Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Behöver få hjälp ang. Hårddisk och Superdisc

  1. #1
    Registrerade
    May 2002
    Från
    Karlstad
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Question Behöver få hjälp ang. Hårddisk och Superdisc

    Hej alla!

    Har läst igenom de flesta guider och inlägg men hittar inga konkreta svar på mina frågor.

    Jag har tänk att byta hårddisk mellan datorn och xboxen.
    Att ta ut xboxens hdd och sätta in i datorn var inga problem. Låste bara upp den, satte in den och formaterade den. Fungerar perfekt.

    Men när jag nu ska sätta i 120gigs hhd i xboxen så har jag ett stort frågetecken.
    Ska jag formetara den innan eller är det bara att sätta i den i xboxen?
    Eftersom det fortfarande ligger en massa data på den så borde den väl göras helt ren?
    Eftersom jag trodde att "Format CDE" kommandot i xboxen skulle göra det så provade jag att sätta i den och köra det, men den formaterades aldrig? Det gick på några sekunder och så fanns partitionerna där.
    Det känns bara så fel att det inte tar ett tiotal minuter till att formatera den?
    Så jag undrar nu om jag ska ta ur hårddisken, sätta in den i datorn, köra killdisk och sen sätta tillbaka den och köra format cde kommandot?
    Hoppas ni förstår min fråga.

    Den andra frågan är: ska den hårddisken stå som master, slave eller cable select? Jag har faktiskt inte hittat vart det står (?) är jag blind?
    Just nu står den som cable select, precis som den gamla.

    Och tredje frågan.
    Efter jag installerade superdisc 3.7 rc8 (lite?) så fanns det otroligt med småspel och emulatorer och appz installerade.
    Finns det något sätt att inte få det så? Jag vill ha den så "ren" som möjligt och endast lägga in de program jag vill ha själv.
    Har provat att öppna den i daemon tools och iso buster men inget av programmen klarar det.
    Behöver jag en annan superdisk eller är det bara radera allt genom ftpn? Och isåfall hur?



    Och frågorna redan finns besvarade så ber jag om ursäkt, har letat och sökt som tusan!
    Men jag kanske är helt blåst


    //Kim
    ^^^^ ^^^^^^^^^^^^^^^^

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Inlägg
    470
    Respekt
    21
    x Sätt bara i den i boxen, formatera den gör du där. SPelar ingen roll vad som är på innan

    x Tar bara några sekunder att formatera

    x Skit i superdisc, formatera den bara sen så laddar du hem program som du vill ha. Sök på xbins på forumet om du vill veta var

    x Cable select fungerar fint på disken, jag ställer den alltid som det när jag byter diskar åt folk.

  3. #3
    Registrerade
    May 2002
    Från
    Karlstad
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Så den formaterar alltså hårddisken på ett par sekunder? Hur är det möjlgt, då det tar minst 20min att göra det genom en dator?

    Det är Evo X jag vill ha som Dashboard, det som xboxen alltid startar med efter att man installerat superdisc.

    Hittade denna filen, är den då den jag ska använda mig av?
    SlaYers_EvoX_Auto-Installer_2.6FINAL.rar

    Så att jag sedan kan lägga in de program jag vill ha.
    Som följdfråga, är det något mer än EvoX (dashboard) som är nödvändigt? Ett måste?


    Tack för bra svar

    //Kim
    ^^^^ ^^^^^^^^^^^^^^^^

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    44
    Respekt
    22
    Xbox Media Center (XBMC)

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Inlägg
    470
    Respekt
    21
    Beroende på filsystemet och hur man formaterar så tar det olika lång tid även om storleken är samma. På xboxen tar det bara sekunder. Slayers evox auto installer är samma skit (tycker jag) som superdisc. Om du ska ha xbmc så tycker jag du lika gärna kan ha det som dashboard. Vad kan evox som inte xbmc kan (som man använder dagligen) ?

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2004
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    54
    Respekt
    21
    KiiM >>> du kan ju gå in via FTP och ta bort och lägga till dom program du vill ha och inte vill ha.

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Citat Original inlägg av KiiM
    Så den formaterar alltså hårddisken på ett par sekunder? Hur är det möjlgt, då det tar minst 20min att göra det genom en dator?
    //Kim
    För att den använder sig av kommandot format/Q på PCn tar det åxå ngr sek
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-04-04, 00:53
  2. Behöver info ang vad jag behöver samt flashning
    By arne tegel in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2003-12-27, 02:05
  3. XBOX - Byte till större hårddisk
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-10-07, 17:58
  4. Behöver hjälp
    By erra100 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-12-05, 11:58
  5. SNÄLLA HJÄLP MIG! Messiah Ej Bootbart
    By Evil Angel in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-04, 18:43

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •