Visar resultat 1 till 22 av 22

Diskussion: Lyckats :D

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Gävle
    Inlägg
    79
    Respekt
    22

    Lyckats :D

    Nu e jag glad och nöjd, lyckats chippa min lilla kub. Nyaste Cobra installerat.
    Har provat med Princo DVD-r vanliga skivor 12 cm alltså. Dom tyckte den inte om men HP´s DVD-R 12 cm gilla den sen så ville den inte ha princo 8 cm dvd-r men däremot memorex 8cm dvd-r åt den.
    Hansi vet du om du kan få tag på andra märken i 8 cm format. Börjar ploppa upp lite olika nu men dyrt å svårt å få tag på i andra länder.
    XBOX 1.6
    Samsung DVD
    Xecuter 3 + Front
    Bios X3 3294
    200 Gig Maxtor 5400 RPM
    ______________________

    Nintendo Wii
    Cyklowiz
    ______________________
    Xbox 360
    Premium!

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    sweden
    Inlägg
    540
    Respekt
    24
    tweaka

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Gävle
    Inlägg
    79
    Respekt
    22
    Har inte hittat nått om det nånstans riktigt, har läst att de går men inte hittat nå instruktioner. vet du var ja ska rota ? eller har någon hum om de
    XBOX 1.6
    Samsung DVD
    Xecuter 3 + Front
    Bios X3 3294
    200 Gig Maxtor 5400 RPM
    ______________________

    Nintendo Wii
    Cyklowiz
    ______________________
    Xbox 360
    Premium!

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    37
    Respekt
    20

    Rengör linsen, sen tweaka så här...

    Last edited by maxlabo; 2005-01-30 at 05:49. Anledning: Svaret flyttat till annan tråd.
    Internet users are so fat because they are full of the heaviest element in the universe: Complainium

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24
    att den inte läser princo skivor är ju inte så konstigt. Sämre skivor än princo är svårt att få tag på.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Lynx
    att den inte läser princo skivor är ju inte så konstigt. Sämre skivor än princo är svårt att få tag på.
    har bränt ca 250 princo skivor varav 3 har blivit felbrända. Två st har min xbox inte kunna läsa. Så min xbox läser alltså 245/250 princo skivor utan problem och du säger att det är skit?

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24
    Har man en bra laser så är det klart att man kan köra skivorna. Bara för att de fungerar betyder det ju inte att det är bra för lasern. Skivorna är skit, vad förväntar du dig av skivor för 3-4kr/st? You get what you pay for.

    Jag säger inte attt din laser kommer dö imorron om du använder princo skivor, men den kommer dö i förtid.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Lynx
    Har man en bra laser så är det klart att man kan köra skivorna. Bara för att de fungerar betyder det ju inte att det är bra för lasern. Skivorna är skit, vad förväntar du dig av skivor för 3-4kr/st? You get what you pay for.

    Jag säger inte attt din laser kommer dö imorron om du använder princo skivor, men den kommer dö i förtid.
    tja jag har då haft min xbox i typ 2,5-3 år och den har då inte gnällt än... så varför ska man slösa 10 kr per skiva när man kan köpa princo för 3 kr... när ja bränt 100 skivor så har jag ju råd med en ny spelare istället för då har jag sparat in 700 kr... och nu har jag ju bränt upp mot en 300 skivor = 3-4 nya spelare...

    nope.. princo rockz...

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24
    Kanske är de så då att xboxen har en bättre laser än t.ex ps2 har, äger ingen xbox så det jag kan baserar sig mest på ps2.

    Till ps2 skulle jag aldrig kunna rekomendera princo skivor då lasern är känslig och dyr att byta ut.

    Till gc verkar det vara rätt billigt att byta ut läsaren så då verkar det vara skitsamma.

    Princo skivorna är dock skit. Har bränt ett 20tal skivor själv och jämfört med ritek skivor i nero cd/dvd speed test. Där testas hur mycket cd/dvd läsaren behöver jobba för att läsa skivorna. Skillnaden är är markant, framför allt i 4x bränning.

    I jämförelse så hade ritek bränningarna näst intill perfekt läsbarhet.
    (skulle gärna postat resultat filerna men de försvann tyvärr i en datakrash för ett tag sedan)

    I slutsatts kan jag väl säga att det snarare är xboxen som rockar än princo skivorna.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

  10. #10
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    35
    Respekt
    22
    Vill folk ha billigt skit så får dom det.

    Princo suger...

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Lynx
    Kanske är de så då att xboxen har en bättre laser än t.ex ps2 har, äger ingen xbox så det jag kan baserar sig mest på ps2.

    Till ps2 skulle jag aldrig kunna rekomendera princo skivor då lasern är känslig och dyr att byta ut.

    Till gc verkar det vara rätt billigt att byta ut läsaren så då verkar det vara skitsamma.

    Princo skivorna är dock skit. Har bränt ett 20tal skivor själv och jämfört med ritek skivor i nero cd/dvd speed test. Där testas hur mycket cd/dvd läsaren behöver jobba för att läsa skivorna. Skillnaden är är markant, framför allt i 4x bränning.

    I jämförelse så hade ritek bränningarna näst intill perfekt läsbarhet.
    (skulle gärna postat resultat filerna men de försvann tyvärr i en datakrash för ett tag sedan)

    I slutsatts kan jag väl säga att det snarare är xboxen som rockar än princo skivorna.

    tja skulle jag köpa kvalitetsskivor så skulle jag knappast lägga pengarna på ritek utan snarare verbatim. Sen skulle jag knappast rekommendera att bränna i 4x iaf. Bränner alltid i 1x eller 2x. Och det är väl allmänt känt att det är bättre att bränna i låg speed för bättre resultat?

    Har en 7-8 polare som både har ps2 och xbox och dom köper då till största del princo. Sällan jag hört dom klaga...

    Menmen princo rockzar för vissa och ritek för andra.. that´s life...

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av T-1000
    Vill folk ha billigt skit så får dom det.

    Princo suger...

    tror ju knappast att princo är så billiga för att dom skulle vara dåliga... det är nog snarare efterfrågan som styr priset...

    princo rockz

  13. #13
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Princo är verkligen inte bra. Jag har själv testat Princo från två olika batcher och dessa var totalt värdelösa....

  14. #14
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Man kan inte bedömma skivor som bra för att dom fungerar i 2-3 xbox:ar! Jag använder ritek och mina skivor har fungerat i de hundratal xbox och ps2 jag provat dom i. Slutsats: Ritek är mycket bra. Dom kostar dessutom under 5kr om man inte är insnöad på att köpa ifrån Sverige.

  15. #15
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Gävle
    Inlägg
    79
    Respekt
    22
    Vart köper du från då ? å vad går frakten på ?
    XBOX 1.6
    Samsung DVD
    Xecuter 3 + Front
    Bios X3 3294
    200 Gig Maxtor 5400 RPM
    ______________________

    Nintendo Wii
    Cyklowiz
    ______________________
    Xbox 360
    Premium!

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Västerås
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    asså.. om folk lixom hellre vill ha skivor för 3 kr st bara för att 20 e för dyrt.. omg säger jag då :P fan ni får redan spel som i vanliga fall kostar runt 500 lappen.. våra konsoller förtjänar lite lyx de oxå.. de ligger oss så nära hjärtat å man vill ju aldrig att den ska gå sönder =)

    peace!

  17. #17
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    35
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av pemani
    tror ju knappast att princo är så billiga för att dom skulle vara dåliga... det är nog snarare efterfrågan som styr priset...

    princo rockz
    Det är just därför dom är billiga, och även bulk skivor.
    Dyrare saker är oftast bättre.
    Men gör som du vill.. vi får se hur länge din konsoll håller...
    T-1000 är Inte Inne För Tillfället Men Lämna Ett Meddelande Efter Pipet.*piiiiiiiiip*

  18. #18
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av lattjo
    Man kan inte bedömma skivor som bra för att dom fungerar i 2-3 xbox:ar! Jag använder ritek och mina skivor har fungerat i de hundratal xbox och ps2 jag provat dom i. Slutsats: Ritek är mycket bra. Dom kostar dessutom under 5kr om man inte är insnöad på att köpa ifrån Sverige.

    2-3 xboxar? sa väl 7-8... en viss skillnad... funkat i alla dom...
    Hundratals xbox och ps2? =) grabben med resurserna...

    Slutsats: Princo äger och kostar dessutom 3.76 skivan...

  19. #19
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av T-1000
    Det är just därför dom är billiga, och även bulk skivor.
    Dyrare saker är oftast bättre.
    Men gör som du vill.. vi får se hur länge din konsoll håller...

    dyrare saker är oftast bättre? =)
    du kan få köpa en verbatim skiva av mig för 40 kr... jag själv köpte den för 6 kr men va fan... den är ju dyr alltså är den bra....

    jo den har då hållit i 3 år och funkar klockrent än idag... sen tror jag ju mer att det är läsaren som går sönder och inte konsollen...

  20. #20
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av denSiS
    Princo är verkligen inte bra. Jag har själv testat Princo från två olika batcher och dessa var totalt värdelösa....
    ja det var ju.... tråkigt...

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    na
    Inlägg
    12
    Respekt
    0

    Dvd+rw

    Läser kuben inte "+" skivor överhuvudtaget?
    --------------
    Xbox 1.4
    Xecuter 2 Pro
    200GB
    --------------
    Ps2
    Messiah 2
    --------------
    GC
    Viper
    Cobra 0.4
    --------------

  22. #22
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    35
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av pemani
    dyrare saker är oftast bättre? =)
    du kan få köpa en verbatim skiva av mig för 40 kr... jag själv köpte den för 6 kr men va fan... den är ju dyr alltså är den bra....

    jo den har då hållit i 3 år och funkar klockrent än idag... sen tror jag ju mer att det är läsaren som går sönder och inte konsollen...
    Haha om du redan har köpt billigt skit, så hjälper det inte att du säljer dom dyrare
    Och det var lasern som jag menade skulle gå sönder. Det brukar ju nästan alltid vara det som går sönder på konsoller först..
    T-1000 är Inte Inne För Tillfället Men Lämna Ett Meddelande Efter Pipet.*piiiiiiiiip*

Liknande diskussioner

  1. Lyckats förstöra moderkortet, antagligen (?)
    By HappyDude in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2004-09-20, 18:40
  2. Någon som lyckats göra en Back-up på sin HD-Loader PAL
    By danne.sk in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-06-26, 11:01
  3. Har någon lyckats med VMWare på xbox?
    By patriknet in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-02-10, 12:06
  4. Har någon lyckats bränna pNESx emulatorn???
    By [} Andreas {] in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-12-09, 14:41
  5. Har äntligen lyckats flasha men...
    By Baggen in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-09-27, 23:29

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •