Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: SmartXX till v1.6

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    108
    Respekt
    20

    SmartXX till v1.6

    Hejsan!

    Är newbie i detta sammanhang och har letat runt och jag blir bara mer och mer förbryllad ju mer jag läser. Därför ansåg jag det lättast att ställa mina frågor direkt, hoppas det ej gör något trots att dom säkerligen har kommit upp många ggr innan!

    1. Jag ska köpa mig en ny xbox, eftersom jag inte vet om det blir en 1.6 eller någon föregående version så vet jag inte om jag kan använda smartXX chippet, eller passar smartXX chippet ALLA versioner av xbox:en?
    2. Om jag köper en ny xbox, vilken version vill jag helst ha.. den senaste 1.6 eller någon av dom "äldre" ? Om det är en ny typ av videochip borde väl detta påverka kvaliten på något sätt om ändå mycket litet? Frågan är då om det påverkar till det positiva eller negativa? Kan jag på något sätt när jag köper en xbox i butik veta vilken version det är?
    3. Som jag förstått det finns det tre olika varianter av dvd-rom läsare, philips, samsung och "thomson"? Vilken är bäst, vilken utav dom vill jag helst ha? Om jag köper en ny i butik idag, finns det något som säger vilken utav dessa jag med största sannolikhet kommer att få?
    4. smartXX finns i två version, en LITE och en vanlig.. vilken behöver jag? Som jag förstått är det flash minnet som skiljer dessa åt, men vilken betydelse har detta för mig? Vad använder jag flash minnet till?
    5. Om jag ska ha större hdd i min xbox, kan jag använda vilken dator hdd som helst eller är någon specifik att föredra?

    Ännu en gång, hoppas det inte gjorde något att jag ställde dessa frågor även att dom säkerligen är ställda fler ggr.

    Tack på förhand!
    MVH

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    sweden
    Inlägg
    540
    Respekt
    24
    Köper du en ny xbox får du till 99% en 1.6`a vilket inte är något negativt, ingen kvalitè skillnad. Har inte riktigt koll på om det är någon spec läsare som just sitter i 1.6`orna. tror det är samsung som ska vara bäst?.

    Tänk om du tog dig lite tid att läsa om chipet på psxcare`s hemsida
    Ja LITE verisionen har mindre flash minne, än den vanliga ver. som kan lagra fler bios. Tror du klarar dig bra med lite chipet.

    Och ja chippet funkar i alla xbox verisioner.

    Du kan använda vilken dator hdd som helst, förutom sata diskar då.

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    108
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av EvilBoY
    Köper du en ny xbox får du till 99% en 1.6`a vilket inte är något negativt, ingen kvalitè skillnad. Har inte riktigt koll på om det är någon spec läsare som just sitter i 1.6`orna. tror det är samsung som ska vara bäst?.

    Tänk om du tog dig lite tid att läsa om chipet på psxcare`s hemsida
    Ja LITE verisionen har mindre flash minne, än den vanliga ver. som kan lagra fler bios. Tror du klarar dig bra med lite chipet.

    Och ja chippet funkar i alla xbox verisioner.

    Du kan använda vilken dator hdd som helst, förutom sata diskar då.
    Jag tackar och bockar för ditt svar, jag har faktiskt läst lite snabbt på smartXX hemsida och det var där jag fick informationen om att det var mindre flash minne Men grejen är den att jag inte vet vad jag använder flash minnet till och därmed vet jag heller inte vad det gör för skillnad för Min del.. :-/ En del av flashminnet skall användas till chippets egna OS, men vad används resten till?

    MVH

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    217
    Respekt
    20
    Att ladda in en eller flera biosar så att du kan använda chippet till mer än att mecka med SmartXX OS

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    sweden
    Inlägg
    540
    Respekt
    24
    precis som jag sa =)

    Ja LITE verisionen har mindre flash minne, än den vanliga ver. som kan lagra fler bios. Tror du klarar dig bra med lite chipet.

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    108
    Respekt
    20
    Men vad använder man flera bios:ar till då? Räcker det inte med ett?

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag brukar bara använda ett :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Guide till streaming i XBMC
    By fArGo_sWe in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 97
    Senaste inlägg: 2010-07-27, 19:09
  2. 6.6 Guide till streaming i XBMC av fArGo_sWe
    By fArGo_sWe in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-21, 09:14
  3. XBOX - Byte till större hårddisk
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-10-07, 17:58
  4. Till hansi Eller shiro
    By daniel_e53@hotmail.com in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2002-04-15, 18:24
  5. Hjälp till att få Pal 60Hz till Ps2!!!
    By ktd in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2000-12-29, 15:20

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •