Installerade igår ett spiderchip ver. 1.0 på min box, den har ver 1.4. hade lite problem i början och trodde jag flashat fel. Fick upp evox loggan i vänstra hörnet (använder m8 BIOS), men sen hände inget mer, kunde inte spela upp mp3, spel eller dvdfilm.
Som tur var hittade jag hit och såg att man måste ha ett dashboard installerat. Taskigt att inte informera om det på sidan man köper chippet eller på tillverkarens hemsida.
Installerade ialla fall slayers EvoX installerer och nu började det hända grejer.
Kan nu köra dvdfilm, fast dock endast orginal, avi och svcd funkar också (brända skivor). MP3 funkar.
MEN, nu kommer det stora men, jag kan inte få igång spelen, Har testat med Princo 4x dvd-r, Monarch 4x dvd+r, Datamart 4x dvd-r och Traxdata 2x dvd-rw, alla brända i 2x, testat att bränna med stomp record now 4.5 och nero 6.nånting, men boxen känner inte av skivan, den står å tuggar i upp mot 2 minuter, sen står det no disc.
Kan tillägga att brända dvdfilmer med ovanstående märken inte funkar heller.
Snälla, nån som vet vad jag ska ta mig till?? Är det jag som gör något fel, eller har flashning och programmering av boxen misslyckats eller vad kan det vara.
Tacksam för hjälp.
Bookmarks