Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Går det att ha trådlöst nätverk o strema?

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0

Går det att ha trådlöst nätverk o strema?

Har kopplat ihop min XBOX med en trådlös accespoint "Belkin" och allting funkar kanonbra i XBMC + att jag kan få kontakt med XBOX igenom ftp program och så ,MEN jag kan inte strema filmer o musik ifrån min data ,innan med kabel gick det jättebra,vill bara tillägga att radio ,webtrailers väder och allt sånt funkar i XBMC

tacksam för svar!
    ¨
    Falc

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    0
    Steamar trådlöst utan problem. Detta enda jag inte kan streama är DVD då hackar det men Divx går utan problem. Givetvis då radio, trailers, väder, Xlink Kai också. Har Microsofts egen wireless brygga till Xboxen.

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    20
    Använder Netgears wireless game adapter och det funkar finfint att streama med ccXstream v1.41. Har du inte provat det serverprogrammet så gör det!

Registrerade
    Sep 2005
    Respekt
    0
    Jag har för tillfället följande setup:

I arbetsrummet, Stationär PC som ansluter till internet med et D-Link DSL 300T i mellan modemet o datorn sitter en router, D-Link DI 604.

I vardagsrummet har jag mitt xbox och kommer snart även spenderar en del tid där med en laptop som är på in gång.

Hur skall jag enklast gå tillväga för att trådlöst komma åt min PC i arbetsrummet från vardagsrummet med både xbox o laptop?

Har jag ngn användning för min nuvarande router? Kan man på ngtvis få den att skicka trådlöst? Tänkte om det finns ngn adapter som kopplas in med vanlig patch kabel. Eller går det via usb på PC:n att koppla in en adapter?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du använder ett USB eller PC CARD baserat nätverkskort till datorn, och en "gaming adapter/ethernet bridge" (DWL-G810) till xboxen.

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=327

Så kör jag hemma. Inga problem att streama DVD förutom när katterna vält ner G810:an på golvet, då blir det mycket hackande...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. Flasha TCOP ?
    By WebWolf in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-02-06, 14:06
  2. går det?
    By tweakfreak in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-01-06, 23:20
  3. går det inte att köra NTSC direkt utan patch?
    By Mecha Aries in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2001-08-10, 06:04
  4. cd2,cd3,cd4 osv. Dessa går INTE att ladda. Bråttom.
    By Mantis in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2001-06-04, 23:10
  5. går det att använda sin gammla RGB - kabel till ps2?
    By Redcheat in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2001-04-14, 20:45

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner