I avalaunch så står det att man kan ange ny sökväg för att spela sina mp3 som bakrundsmusik. Ja har provat att ändra sökvägen från F:/mp3 till F:/music/ men det kommer ingen musik? Vad gör jag för fel?
Någon?
I avalaunch så står det att man kan ange ny sökväg för att spela sina mp3 som bakrundsmusik. Ja har provat att ändra sökvägen från F:/mp3 till F:/music/ men det kommer ingen musik? Vad gör jag för fel?
Någon?
Hej ... du måste ändra taggen
<backgroundmusic enabled="0" cdda="1" cdmp3="1">
Det skall istället stå...
<backgroundmusic enabled="1" cdda="1" cdmp3="1">
Har du nu rätt sökväg och mp3 musik i den katalogen så vips så skall du se att det börjar spela muzak
MVH
Mathias
Avalaunch & xbmc prob
Hejsan!!! Har lite frågor till e som e haja på xbox å sånt...
1. Hur spolar man fram/tillbaka i en t ex i mp3 låt som ja startar i xbmc
2. jag får inte mina divx subtitles att visas när ja kör en film. sub/srt filen har jag lagt både i mappen där filmen ligger och i subtitles mappen funkar ändå inte... finns det kanske codecs man ska tanka hem???
3. har en xbox fjärr, när jag startar en dvd film i xbmc så kan ja inte få fram subtitle fast ja trycker på knappen title på fjärren och det står enabled på tv:n.
4. Kör avalaunch som dash får inte bakgrund musiken att funka, har läst inlägg som har samma prob. Har ändrat sökväg i alavaunch.xml till F:\music\blandat\ detta får ja ändra via datan med ftp prog. för på boxen står det att det inte kan skriva till eeprom minnet och att hdd:n är låst, har försökt att låsa upp din i inställningar och via evolution dashen.
Jag försökt att hitta svar på detta genom att söka på forumet.. Så ni får ursäkta om samma fråga kommer igen...
Hur vet ja om jag får svar på mina frågor?? E ny på det här.. Skulle va snällt om ni kunde höra av er.... Mns:Ante_78@*******.com
Tack på förhand!! Mvh Andreas
Kan du inte om du inte har DVD fjärren, och då skall det vara med spolningstangenterna på kontrollen. Tror dock bara att det fungerar i viz läge.Original inlägg av MrIceman
För att det skall fungera så måste subben och filen heta likadant. Exempel: film.avi och film.srtOriginal inlägg av MrIceman
Subs finns under den 2 knappen från vänster längst ner till vänster i bild på OSD:n.Original inlägg av MrIceman
Kan jag inte hjälpa dig med för man behöver bara xbmc som dash. Finns python script som kan starta musik för dig, det är dock som vanlig uppspelning.Original inlägg av MrIceman
Mvh
Granqvist
Tack för tipsen Granqvist!!! Mvh Andreas
Finns det någon speciell knapp för subtitles på handkontrollen också eller är det bara att gå och handla en fjärris?
Bookmarks