Är det nån som har lyckats komma online med sin ps2'a med ett comhem 8mbit abonemang?
Har provat alla settings som är möjliga.
Är det nån som har lyckats komma online med sin ps2'a med ett comhem 8mbit abonemang?
Har provat alla settings som är möjliga.
Jag har varit online med min PS2a på Comhems 2mbit lina, jag körde PS2an genom routern och hade loggat in via datorn eftersom man måste logga in.
PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.
själv har jag ingen router men jag kollade så jag var online med datorn.
sen så pluggade jag ur nätverkssladden ur datorn och pluggade in den i ps2an.
sen körde jag disken med installationen.
i installationen väljer jag att man inte behöver användar id och lösen.
och att dns och ip blev tilldelat automatiskt.
sen när jag kör testet står det bara "conecting to network" bra länge sen "timear" den ut.
Nätverksadaptern blinkar på båda diodrarna i detta läge.
Om man går in i advanced option finns det configure external network device.
Ska man skriva in nån speciell ip adress där?
Du kan inte logga in på datorn och sedan stoppa in PS2an, det funkar inte så när du måste logga in och bara kan bli tilldelad en IP-adress som Comhem har. Stoppar du t.ex. in en annan dator istället för PS2an och försöker gå ut på nätet så kan du inte det heller eftersom just den inloggningen är knuten till MAC-adressen på nätverkskortet på den inloggade datorn och att en till inloggning inte är möjligt på detta konto. Du måste logga in med PS2an också eller använda en router för då är det routerns MAC-adress som knyts till inloggningen och då kan allt som kopplas till den få access till internet.
Skaffa en router så kommer det bli enklare och smidigare och det är bara en kostnad på drygt 350-400kr. Du kan också köra med ett extra nätverkskort i datorn och koppla in PS2an där.
PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.
hehe precis vad suporten sa.router inköp imorgon.
Tack för visat intresse
Bookmarks