Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Hjälp!

Registrerade
    Jul 2004
    Från
    Borås
    Respekt
    21

Question Hjälp!

Jag har just satt i ett chip i min Xbox v 1.0. Ett chip med 9 lödpunkter och 2 kablar (d0 och L1). Jag är säkewr på att allt sitter där det ska.

Men...När jag startar boxen på Eject-knappen så får jag felkod 16. När jag startar på den vanliga knappen är det som att den försöker starta upp 2 gånger snabbt och sedan står den och blinkar rött...???? Ingen bild till TV i det sista fallet...

Snälla....nån som vet nåt om detta???

MvH Corey

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    det är förmodligen något knas med din dashboard. det brukar felkod 16 vara för. vad har du för chip? och har du använt dig av *********** för att lägga in ett dashboard?

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    0
    Kolla alla lödningar en gång till , är du säker på att L1 skall installeras eller skall det vara BT...eller båda?
    Har du bytat till större HD?
    Vinslöv i Centrum ><B0><

Registrerade
    Jul 2004
    Från
    Borås
    Respekt
    21
    Ja, enligt installationsanvisningarna ska det vara en d0 och en L1...samma som på alla boxar upp till 1.4...dock hade jag ingen L1-anslutning på mitt gamla chip...

Det verkar som att när jag startar på eject-knappen startar den utan chip men hittar ingen original-dashboard (vilket den inte heller borde)...

Har ej bytt hårddisk...min gamla hårddisk är nog låst när jag tänker efter, men det spelar väl ingen roll?

Panik...

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    hmm... tror att det är lödnignen först och främst du borde kolla upp. till vissa kort måste du ju också dra 3.3v till från moderkortet.
    och för att sedan fixa felkod 16, måste du installera om ett dashboard förmodligen, och för att göra det via console-disc måste hdd:n väl vara upplåst i think.

Registrerade
    Jul 2004
    Från
    Borås
    Respekt
    21
    Ok. Ska kolla över dom ordentligt och Ohm-mäta dom...Det stod inget om nån 3.3V i installationsanvisningarna...var hittar jag denna isåfall?

Kan jag sätta i en HD från en annan box (chippad) och kolla om det kan vara där felet ligger?

Registrerade
    Jul 2004
    Från
    Borås
    Respekt
    21
    Jag menar...kanske kan vara att den inte hittar dashboarden som ska startas i chippat läge?...kanske inte...

Registrerade
    Jul 2004
    Från
    Borås
    Respekt
    21
    Funka fint när jag kopplade L1-kabeln rätt och bättreade på en av pin-lödningarna =)

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    hähä bra. att det löste sig.

Liknande diskussioner

1. Hjälp mig med mitt origa chip
    By Tuppen in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2003-01-02, 10:47
  2. Hjälp, PS2 backup.....
    By Mickey in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2002-08-12, 15:44
  3. hjälp vet nån var för mina spel hakar upp sig?
    By Johan_psone_multix in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2002-01-09, 13:40

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner