Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: HDTV på PAL-spel

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0

HDTV på PAL-spel

När jag läser om HDTV kabeln på PSXCares hemsida står det "Observera att det endast är NTSC spel som har stöd för "HD" så för att utnyttja den möjligheten krävs en importerad eller modifierad XBOX."

Betyder det att PAL-spel inte har HDTV-stöd. Jag har en chippad PAL-box, jag har Enigmah Video Switch för NTSC, jag har Monster Xbox Component-kabel och Plasma TV. Kommer jag bara för HDTV på importerade NTSC spel?

Kollade bara lite snabbt på hdgames.net och tog Pro Evolution Soccer 4 som exempel. Spelet jag har på PAL. Spelet ska tydligen ha 480p-stöd. Betyder det att beskrivningen PSXcares hemsida inte stämmer eller att jag fattat fel?

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    21
    Majoriteten av alla spel har stöd för både PAL och NTSC, så mitt tips till dig är att helt enkelt prova genom att skifta till NTSC för att se om dina spel fungerar! Detta förutsatt att din TV stödjer detta, men med en plasma av nyare snitt torde det inte vara några problem. Sedan måste din TV givetvis ha stöd för HDTV, och det vet du nog bäst själv hur det är med den saken!

Lycka till! :-)

Mvh
    SiDar

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Min beskrivning stämmer inte, iaf inte om man kallar 480P för "HD" eftersom spelen brukar fungera utmärkt i den upplösningen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    SiDar: Yes, plasman har HDTV stöd.

Hansi: Vad betyder ändelsebokstaven? 480p och 480i? Interlaced? Progressive? Är 480i bättre?

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    21
    Det är helt riktigt som Hansi skriver, 480i eller 480P betraktas egentligen inte som HD. Utan man måste upp till dom högre upplösningarna dvs. 720P eller 1080i. Tyvärr är det inte speciellt många spel som har stöd för högre upplösning än 480P i dagsläget, och mig veteligen inget som kör i 480i. Svaret på din fråga till Hansi, så är 480P bättre än 480i.

Vad som är bäst mellan progressive och interlaced är inte helt självklart om man jämför 720P och 1080i, då en högre upplösing trots allt är just det. Funderar du dessutom på skillnaden mellan progressive och interlaced, finns det mängder av information att läsa på nätet tom. på boxens hemsida.

Mvh
    SiDar

Liknande diskussioner

1. Metal Gear Solid:3 och WWF Smackdown VS RAW
    By araben in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Senaste inlägg: 2004-12-08, 00:05
  2. Starta DVD-r ???
    By steff in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2003-01-29, 23:19
  3. TOC-filen på GTA3 Vice city
    By Fredde in forum NEO4 - Teknisk support
    Senaste inlägg: 2002-12-21, 19:40
  4. MGS2 Dvdr
    By Wanner in forum NEO4 - Teknisk support
    Senaste inlägg: 2002-03-18, 19:12
  5. (Hansi) NTCS spel på PAL
    By PS2 ägare in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP