Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Hur skapar jag/skaffar en xbe fil

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0

Smile Hur skapar jag/skaffar en xbe fil

Jag har tankat ner ett antal spel (NBA, NHL osv) där xbe-filen saknas och då får jag inte upp den i menyn på XBOXen. Hur skapar jag en sådan alt hittar sådana. Tacksam för svar.

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Respekt
    23
    Låter mystiskt.. det är ju själva startfilen. En fråga.. de spel du laddat ner har det varit en image-fil (*.iso) i rar-filerna eller alla filer varit så att säga uppackade redan? Om det är så, så är det mycket viktigt att du dubbelklickar på, och börjar packa upp från den rar-filen som heter *.rar - om de andra heter *.r01, *.r02, o.s.v. !

Annars finns det en känd bugg i winrar att alla filerna helt enkelt inte finns med i paketet om du råkat klicka på t.ex. *.r01 .

Detta gäller som sagt dock inte när det bara är en ISO-fil i alla rar-filerna.

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0

Tack för tipset

Tack, jag har tyvärr tagit bort rarfilerna när det blev en ISO för att spara plats men jag tankar ner och försöker igen.

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Respekt
    23
    Men om det var en ISO-fil i rar-filerna så behöver du inte ta ner dem igen. Det var bara om det INTE var en ISO utan en katalogstruktur med massa filer som du måste öppna från den sista RAR-filen.

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    Hej!!

Har nu tagit ner filerna på nytt och vare sig NHL eller NBA är i RAR format utan i lösa filer från början med namn nl5x-dgr.001-049 och ingen .vbe fil vilket gör att när jag gör .ISO av dem så är dyker de inte upp i menyn på xboxen även om jag för över dem. Finns det något ytterligare tips för att komma vidare?

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    21
    Det ÄR rar filer om de har nummerändelser! Bara öppna en av dem i winrar så skall det nog lösa sig

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av KalleKula2005
    Hej!!

Har nu tagit ner filerna på nytt och vare sig NHL eller NBA är i RAR format utan i lösa filer från början med namn nl5x-dgr.001-049 och ingen .vbe fil vilket gör att när jag gör .ISO av dem så är dyker de inte upp i menyn på xboxen även om jag för över dem. Finns det något ytterligare tips för att komma vidare?
    hehe.. har du gjort en ISO-fil av rar-filerna.. fniss..
    Sorry inte meningen att skratta men jag kunde inte hålla mig. Det är precis som Callex säger. Starta Winrar , tryck CTRL-O, välj "alla filer" och dubbelklicka på nl5x-dgr.001. Däri ligger det redan en ISO-fil.. packa nu upp denna .. eller bränn den på en DVD.

Lycka till.

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0

Thumbs up

Ja, helt OK att fnissa och stort TACK!!!!
    Till mitt försvar så har jag tidigare kunnat högerklickat på rarfilen och gjort extract därifrån men när inte det gick så blev det tilt i systemet. Nu funkar det som sagt och stort tack till Whopper för ditt tålamod och att du förbarmade dig över mig.

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    21
    Du kan fixa så att winrar associeras till de här filerna direkt genom att hålla inne ctrl, högerklicka på tex xxx.001 filen (detta kommer att göra så att winrar associeras till alla filer med 001 som filändelse - inte alla filer med nummerändelser...), välj "öppna med", "välj program" och välj sedan winrar i listan som kommer upp och kryssa i rutan "använd alltid detta..." - simsalabim så kan du höger klicka på denna filtypen och öppna med winrar i fortsättningen!

Liknande diskussioner

1. Fil för flashning av X-bit
    By Abster in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-12-06, 23:40
  2. img fil utan ccd och cue?
    By papageno in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2003-04-30, 21:59
  3. omformat av GI fil till ISO fil
    By mr_mupp in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2003-02-28, 23:55
  4. Hur bootar ja 80-mins, R-mod + neo 2.2 (v5)
    By inqy in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-04-28, 13:42
  5. Hur Patchar man och vilket progg ska man använda?
    By Flykick in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2001-12-29, 12:38

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner