Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: Mejsel

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Mejsel

    Vad är det för typ av skruvmejsel man ska ha till cuben.
    Kan man köpa den på järnhandeln

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    84
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av MasterSwe
    Vad är det för typ av skruvmejsel man ska ha till cuben.
    Kan man köpa den på järnhandeln
    Hej!
    Om länken inte censureras så förklaras det här hur man gör.

    De skriver om en GameBit (se bild) som dessa säljer Inte så billigt verktyg, verkar det som.

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2003
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    206
    Respekt
    22
    ett ännu bättre sätt är att fila ut mitten på en vanlig bits. jag gjorde det med dremel och nu kan jag byta batteri på mina gamla snes spel.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Dom finns att beställa på vår hemsida, men tyvärr är gamecubevarianten slut just nu.
    http://www.psxcare.com/section.php?xSec=29
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Gävle
    Inlägg
    79
    Respekt
    21
    Hur menas med fila mitten på en vanlig bits ? Hur mycket ska man kapa ut ? länka till bild el nå
    XBOX 1.6
    Samsung DVD
    Xecuter 3 + Front
    Bios X3 3294
    200 Gig Maxtor 5400 RPM
    ______________________

    Nintendo Wii
    Cyklowiz
    ______________________
    Xbox 360
    Premium!

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    37
    Respekt
    20

    Thumbs up EconoGameBit

    Har precis moddat min kub och tänkte berätta om resultatet av ett knep jag hittade i en länk i rons inlägg.

    Tog en helt vanlig Bic-penna och eldade på den, så att plasten blev mjuk och geggig. Pennan fattade eld, jag lät den brinna några sekunder och blåste därefter ut lågan. Om nån tänkte prova detta; tänk på att det utveckas tämligen illaluktande (och giftiga) ångor, så sörj för god ventilation.



    Direkt efter att jag blåst ut lågan, tryckte jag ned änden i ett av skruvhålen på undersidan av kuben och försökte hålla pennan så rakt och stilla som möjligt. Efter 10-15 sekunder har pennan stelnat bra och det går att skruva upp skruven med sin sprillans nya EconoGameBit. När man skruvar bör man hålla ett bra tryck och lågt tempo, eftersom EGB:n gärna glider annars.



    Om du skulle behöva "gjuta om" Biten, gör det på en skruv du inte ännu börjat skruva upp, eftersom plasten annars smälter ner under skruvhuvudet och kapslar in det.



    Den smälta plasten fastnar inte överhuvudtaget på Kubens plast, den knäcks loss samtidigt som du börjar skruva.

    Enkelt och billigt. Förutom att det funkar. En BIC-penna snor du av morsan eller på posten.
    Internet users are so fat because they are full of the heaviest element in the universe: Complainium

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2003
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    206
    Respekt
    22
    här har ni en bild på min gamebit

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Västerås
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    nice willmans =)

  10. #10
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Varför I HELA världen är detta stycke metall så svinigt dyrt?

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Därför att fram tills alldeles nyligen var det väldigt sällan någon hade behov av att köpa en sådan bits. Det är dyrt att ta fram specialverktyg i små serier. Nu köper vi in större mängder, och därmed sänkt inköpspriset. Jag skall sänka priset i webshoppen rejält, har bara inte fått det gjort ännu.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    37
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av solosoul
    Varför I HELA världen är detta stycke metall så svinigt dyrt?
    Tillgång och efterfrågan är också faktorer att ta hänsyn till.
    Internet users are so fat because they are full of the heaviest element in the universe: Complainium

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Västerås
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Jag köpte min gamebit på "ett auktions ställe online" för runt hundralappen

    ps. blev " " för fick inte skriva ut namnet på siten :P

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag har ändrat priset.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #15
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    207
    Respekt
    20
    Penntricket fungerade inte för mig...
    Testade med mycket hårdare plast också men det ville sig inte.
    Så jag gjorde som william och det fungerade utmärkt ska lägga upp bilder sen.
    18 kr för en bits sen bara fila till den. Så kan du använda den hur mycket som helst.
    YEAH!

  16. #16
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Finns att köpa hos Clase med 60 alla möjliga bits + skruvmejsel för ca 80kr..
    då får du med dig alla bits du någonsin behöver , +, -, torx osv..

    Bitsen som willman beskriver finns med i 4 olika storlekar

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Då kan man ju lika gärna lägga till 70:- och få en som passar direkt...

    http://www.psxcare.com/section.php?xSec=29
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •