Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Förvirrad!!!! INSTALLATION!!!

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    41
    Respekt
    20

    Exclamation Förvirrad!!!! INSTALLATION!!!

    Tjenare! Asså ja e lite confusad ang alla trådar om problem installiation mm. Denna tråd kan vara onödig men ja behöver svar!! Så till saken. Beställde xbit chip + adapter till min chrystal 1.6. Nu undrar jag vilka anvisningar ja ska använda?! Hansi hade länkat till en bra sida men vilken anvisning ska ja använda??
    Följer bios med??
    Följer anvisningar med??
    Och sist av allt kan nån snäll typ lägga ut en länk till bra bios typ m8 eller så.....

    Ha de!!!! // Nicklas

    Edit: Jag har och ska förmodligen ha orginal hårddisken kvar..
    Last edited by olssson; 2005-01-24 at 20:18.

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    41
    Respekt
    20
    Lönt asså helt ärligt varför existerar ens detta forum??

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Du måste ha ett bios som heter M8_16.bin Och just 16 e viktigt till din version.

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    41
    Respekt
    20
    ja de har jag installerat

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Borde vara den här

    http://www.dms3.com/xbit/files/chips/XBit_Diagrams(zip%20packed)/xbit_adapterinstall_cmix.rar
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    41
    Respekt
    20
    hansi kan vi pratas vid på msn eller icq jag har feta problem och måste ha hjälp!

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kan du inte försöka formulera frågan noga här, inklusive tydlig information om vad du gjort och vad det är som inte fungerar som du tänkt dig. Jag sitter hemma och gör massa annat just nu, så via chatten blir du nog mest frustrerad när svaren börjar dröja.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    41
    Respekt
    20
    Jag installerade chippet enligt anvisningarna. Adapter install och Lpc rebuild. Men det ville inte fungera bara vanliga ms dash kommer upp ja har provat flasha om bios de funka inte heller. Asså kan man inte sälja chippet till er för halva priset?? För jag vill hellre ha ett spiderschip som man inte behöver lödda.

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vad är det för BIOS?

    Du får inte någon ny dashboard bara för att du bootar ett annat bios från chippet, men oftast ser man en liten evo-x logga e.dyl i ena kanten när man använder m8_16 biosarna.

    Annars brukar problemet vara att d0/lframe inte är bra lödd.

    Se även till att switch 4 inte står på ON för då är chippet avstängt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    sweden
    Inlägg
    151
    Respekt
    0
    Hehhe spiderchip??? då får du ju ännu mer huvudvärk än vad du redan har. Chilla ner...du verkar ju uppstressad!! Gå igenom lödningarna en gång till. det är där problemet ligger!! Kolla så att du lött D0 på rätt ställe till att börja med
    Du föddes gråtande medan folk stod omkring dig och log.
    Lev så du kan dö leende medan folk står omkring dig och gråter.

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    41
    Respekt
    20
    konstigt nu vill inte cd läsaren gå ut och fron led lampan blinkar röd grön har nått gått sönder?

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Dina lödningar har gett upp eller så ligger kablarna till chippet för nära drosslarna på moderkortet.

    Drossel = runda metallringar med ganska tjock tråd glest lindad runt ringen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    41
    Respekt
    20
    Okej! Ska försöka på nytt imorgon. Ledsen för mina taskiga trådar va bara så förbannad.

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nemas problemas för min del, men jag vet att de hjälpsamma hobbyister som brukar logga in och svara på frågor bara för att det är kul inte så gärna engagerar sig för någon som "beter sig som en bortskämd snorunge" i forumet :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #15
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    41
    Respekt
    20
    ska inte återupprepas

Liknande diskussioner

  1. Installation av multi-x chip?
    By Dreas in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-12, 22:49
  2. Förvirrad (ang. spela import spel till PS2)
    By jowo in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-12-10, 19:57
  3. Pris uppgifter för Neo2.2 + Installation?
    By choowie in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-02-26, 10:33
  4. Installation!
    By Solid in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2001-12-20, 23:56
  5. multi x installation
    By deejay wiz in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-02-01, 13:53

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •