Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Korrupt c: fast i original bios utan dvd. vad göra?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Korrupt c: fast i original bios utan dvd. vad göra?

    Min x-box dvd spelare la av och bios verkar ha fastnat i original Ms utan dashboard. Jag har köpt en ny samsung 605 men den vägrar verkligen att ta emot någon form av dvd, cdr-w spelar ingen roll + eller - den spottur ut allt. Har prövat mång olika märken. Aaargh...

    Först vägrade den starta då hårdisken var olåst. Jag låste den via datorn. Nu fungerar den som en omoddad x-box. Hur kul är det, vad kan jag göra?

    Jag har kopplat en pc-dvd till den och då läser den brända musik-cd men jag får den inte att boota superdisc eller nåt vettigt.

    Jag har via linux på pc prövat byta ut startfiler. Men Ms.bioset verkar inte gilla det utan ger felmedelanden. Jag vet inte riktigt vad jag sysslar med heller ska erkännas. Någon som kan hjälpa mig, har inte råd med en till dvd-spelare. Jag ger den en chans till sedan får den smaka kniven!

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    44
    Respekt
    22
    Vad är det för chip som sitter i xboxen?
    Har du testat med ett orginal-spel i läsaren?

    Så länge som du kör med orginal ms bios så kommer du inte få igång nått annat än orginal-spel på boxen, spelar ingen roll om du byter ut startfiler.
    Last edited by thrap; 2005-01-24 at 18:30.

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Det var det jag misstänkte. Hmm jag antar att jag får försöka software flasha bioset på något sätt. Finns ju en del guider.

    Fan. Samsung 605 skulle ju vara en ok dvd-läsare. Men jag fick mig ett riktigt måndagsexemplar såklart. Finns det inget sätt att få xboxet att boota ifrån hårdisken istället för dvd-spelaren? Jag kan ju installera vad jag vill på hårdisken ifrån pc.

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Det var det jag misstänkte. Hmm jag antar att jag får försöka software flasha bioset på något sätt. Finns ju en del guider.

    Fan. Samsung 605 skulle ju vara en ok dvd-läsare. Men jag fick mig ett riktigt måndagsexemplar såklart. Finns det inget sätt att få xboxet att boota ifrån hårdisken istället för dvd-spelaren? Jag kan ju installera vad jag vill på hårdisken ifrån pc.

    Originalspel fungerar som dom ska. Hur vet jag vilket bios den kör föresten?

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Ok. Tänker jag rätt om jag ser det så här.

    Executer light chippet fuckade upp. Leder till:

    Antingen går chippet inte igång längre eller så kör den originalbios i chippet.

    Då den kör originalbios spelar inte min dvd-spelare någon roll. Den kan ej köra superdisc hur som helst p.g.a microsoft skiten. Alla skivor utom original ger dirtydisc automatiskt.

    Kan jag flasha om mitt chippset via en hyrspels soft flashning eller måste jag köpa, chippa och flasha ett extra x-box som jag sedan byter chip med mitt gamla för att få in ett nytt bios i mitt chipp.

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    44
    Respekt
    22
    Jepp du tänker rätt, så det är nog inget fel på din dvd-läsare.

    Du borde inte kunna boota från orginalbios om ditt chip är helt men med ett dålig bios, om chippet är aktiverat. Xboxen borde starta om tre gånger och sen börja blinka rött och grönt. Jag tror att det är glappkontakt som gör att chippet inte funkar, eller så är det paj helt enkelt

Liknande diskussioner

  1. DVD fjärrkontroll
    By Raw in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-05-29, 11:37
  2. TV'n klarar inte 60Hz, vad göra?
    By Maxel in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-03-26, 06:49
  3. DVD frågor ang. reg. fri etc
    By jonasarvidson in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-02-01, 18:41
  4. Problem att läsa DVD skivor.
    By Nesqi in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2001-05-03, 15:35

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •