Har ett PStwo som jag snart ska chippa med ett DMS4 Lite.
Jag tänke köra ett NeoFix samtidigt så jag skruvade upp å mätte. Det står ju att man ska ha mellan 4,5 - 6,3 ohm, men jag har typ 4,03Mohm..? Lite i riskzonen eller?
Har ett PStwo som jag snart ska chippa med ett DMS4 Lite.
Jag tänke köra ett NeoFix samtidigt så jag skruvade upp å mätte. Det står ju att man ska ha mellan 4,5 - 6,3 ohm, men jag har typ 4,03Mohm..? Lite i riskzonen eller?
[ PStwo v.12 - Vertical Stand - 2.5MBit - DMS4 Pro - DMS Explorer v1.0 - ToxicBios v1.2 - NeoFix Xii ]
Du skall alltid ha neofix. Speciellt på din laser som enligt din mätning redan börjat smälta spolarna. Det kan ju även vara så att ditt mätinstrument inte är bra kalibrerat.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Tack för svaret! Ska beställa nästa vecka.
Ifall lasern ger upp innan man installerar ett NeoFix fixar det så att den funkar sen igen då, eller har den dött så e den död?
[ PStwo v.12 - Vertical Stand - 2.5MBit - DMS4 Pro - DMS Explorer v1.0 - ToxicBios v1.2 - NeoFix Xii ]
Är lasern död så är lasern död, och risken stor att den tar med sig delar av moderkortet i graven.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Aj da! Skulle vara lite retsamt om man skulle få köpa ny laser och moderkort! Det skulle väl vara billigare att köpa ny ps2 då?
Är det möjligt att laga PStwo enheterna där läsaren slutat fungera?
På V9 & V10 var det oftast styrkretsen som hade gett vika. Kan denna krets paja på V12 också? Är det möjligt att byta ut V12:ans styrkrets?
Bookmarks