Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Bränner fel??

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0

Bränner fel??

Installerade igår ett spiderchip ver. 1.0 på min box, den har ver 1.4. hade lite problem i början och trodde jag flashat fel. Fick upp evox loggan i vänstra hörnet (använder m8 BIOS), men sen hände inget mer, kunde inte spela upp mp3, spel eller dvdfilm.

Som tur var hittade jag hit och såg att man måste ha ett dashboard installerat. Taskigt att inte informera om det på sidan man köper chippet eller på tillverkarens hemsida.

Installerade ialla fall slayers EvoX installerer och nu började det hända grejer.
    Kan nu köra dvdfilm, fast dock endast orginal, avi och svcd funkar också (brända skivor). MP3 funkar.
    MEN, nu kommer det stora men, jag kan inte få igång spelen, Har testat med Princo 4x dvd-r, Monarch 4x dvd+r, Datamart 4x dvd-r och Traxdata 2x dvd-rw, alla brända i 2x, testat att bränna med stomp record now 4.5 och nero 6.nånting, men boxen känner inte av skivan, den står å tuggar i upp mot 2 minuter, sen står det no disc.
    Kan tillägga att brända dvdfilmer med ovanstående märken inte funkar heller.

Snälla, nån som vet vad jag ska ta mig till?? Är det jag som gör något fel, eller har flashning och programmering av boxen misslyckats eller vad kan det vara.

Tacksam för hjälp.

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    21
    Jag tycker du ska ta hem Super cd ver 3.7 rc
    Använder du DC (fildelning) så hittar du den där annars på irc eller vad det nu heter.....

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    Har testat att bränna den, men den får inte plats på min cd-rw skiva (74min) och testade med att använda dvd-rw skivan, men då händer inte ett dugg.

Men, du tror att det är det som är felet iaf, har inget med skivor, bränning elelr så att göra?.
    Last edited by Hulk_Beast; 2005-01-20 at 18:30.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    sweden
    Respekt
    0
    Lätt fixxat! Flasha om chippet igen, glöm dock ej att det endast är 256 kb storlek på bioset...Dock inte med samma bios som du flasha första gången med! Säkrast är att gå in på xbins och ladda hem! Hade samma fenomen....
    Du föddes gråtande medan folk stod omkring dig och log.
    Lev så du kan dö leende medan folk står omkring dig och gråter.

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    Vilken BIOS ska jag använda mig utav då?, har version 1.4 på boxen.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    sweden
    Respekt
    0
    xecuters senaste brukar fungera utmäkt----> 4983 , glöm som sagt inte storleken 256 kb
    Du föddes gråtande medan folk stod omkring dig och log.
    Lev så du kan dö leende medan folk står omkring dig och gråter.

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Hulk_Beast
    Har testat att bränna den, men den får inte plats på min cd-rw skiva (74min) och testade med att använda dvd-rw skivan, men då händer inte ett dugg.

Men, du tror att det är det som är felet iaf, har inget med skivor, bränning elelr så att göra?.
    Vissa läsare är sämre/bättre än andra i en xbox. Det finns Philips och Samsung. Finns en specifik tråd just för vilken läsare som klarar vilka cd/dvd-märken. Jag brände min på en bulkdvd och det gick iaf bra (i min Philipsläsare). Om det lyckas och den startar så kan du ju ändå följa de andra tipsen i tråden. Denna cd fixar iaf allt, formatterar, lägger upp partitioner, kataloger, menyer osv. Så den _är_ väldigt bra.....
    Skulle du göra det den gör manuellt så skulle det ta flera timmar - nu är det två tryck på joysticken och några få minuter så är det klart.

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    Då har jag bara ett litet problem. och det är ju att jag inte får till bränningen på superdisc, då den är för stor, nero bara spottar ut skivan och säger att det inte finns plats, testat med cd-rw (74 min) cd-r 80 och 90 min, men det blir samma sak där.
    Finns det nått annat brännarprogram som kanske är mindre noga med storleken och bränner i alla fall?
    Den enda superdisc jag hittat som kan få plats är 3.6

Sitter en philipsläsare i min.
    Last edited by Hulk_Beast; 2005-01-21 at 16:11.

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Hulk_Beast
    Då har jag bara ett litet problem. och det är ju att jag inte får till bränningen på superdisc, då den är för stor, nero bara spottar ut skivan och säger att det inte finns plats, testat med cd-rw (74 min) cd-r 80 och 90 min, men det blir samma sak där.
    Finns det nått annat brännarprogram som kanske är mindre noga med storleken och bränner i alla fall?
    Den enda superdisc jag hittat som kan få plats är 3.6

Sitter en philipsläsare i min.
    Klart den är för stor, du ska bränna den på en dvd.....

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    aj fasiken, har inte vågat testa det med en princo skiva (enda märket jag har för tillfället) då inte spelen har funkat med dom skivorna än, utan har bara testat med Traxdata dvd-rw.
    men får testa med den varianten.

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0
    Köp en dvd-rw och bränn den på den....TDK´har funkat på alla läsare för mig iaf!

Liknande diskussioner

1. Hur bränner jag ps2 spel?
    By Ps2 player in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2005-08-29, 15:57
  2. Hur Bränner Man PS2 DVd Spel?
    By Strandberg in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2005-01-03, 11:52
  3. Hur bränner man..........?
    By Aiygee in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2003-05-18, 23:54
  4. Messiah fel?
    By Sparrner in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2003-03-04, 23:52
  5. Betyder detta att det är något fel, eller?
    By ate-bitt in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2001-11-11, 22:35

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner