Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Fick Spiderchip från PSXCARE men begagnat?!!

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    40
    Respekt
    21

    Fick Spiderchip från PSXCARE men begagnat?!!

    Hejsan!

    är det nån mer som varit med om detta?

    öppnade nyss mitt paket som jag hämtat ut på posten för 30-40min sedan.

    öppnade först manualen för att kika vilken version jag fått, stog v1.0 på monterings anvisningen så jag antog att jag fick den versionen.

    Öppnar sedan asken till spiderchipet, allt verkar ok, men jag ser bara en bricka i asken ingen skruv, lufter på on/off (modulen) till chipet där sitter skruven fastklistrad på den dubbel häftande tejpen, skit bra skruven var inte borta.

    men varför är inte någon skynds film på tejpen, och varför ser den sliten ut, pricis som man tejpat fast den och slitit loss den igen...

    noterar sedan lim rester på kabeln mellan on off modulen och chipet?
    kanske är någon deluxe modell =p

    vågar inte ens stoppa i chippet i min xbox ifall det är nån som lekt med chippet och det är deffekt...

    sen undrar jag om dom brukar ta samma pris på nya och begagnade saker på psxcare ?

    kan posta bilder sedan som jag tog på mitt "nya" spiderchip från psxcare

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det kan ju ha varit någon retur som av misstag plockats till packning. Det är ju svårt att se skillnad på dom då vi ju knappast öppnar varje ask innan vi skickar....
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    40
    Respekt
    21
    Hejsan!

    tackar för snabbt svar =)

    var och köpte ett annat chip eftersom jag var i akut behov at av få xboxen chipad, men hur ska jag göra med det gamla, ska jag skruva i den i en maskin och se om det fungerar ?
    ev .vad händer om det inte fungerar och jag har sönder en xbox med det?

    kan alltid fråga men jag antar att jag får ta det på mitt eget ansvar/risk.

    ----

    ps. ni kan alltid testa att märka upp returer med lapp, ev ha dom förvarade i uppmärkta lådor i lagret.
    men det har ni säkert, antar att mänksliga faktorn varit framme.

    ni har bra sortiment och svarar snabbt på kunders funderingar, hoppas ni har en bra fortsättning på detta affärs år
    Last edited by forhike; 2005-01-28 at 22:50.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Chippet lär inte klara av att förstöra din xbox iaf, om du inte lyckas koppla riktigt illa. Kontakta oss via email annars om du vill returnera det.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    40
    Respekt
    21
    tjosan!

    måste tacka för snabb leverans sist =)

    fick det nya chippet som var deluxe patchad med lödtenn mellan benen på en av kretsarna =)
    tog lödflätan och sög bort det, testade det sedan och allt blinkade när man försökte starta xboxen

    chipets lampa blinkade blått och xboxen blinkade grönt sedan rött

    och denna gång hade jag telefon kontakt när det paketerades och det kontrolerades innan.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är inte ovanligt att vissa chip MÅSTE vara patchade med lödtenn mellan ett par ben på en ic. Just nu sitter jag hemma och kan inte kolla, men du borde ha kontaktat oss innan du började löda på chippet.

    Och om du ändå har lödprylar liggande, montera ett duo-x2 e.dyl istället. Mycket enklare att hålla på med än lödfria chip :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det SKA vara lödtenn mellan ett par ben på spiderchippet, se bifogad bild.
    Attached Images Attached Images
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. aha men ja menade till vanliga playstation
    By Sushiiiiiii in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-04-20, 10:34
  2. ljud men svart bild
    By Napix in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-01-31, 02:52
  3. dumma psxcare :*(
    By PSmickeX in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-03-27, 19:48
  4. HJÄLP HANSI ELLER NÅGON PÅ PSXCARE
    By Erik in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-02-21, 21:04
  5. RGB-scart hjälp
    By gustav in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2001-01-01, 20:58

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •