Hejsan!
Är newbie i detta sammanhang och har letat runt och jag blir bara mer och mer förbryllad ju mer jag läser. Därför ansåg jag det lättast att ställa mina frågor direkt, hoppas det ej gör något trots att dom säkerligen har kommit upp många ggr innan!
1. Jag ska köpa mig en ny xbox, eftersom jag inte vet om det blir en 1.6 eller någon föregående version så vet jag inte om jag kan använda smartXX chippet, eller passar smartXX chippet ALLA versioner av xbox:en?
2. Om jag köper en ny xbox, vilken version vill jag helst ha.. den senaste 1.6 eller någon av dom "äldre" ? Om det är en ny typ av videochip borde väl detta påverka kvaliten på något sätt om ändå mycket litet? Frågan är då om det påverkar till det positiva eller negativa? Kan jag på något sätt när jag köper en xbox i butik veta vilken version det är?
3. Som jag förstått det finns det tre olika varianter av dvd-rom läsare, philips, samsung och "thomson"? Vilken är bäst, vilken utav dom vill jag helst ha? Om jag köper en ny i butik idag, finns det något som säger vilken utav dessa jag med största sannolikhet kommer att få?
4. smartXX finns i två version, en LITE och en vanlig.. vilken behöver jag? Som jag förstått är det flash minnet som skiljer dessa åt, men vilken betydelse har detta för mig? Vad använder jag flash minnet till?
5. Om jag ska ha större hdd i min xbox, kan jag använda vilken dator hdd som helst eller är någon specifik att föredra?
Ännu en gång, hoppas det inte gjorde något att jag ställde dessa frågor även att dom säkerligen är ställda fler ggr.
Tack på förhand!
MVH
Bookmarks