Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Varm PsTwo , (70004

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0

Varm PsTwo , (70004

Har nyligen köpt en chippad psTwo och är lite nyfiiken på hur jag bör behandla den, då jag hört en hel del illabådande rykten.

Fråga 1: Ska den verkligen bli så Varm? spelade i några timmar och den blev rätt het

Fråga 2: vad räknas som svårlästa skivor för den, har hört brända spel, men hur är det med gamla ps1 spel, ex xenogears och fft.

Fråga 3: Finns det några varningstecken på att den kan bli sliten?

Tacksam för svar

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    1: Ja, den blir varm

2: Du märker om den har problem att läsa skivorna, det tar för lång tid att ladda menyer och nya banor och dvdläsaren "jobbar" hörbart mycket.

3: När den väl ger upp kan det ske på ett ögonblick. Jag hoppas du fick Neo Fix XII monterat i den (vilket du får när vi moddar) då finns en skyddskrets monterad som stänger av lasern när ett visst läge inträffar som annars garanterat förstör lasern
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    0
    Angående fråga 2 , Hansi, så har jag ett psTwo chippat med crystal chip, jag märker att xenogears beter sig sådär konstigt, ibland står de ohc gör "magi-animationen" i en minut , inget är fryst eller så, musiken kör på och man kan pausa och allt men det tar lång tid, är det vad du syftar på?
    Och dessa svårlästa skivor, skadar de lasern? Sliter de ut den eller så? Märkt att min playstation låter mycket mer efter xenogears :/

FFtactics funkar bra för mig. alla andra psx spel också
    Last edited by KOTOn; 2005-10-31 at 21:37.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ja, släng den skivan. Bara ren tur att din laser inte brunnit helt, men den verkar ju ha fått sig en del stryk i och med att du hör att den får jobba hårdare nu.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    0
    Men den är ju original import :/ kan man då göra en backup på en bättre version isåfall? Är det bara skivan som är dålig elller är det spelet som gör att det skivan är svårläst?

Och jag har ju kört det ganska många timmar
    Last edited by KOTOn; 2005-11-01 at 19:16.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det kan vara ett dåligt pressat originalspel. Jag är rätt säker på att jag läst/hört om problem med bl.a. xenogears förut, så det kan vara ett spel som fått en dålig upplaga pressad. Gör du en backup av det så är det möjligt att den fungerar bättre.

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    0
    Hmm, finns det någon tråd här där det sägs hur man gör bra backups? JAg prövade göra backups på xenogear och FFtactics då jag var rädd att skivorna skulle ta skada eftersom jag trodde det var maskinen som gjorde att Xenogears inte funkade korrekt, men de backupsen funkade inte.

Så tips vore trevligt Tack för svaren iallafall

Liknande diskussioner

1. Värme i PStwo m DMS4 & diod-mod...
    By var3gen in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Senaste inlägg: 2005-01-15, 17:14
  2. Trasig laser på PSTwo efter chippning!
    By WhiteTrash in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Senaste inlägg: 2005-01-12, 13:52
  3. Frågor om PSTWO och HDD / moddning
    By shootking in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Senaste inlägg: 2004-12-31, 02:31
  4. PStwo bättre laser?
    By Johan76 in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Senaste inlägg: 2004-11-14, 02:29
  5. Hur varm?
    By Tomas in forum Produktsupport - DVD-spelare
    Senaste inlägg: 2001-02-19, 20:43

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner