Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Ny lag till årskiftet?

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    22

Exclamation Ny lag till årskiftet?

Vad är det som kommer att gälla efter nyårsafton?
    får man ha vilket os man vill? eller måste man köra linux?
    samma fråga om bios?
    vart hittar man mer informations om den här lagen?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Jag vet inte om den träder ikraft vid nyår eller i sommar.

Vi lär iaf fega och endast montera chip med BIOS som inte kan starta kopierade spel.

Sedan är det upp till var och ens samvete om dom vill använda chippen för att köra t.ex. LINUX eller om man tankar hem något alternativt BIOS som innehåller funktioner för att starta kopior av upphovsrättsskyddade spel.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2003
    Respekt
    23
    Ärligt talat vem bryr sig om lagen?

Har man köpt en spelenhet så ska man få göra vad man vill med den.
    Last edited by T-1000; 2004-12-29 at 17:13.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vi bryr oss om lagen, jobbigt att skaka galler ju.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2003
    Respekt
    23
    Jo jo men oss vanliga köpare menar jag.

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    22
    hörde av en jurist polare att det ska slås igenom i juni. Har ni haft nåt besök av nån från microsoft som klagat eftersom ni fegat ur? eller är det en annan lag polaren menar?
    har bett han kolla upp den men han hittar bara den som förmodligen klubbas igenom i juni. vill inte häller skaka galler

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Jag har också hört att det är först i sommar (juni), men det är ju alltid bra att förbereda sig i god tid.

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0
    Kan man då flasha bios via mjukvara(t.ex. boota superdisc) på era bios eller måsta man köpa med en programmerare?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Alla chip vi säljer går att flasha om via mjukvara utan att man behöver köpa en programmerare - så länge man inte klantar till flashningen, då kräver de billigare chippen programmerare.

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    22
    men är det inte ganska dålig reklam att kränga grejer som era kunder måste programera om? säljer ni samma grejer i xboxarna som ni säljer löst oxå?

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    22
    Hmmm, hur är det med programmvaran som installeras i boxarna då? de flesta är ju utvecklade med XDK som är ett illegalt verktyg, och iom det blir det ju lika olagligt att installera progrmmvara i boxen och sedan sälja till slutkund. Om jag inte minns helt fel så installerade psx ju ingen programmvara i boxarna från början för att sedan övergå till att göra det, hur kommer det sig?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vi kommer sluta med det efter nyår / efter juni vad det nu blir.

Boxarna kommer ha linux + friendtech media center e.dyl på sig istället för evo-x och xbox media center.

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0
    Lagen träder ju ikraft efter juni. Innebär det att ni nu och under våren kommer att leverera med evo-x? Kan ju vara bra att veta, med tanke på att det är sjysstare att köpa en färdigflashad box än en icke-färdigflashad...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Dom är färdiga tills vidare :-)

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0
    Gud vad skönt. Då kommer det strax en beställning från mig.

Liknande diskussioner

1. Guide till streaming i XBMC
    By fArGo_sWe in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2010-07-27, 19:09
  2. 6.6 Guide till streaming i XBMC av fArGo_sWe
    By fArGo_sWe in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Senaste inlägg: 2004-04-21, 09:14
  3. XBOX - Byte till större hårddisk
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Senaste inlägg: 2003-10-07, 17:58
  4. Till hansi Eller shiro
    By daniel_e53@hotmail.com in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2002-04-15, 18:24
  5. Hjälp till att få Pal 60Hz till Ps2!!!
    By ktd in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2000-12-29, 15:20

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner