Köpt ett xbox som bara blinkar och släden åker bara ut ibland men det som är skumt för på LPC platsen sitter det en PinHeader med tolv pinnar och inget annat ska det va så?????? Är det ochippat då?![]()
Köpt ett xbox som bara blinkar och släden åker bara ut ibland men det som är skumt för på LPC platsen sitter det en PinHeader med tolv pinnar och inget annat ska det va så?????? Är det ochippat då?![]()
nån som försökt chippat och klantat till det kanske? tagit loss chipet från pinheadern och sålt det till dig,
Kan man ta bort pin headern och börja från början eller kan man hitta ett chip som passar på pinnarna. Känns rungt nu
visst kan man tabort pinheadern och börja om från början och sätta in ett nytt chip,
men vilken ver har du på ditt xbox?, du borde även ta reda på vad det kan vara för fel, du får ingen fel kod? lyser/blinkar den bara rött eller skiftar den mellan rött/grönt?
Med den knapphänta informationen så skulle gissa på Eeprommet dött/Bios fel/misslyckad lödning =)
Löd bort pinheadern, gör rent, leta efter lödspill/kortslutningar/brustna ledningsbanor och försök att få boxen att starta med orginalbios först och främst.
Ta reda på vart säljaren bor och kliv dit med den. Är väl ändå lättast ?![]()
Ta en titt på Guider eller sök före ni ställer frågan. Tack.
* 1 Xbox360 V0078FK
* 2 Xbox V1.3 / V1.4
* Playstation 2, Playstation 1, Gamecube, Super Nintendo, Nintendo
Nja få tag på säljaren är lite svårt eftersom han sitter häktad för bedrägeri på ******* bla mitt xbox + att han har 21 anmälningar till på sig. Till nästa svar spelet blinkar rött grönt hela tiden och släden åker bara ut en gång eller bara låter en gång sedan är det dött. Och någon felkod kommer inte upp. Kanske jag ska prova att löda bort Pin headern och kolla om det funkar då.
Tacksam för svar.
Det är ett par stycken hårfina lödningar på baksidan av moderlkortet som han har lyckats bränna av, hur fasen ska man kunna laga det dom syns ju knappt.
Har hört något som man kan pensla på som leder ström, någon som vet nåt![]()
Det finns speciell ledande färg för att repa ledningsbanor, alternativet är att löda en kabel mellan punkterna där ledningbanan är trasig.
Okej fint ska kolla upp vart det finns färg. En liten sak till kan jag bara lämna Pin Headern kvar och använda det som ochippat eller måste den bort om det ska funka???
Det hät kan vara nåt för dom som inte vill löda. Man använder lim istället.
http://www.galindberg.se/nyellim.htm
Pinheadern måste inte bort för att boxen ska fungera, förutsatt att klåparn som har lött i boxen inte har kortslutit en massa punkter när han lödde dit den.
Ja det är just det jag inte vet men det är alldeles svart mellan lödpunkterna på Headern ser ut som han har lött med en gassvets
Hehe gassvetsad lödning hahaha de va hårda bud detMen testa rengöra och se om de inte ligger nån kortis nånstans, sen med hjälp av sån där fiffig ledande färg kan du laga lödbanan dock tar det lite tid och en massa tålamod.
De bör ha sån färg på nån bilreservdelsbutik, man använder den till att laga trasiga bakrutevärmare.
Bookmarks