel blir det brett vet inte vad dom kalla horizont ah vet inte hur det stavas!

    okej jag skrev lite snabbt men kanske ni förstår

    asså det ska vara 4:3 på widescreen Tv men om man kör normal tv så kan man endå få 16:9 därför samma sak i spel blir splitscreen uppåt eller vad man ska säga för tv är bred på vanliga tv ska det vara brett men jag tycker brett är mycket bättre så jag kör på normal tv på en widescreen tv! så jag hoppas det ska hjälpa er för det ska det jU!
    Last edited by Josh_gomez90; 2005-02-01 at 18:38.

  15. #15
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av diatriber
    Hmm, intressant, har du NTSC eller PAL verision av spelet? Jag har NTSC versionen. Inte så att du kör 4:3 läget som stretchas av tv:n till 16:9, bara kollar... :P
    Jag har PAL versionen o jag kör inte med 4:3 läget

Liknande diskussioner

  1. NFS Underground / PGR2 krångel
    By savv3 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-12-08, 16:52
  2. NHL 2002 Svensk PAL - Ryckig grafik
    By TOMPA in forum Playstation 2 - spelfrågor
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2001-10-19, 16:55

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •