laddade ned superdisc (senaste) som låg på 814 mb. när jag skulle bränna den i nero så fick jag upp ett meddelande om att den här filen inte kan brännas på dvd skivor och frågade efter en cd-r/cd-rw. köpte en 90 mins cd-r och nero sa då att skivan var för liten för filen. jag vill ha filen på dvd men vet ej hur jag ska göra? efter en dags bråkande så bestämde jag mig för att tanka ner light versionen av den senaste superdiscen och bränna över den på cd-rw. det gick bra att bränna den men när jag stoppade i den i xboxet så kom xbox logon upp, efter ett tag kom även microsoft texten upp under, men sedan laddade den om och upprepade samma grej. Jag testade att ladda in xboxet och sedan lägga i skivan och det funkade utan problem.. får då även upp enyerna som finns från skivan men eftersom jag nu lyckades få boxen att bli lite skum (felmeddelande om jag startar utan skiva i) så skulle det vara bra om jag kunde lyckas bränna sd filen som ligger på 814 mb på en dvd skiva.. PS. testade flera DVD format som dvd+r dvd-r dvd+rw.
hmm.. oops.. var inte meningen att detta skulle bli så här långt men nu lär jag iallafall ha fått med det mesta gällands mitt problem. Tack på förhand..
Problemet löst.. det jag gjorde var att ladda hem det senaste superdiscen (3.7rc8) på 814 mb. sedan öppnade jag xison med extract-xiso --GUI by hug. jag extractade foldern till pc:ns hd och tog bort games mappen samt delar utav emulator mappen (de emulatorer jag inte behövde). sedan använde jag samma prog för att skapa en iso av samma folder som jag redigerat. efter det gick det att bränna med en cd-rw och det funkade galant... hoppas det hjälper.
Bookmarks