Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 31

Diskussion: Ps 2 DVD's

Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    0

Ps 2 DVD's

Tjenare alla, jag undrar över vilka DVD märken som är dom bästa för att bränna ut ps 2 spel.
    Jag har haft lite problem att bränna ut spel förut fast det var nog tack vare att jag använde Memorex DVD's, dom ville helt enkelt inte fungera. Men jag testade att bränna ut på en Traxdata ( DVD-R ) som jag hade och den fungerade perfekt förutom att spelet "laggar". Jag testade även att bränna ut spelet på en Fuji film DVD-R och spelet fungerade bättre med en, men då använde jag också bara 1 X hastighet. Och min memorex skiva kunde jag bara köra i minimum 2 X hastighet.

Och sen så undrar jag över om man måste uppdatera brännarens bios eller något sådant för ett bättre resultat.
    Min brännare är en "Nec - 3500" om jag inte minns helt fel.

Angry

403 11 GÖTEBORG
    www.sweclockers.se
    x
    här har vi en lite malgroda

Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    0
    OKej man tackar. Då vet jag att det är inget fel på min brännare .

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25
    rekomenderar verbatim eller det något billigare ritek skivorna. ritek är i princip samma skivor som verbatim fast med sämre repskydd.

Jag har hitills alltid bränt perfekta bränningar med ritek skivor. Har en nec 1300A brännanre.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    0

Smile

Okej, man tackar så hemskt mycket Lynx .

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0
    Jag har koert mycket med princo 1-4 dvd-r och funkar finfint och aven med TDK dvd-+r men nar jag korde med clas ohlsons b-skivor blev det lite lasfel. Jag har en nec-3500 och en v.9 ps2.

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25
    princo pajjar din laser, tro mig. att det startar är ju inte konstigt, nya ps2 kan ta i princip alla märken.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0
    Jag chippade mitt här och de fixade sådant skydd till lasern, och jag har spelat rätt mycket med princo-skivor sedan november. Tror det icke.

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25
    your loss..

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0
    Låt mig höra vad andra säger här på forumet. Så mycket som jag har spelat och nästan alla mina spel är på princo, det flyter på hur bra somhelst. Jag har iaf spelat 1-3 h/dag så om det nu är så så jag tror jag min laser skulle vara paj nu, hur skulle det förstöra lasern på för sätt? Det där med att lasern blir överbelastad har man ju hört.... skulle och vilja ha ett svar från Hansi.

Edit: Princo har ju skiftande kvalitet, det kan ju innebära att jag har haft tur och fått tag på några finare princo-skivor.

Edit 2: Jag köpte nyligen en rulle eProformance DVD-R 8 X, är dessa bra? Ändamålet var inte bara att bränna PS2backuper utan data.
    Last edited by Terra_Soul; 2005-02-03 at 18:40.

Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    0
    Jag kan bränna ut spel på Fujifilm DVD - RW och dom fungerar helt utmärkt, TDK DVD - R så kan den inte läsa överhuvudtaget.
    Och ja båda bränningarna kördes på 1x hastighet.
    Men jag vet iallafall dom DVD's som fungerar helt perfekt för mig är Traxxdata (DVD - R), Fujifilm (DVD - RW) och 3t pro (DVD-RW). Dom vet jag är riktigt bra.

Edit:
    Jag har en DMS4 PRO med Toxic driver.
    DMS4 Hardware Version: 1.0 pro
    DMS4 Flash version: 1.1 pro
    DMS4 Config version: 1.0

Det skulle uppskattas om ni kan ge mig svar på mina frågor.
    Tack i förhand Raven-z-.
    Last edited by Raven-z-; 2005-02-08 at 17:55.

Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    0
    Uppdatering:
    Jag har visst en NEC ND-1300A. Trodde jag hade en NEc 3500 .

Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    0
    Okej, då vet jag att TDK DVD-R 1-8x är bokstavligt urdåligt för att bränna ut ps2 spel med min nec ND-1300A. Och Fujifilm DVD-R "up to 8x" inte heller fungerar ( inte specielt konstigt när man inte kan bränna ut dom i någon mindre hastighet än 4x, tack för det televerket...).

Och nu så har jag även uppdaterat min firmware i brännaren så att den tar emot mera DVD märken. Men det vill sig icke ändå.

Jaja, kan någon hjälpa mig så uppskattar jag det verkligen .
    Last edited by Raven-z-; 2005-02-08 at 23:41.

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25
    har smma brännare som du, har dock inte haft några problem alls sedan jag fixade ny firmware. Funkade rätt bra innan också men då ville den inte ta princo skivor..

Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Lynx
    har smma brännare som du, har dock inte haft några problem alls sedan jag fixade ny firmware. Funkade rätt bra innan också men då ville den inte ta princo skivor..
    Vilka DVD märken använder du och vilket program och hastighet?

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25
    jag bränner alla mina skivor på ritek dvd-r, 2x för ps2 och 4x för data/film (väldigt liten skillnad skulle igentligen kunna bränna 4x för ps2 också). har tidigare bränt på annan billig media (princo, monarch) men fick nog av skiten.

Princo funkar ok för datalagring men rekomenderas inte för spel. bränn alltid dessa skivor i 2x då 4x bränningarna blir dåliga. Har väldigt skiftande kvalite, vissa är ok andra är skit.

Monarch: dessa skivor gör du bäst i att slänga direkt. nästan alla mina monarch skivor blev korrupta bara efter några timmar (inga repor!)
    bränt ca 20st.

För data lagring använder jag nero6
    För ps2 spel använder jag dvd decrypter -gratis
    För dvd film använder jag dvd shrink -gratis
    Last edited by Lynx; 2005-02-09 at 00:11.

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    24
    Jag har också haft en NEC ND-1300 som de flesta av mina PS2-spel är brända med, nu använder jag bara en ND-3500 & en ND-3520.

Till mina PS2-spel har jag använt Memorex -R (någon +R också) med CMC-MAG skiktet, Data Safe -R med Ritek G04 skikt, Verbatim -R, Fuji -R samt TDK -R och samtliga har funkat mkt bra. De flesta spelen är brända i 2x hastighet men har brännt i 4x också på ett flertal och det har inte märks någon skillnad när man spelar dem i PS2an. Jag har nästan uteslutande använt DVD Decrypter och någon enstaka gång Alcohol 120%.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    0
    Nu så har jag testat att bränna ett NTSC spel och det laggar men det fungerar fin fint för en polare. Och nu så använde jag en fujifilm DVD-RW, brände den i 1X hastighet.
    Men när jag kör på Pal spel så fungerar dem perfekt för mig...
    Antingen så är det min brännare som inte kan ta sig igenom något specielt bränningsskydd eller kan det vara så att det är mitt chipp?
    * DMS4 pro *

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25
    använd inte dvd-rw. det är de svåraste skivorna att läsa, bränn på en dvd-r istället.

Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    0
    Okej jag ska testa att bränna ut på en av mina "Maxel 4,7 Gb DVD-R 1-4 X speed" Och så får jag väl se om dom fungerar bättre.
    Det ståg dock att dem skulle fungera bra på den här sidan.

http://www.videohelp.com/dvdmedia.ph...+or+List+Media

Edit:
    Föresten vart kan man se på packeten att det är Ritek DVD's?

Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    0
    Hepp hepp, nu så testade jag att bränna ut ett NTSC spel på en vanlig Maxell 4,7 Gb dvd som det gick att bränna ut Sonic mega collection på och det vill inte fungera. Men mitt NTSC spel vill fungerar på min fujifilm DVD-RW? Hur kommer det sig?

Är det mitt chip som har varit trasigt eller något under all denna tid?..

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25
    märkligt. kanske just din ps2a inte gillar maxell skivor. adrig provat dem själv. har du inget annat märke att testa med?

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Raven-z-
    Okej jag ska testa att bränna ut på en av mina "Maxel 4,7 Gb DVD-R 1-4 X speed" Och så får jag väl se om dom fungerar bättre.
    Det ståg dock att dem skulle fungera bra på den här sidan.

http://www.videohelp.com/dvdmedia.ph...+or+List+Media

Edit:
    Föresten vart kan man se på packeten att det är Ritek DVD's?
    På den sidan så tar de upp kompabiliteten och kvaliteten på skivorna och skiktet inte om de funkar bra i en PS2a som är kinkigare än vanliga DVDer. RW-skivor har alltid lägre reflektion än en bränd dvd så lasern måste "jobba" hårdare så det är inte att rekommendera. Använd typ Verbatim-skivor eller skivor med Ritek/Ricoh skikt de brukar funka bäst. Detta kollar du t.ex. i DVD Decrypter eller DVD Info.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    0
    Okej, nu så testade jag att bränna ut mitt NTSC spel igen på min sista Maxell DVD ( det var visst en Ritek ). Och spelets introt och filmerna laggar fortfarande... .
    Föresten så brände jag i 2X hastighet med den nyaste Dvd decrypter.

Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Lynx
    märkligt. kanske just din ps2a inte gillar maxell skivor. adrig provat dem själv. har du inget annat märke att testa med?
    Jag har även testat Traxdata. Men spelet laggar fortfarande och det är riktigt svårt att starta med Traxdata....
    Edit:
    Det verkar också vara svårt att få igång spelet med Maxell också...
    Last edited by Raven-z-; 2005-02-10 at 03:03.

Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    0
    Nu så har jag köpt ett original spel ifrån megastore och det kommer ifrån Amerika ( NTSC ) och ljudet hakar fortfarande upp sig så jag har hittat mitt problem. Och det är att chippet måste ha varit skadat hela tiden så jag får helt enkelt lämna in mitt playstation 2 då.... Men det känns lite smått drygt nu när man väl har bränt upp hundra lappar på DVD-R som "inte har fungerat"......
    Men men shit happens. Det gäller bara lämna in mitt playstation 2 helt enkelt....

Jag vill tacka alla för eran hjälp, tack så hemskt mycket. Jag har verkligen uppskattat den

Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    0
    Hello again, jag körde med "Force to: Pal" förut och nu så testade jag att köra med "Force to pal: 60" och mitt ntsc spel laggar inte konstant längre, nu så kommer det istället små vågor av jätte lagg eller vad man kan säga.

Men är det det som kanske har krånglat sen innan?

Dock så gillar jag inte heller att tv skärmen har blivit typ mega stor nu eller vad man kan säga.. Jag vet inte heller om det är något av grafiken som sticker utanför tv skärmen heller för den delen. Men kan någon vara så snäll och förklara vad det är för skillnad emellan force to pal och force to pal 60?
    Last edited by Raven-z-; 2005-02-10 at 18:01.

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Raven-z-
    Men det känns lite smått drygt nu när man väl har bränt upp hundra lappar på DVD-R som "inte har fungerat
    vart köpter du skivor någonstans? låter väldgt dyrt ifall du bränt hundralappar, ********.com säljer verbatim för ca 7kr st +frakt. 50kr <1kg (ca 50skivor).

Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    0
    Jag har köpt ifrån on off, clas ohlson och sånt i början, jag visste inte om att man är tvungen att köpa speciella skivor för att få spelen att fungera.

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25
    ok rekomenderar starkt ********.com verbatim som enligt många anses vara de absolut bästa skivorna kostar mellan 15-20kr/st i butik.

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

1. Vilket dvd program är bäst för att se på dvds med xboxen??
    By Wizardspike in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-10-12, 19:02
  2. 21st OXM UK XBOX Demo DVDs
    By winne in forum Annonser/SPAM
    Senaste inlägg: 2004-04-21, 20:51
  3. Can i burn dvds to my xbox?
    By limer in forum X-ecuter 2 LITE support
    Senaste inlägg: 2003-09-01, 20:08
  4. Läser ej dvd's, cd och cdr funkar fint.
    By jiak in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2002-01-12, 12:22
  5. Svartvit bild vid importerade dvd:s
    By dj_alex in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2001-11-17, 22:21

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner