Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Koppiering av PS1 spel fungerar inte med DMS4pro på PS2

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Koppiering av PS1 spel fungerar inte med DMS4pro på PS2

    Jag har försökt koppiera ett PS spel med Nero6/Alcohol120/CloneCD utan att lyckas. Jag använder Platinum CD-R med lägsta hastighet på varie program. Det är första gången jag moddar och använder ett moddad PS2.

    Jag har ett PS2 V7 DMS4pro ToxicBios1.1

    Jag vet att när jag skall spela origina spel så ska jag hålla L1 intryckt för att köra utan chippet, men vet inte hur jag skall bränna och starta spelen. Jag har läst allting här och använd alla guider som finns men lyckades inte få en koppia av mina gammla PS1 spel att fungera.

  2. #2
    läs och brän i cdrwin om du läser och bräner med lägsta hastighet då om det inte funkar då är det ju fel på chipet.det enda chipet som är bra till ps2 det är matrixinfinite.dom som har andra chip i sin ps2 har köpt skräp
    samt det ska alltid vara någon som är profs på att löda chip sånt ska inte nybörjare göra. troligtvis är chipet fel lött
    Last edited by Mr_Khyron; 2005-01-23 at 18:51.

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Mouyo342: Som ny medlem på forumet får jag väl hälsa dig välkommen och samtidigt berätta att det finns vissa på forumet som inte klarar av att svara med ett vettigt inlägg utan att surra om Matrix Infinity i var och varannan tråd som inte har med saken att göra, som du kommer att märkta.

    Du skall väl inte behöva trycka på L1 när du skall starta originalspelen. Hur funkar PS2-backuper för dig med chippet så man kan utesluta chippfel, kan du bränna PS2 spel på CD & DVD och få dem att boota? Är det bara PS1 spel som du har problem med? Du får även testa med att köra annat fabrikat på CD-skivorna för att se om det funkar bättre då. Verbatim rekommenderas att köra på PS2an eftersom de har bra kvalitet på skivorna.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Tack för svaren!

    Så du menar att ifall jag inte kan spela original spel med chippet (DMS4pro) aktiverad så är det nått som är fel?

    Jag har inte några original PS2 spel så jag har inte kunnat prova.
    Och chippet tror jag fungerar felfritt, jag kan se på original DVD-filmer både när chippet är av och på. Med CloneCD har jag koppierat en PS1 skiva genom att först göra en Image-fil och sedan bränna denna fil. Allting verkade stämma tyckte jag, men det gick inte att köra igång splet. Skärmen blir svart och dvd-läsaren låter mycket och sedan händer inget!

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Jag trodde att du trodde att man måste hålla nere L1 för att köra originalspel det var därför jag skrev så, du skall kunna kör spelen både med chippet av & på.
    När du gjort backuper med Alcohol 120 har du då valt Playstation som datatyp i rullgardins fältet så Sub-channel data är i bockat? Eftersom DVD-läsaren låter mkt kan det ju vara så att skivorna inte passar i din PS2a, prova något annat märke och se om det hjälper.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Jag gjorde precis så som du har skrivit. Det dök massa fel när skivan skulle koppieras i Alcohol 120, men det dök inga fel med CloneCD.
    Jag ska prova med andra skivor imårgon.

    En sak jag undrar över är varför jag måste avaktivera chippet för att spela original PS spel och hur jag skall undvika detta?

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Varför skall du avaktivera chippet när du kör originalspel, det skall ju inte behövas?
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    62
    Respekt
    20
    Taget ifrån dms hemsida

    Auto-detect and boot of all media types
    DMS4 will automatically detect whether a PS1, PS2 CD-R, DVD-R, DVD+R, DVD-RW, DVD9 or DVD+RW (containing Homebrew Elf's), original domestic CD/DVD is inserted and then boot it without any interaction from the user.

    Och Mr_Khyron DMS4 chippen är bättre en MatrixInf ta och läs gämfäringen mellan dms och matrix så får du se
    ---------------

    (Varför blir denna url alltid censurerad? dra bara ihop bokstäverna)
    Last edited by MeanMrMustard; 2005-01-25 at 11:36.

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Jag tänkte också att det skulle gå att köra original spelen på en gång, men det gjorde de inte. För att kunna köra originalspelen måste jag hålla L1 för att avaktivera chippet och sedan starta om PS2, sedan kan man spela som vanligt. Om jag inte gör så, då läser PS2 inte spelen och dvden låter som fan o jag hamnar på en svart tv-ruta till slut!!!

    Jag fattar inte vad som kan vara fel och vet inte vad jag ska göra.

    Men när jag kollar på en DVD-film med chippet aktiverad så är det inga problem. Jätte konstigt!

    Det enda jag kan komma på är att jag har lött (en lödningspunkt för mycket) den 18:de T-punkten (for DVDRW). Jag har kollat lödningarna väldigt noga och mätt med multimeter att det finns kontakt mellan chippet o moderkortet.

    Snälla, behöver hjälp med detta!

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Jag har liknande problem som mouyo 342. Men dessvärre så lyckas jag inte bota min PS2 v9 med bios1.1 Jag vet inte om jag bränner bios på rätt sätt på skivan. Sen undrar jag om jag ska hålla nån knap intryckt på handkontrol när jag försöker lägga in programet. Annars har jag dubbelkolat lödningar och också osäker för lödpunkt 18, T-punkten för dvdrw pom man ska ha den eller inte. Med inbyggd chip så PS2 hade jätte svårt att öppna tom original spel och laser låter som fan , men när jag kopplade bort chipet och testade så fungerade PS2 bra som vanligt igen. OBS! jag kan löda eftersom själv har jag TV verkstad. Men tyvärr har jag problem med BIOS 1.1 till PS2 . Chip i PS2 är DMS4LITE. Snälla är det någon i dethär landet som kan hjälpa mig???

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Jag har fortfarande inte fått PS2 att fungera som den borde. Det enda jag kan komma på är att kablarna korsar varandra och att det skulle leda till mycket störningar.

    Kan du bifoga en bild på hur du har lött för att jag ska se om vi har gjort på samma sätt!

    http://home.swipnet.se/yousef/html/downloads/PS2_01.jpg
    http://home.swipnet.se/yousef/html/downloads/PS2_02.jpg
    Last edited by mouyo342; 2005-02-09 at 23:33.

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Till maouyo342 : Jag har tittat noga på dina lödningar. Vad jag undrar är att kablar som går på undersidan av kretskortet dvs förbinder punkt T och W ska det inte vara kanske punkter mellan T och W dvs. punkter T,U, P, och W . Det var det första och det andra Punkt A ska det inte vara inkoplad på Yttmonterad motstånd DEn översta av dem tre fast det spelar inte roll igentlingen villket av dem , dem liger på samma punkt . Jag mennar altså framför det IC krets var du har lödat punkt A så finns det tre st. yttmonderade motstånd som ligger i rad en efter en under varandra , Då ska man koppla punkt A på den överste på den sidan av motståndet som är närmaste IC krets på villken har du koplat punkt A. Angående korsade kablar enlight min erfarenhet troj jag ej att det spelar så stor roll.Och föresten kan du hjälpa mig att bränna det bios och lägga på min playstation, jag är dpålig på sånt ., eller ännu bättre om du har det färdigt om du kan mejla till mig. Vill du ringa så kan du på tel : 0739984967

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Till mouyo 342. Jag ber om orsäkt det var jag misade var att du har V7 medan jag har V9 i min PS2 . Ivillket fall som helst så tror jag inte att korsade kablar spelar något roll.

Liknande diskussioner

  1. ps2 med massa spel
    By djlarsan in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-19, 09:54
  2. PSX spel på PS2?
    By CompuTerror in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-07-06, 02:52
  3. Kopiering av PS2 spel...
    By David Nilsson in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2002-06-10, 01:46
  4. Import Spel Med Neo 2.2 å AR2
    By DunderKlumpen in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-03-04, 11:15
  5. Spela NTSC PS1 spel på PS2........
    By Seraphim in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2001-08-31, 21:20

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •