Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Har ett riktigt allvarligt problem

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0

Har ett riktigt allvarligt problem

Så här är det:

Jag försökte uppgradera mitt Xenium OS till senaste stabila versionen (2.3.0).
    jag följde den här guiden exakt http://www.teamxodus.com/modules.ph...iewtopic&t=4922
    (hårddisk delen)
    när jag kom till steg 5 så kom texten "retrieved nessecery files from hdd" upp och jag vart jätteglad att det funkade. men det gjorde det ju såklart inte...
    Helt plötsligt slog xboxen av sig, precis som det stod i guiden att den ska. men nu när jag försöker starta den så blinkar den bara rött/grönt och inget händer.

är det nån som har nåt bra tips hur man löser det här? eller är det kört nu?

Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Respekt
    22
    Starta boxen i recovery mode med hjälp utav switchen på chippet, bränn en skiva med 2.3 på om den du har på hårddisken inte fungerar denna gång heller.

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Det försökte jag med hela kvällen igår... det blir bara exakt samma sak: den blinkar lite, det låter som om cd´n spinner, men sen lägger den av. kan lägga till att chippet lyser först grönt sen gult sen grönt sen blått och till sist grönt igen sen slår den av sig.

jag läste också att cd metoden inte funkar om man har recovery.bin på hårddisken, men det har jag ju. men jag kommer inte åt hårddisken så att jag kan ta bort den. finns det nåt sätt att totalformatera hårddisken innan man sätter i den i xboxen? försökte sätta i den i datorn igår och formatera därifrån, men då står det att det är en 31.5 gb hårdisk när det egentligen är en 120 gb.

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    problemet verkar ju vara att mitt xenium chip inte har något OS på sig, eftersom uppgraderingen inte blev klar, så då borde det ju funka med att köpa ett nytt chip om absolut inget annat funkar?

Då har jag också en till fråga: går det att ta bort ett redan ditmonterat chip och byta till ett annat?

Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Respekt
    22
    Ja det går utmärkt att bara byta rakt av. Glöm inte att lägga in bios bara. Tror iof ändå inte det är kört, om det nu inte är så att chippet är trasigt förstås.
    Hade för mig att xenium letar på cd-skivan först innan hårddisken efter recovery, borde vara så oxå annars är det ju skitdåligt. Däremot så kan det vara svårt att hitta en skiva som fungerar med xenium, fråga mig har testat en massa. Vad händer om du helt enkelt rycker bort hårddisken innan du kör recovery?

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    eject knappslampan blinkar orange hela tiden, hur länge som helst. jag lät den stå på i nån timme åtminstone innan jag fick nog.
    har provat med flera olika versioner av xenium OS också, utan framgång.
    Tack för att du försöker hjälpa till ändå

Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Respekt
    22
    När den står och blinkar orange hela tiden så brukar den leta efter recovery filen. Testa på fler skivor/märken/hastighet. När jag testade med cd en gång var det hur svårt som helst att få den att acceptera skivan. Kör bara med hårddisk nuförtiden men det kan ju inte du göra.

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Ok! ska testa det så fort jag får tag i skivor. Tack för hjälpen, än en gång!!

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Är 2.3 versionen bara till för 1.6 boxar? isåfall skulle det kunna förklara en del...

Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Respekt
    22
    Kör 2.3.0 på min 1.4.. funkar finfint

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Har nu hittat lite mer info. man måste tydligen låsa upp hårddisken för att kunna uppgradera (eller?), men det tror jag inte att jag gjorde (kommer seriöst inte ihåg)... så finns det nåt sätt att låsa upp hårddisken om man inte kommer in i xboxen eller os överhuvudtaget? jag kommer in i recovery mode

Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Respekt
    22
    Jag har då aldrig låst upp hårddisken när jag uppgraderat

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    21
    har du en 1.6?