Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: PS2 Strul

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0

Question PS2 Strul

jag har hört att vissa av de ÄLDRE Versionerna (v1-4) av Playstation 2, har en viss tendense att strula efter en chippning,själv väntar jag fortfarande på min PS2 som jag lämnade in för chippning förca 6 veckor seen, så jag vet inte om detta är sant eller ej.

finns det några fel so kan försämra PS2:an functioner efter chippning som Tex: trög laser,jag undrar detta för jag fick ett mail en vecka seen om att min ps2 var på tekniker boddet,men lasern verkade vara envis och ville inte läsa skivor, konstigt tänkte jag för den fungerade perfa innan kjag skicka den och jag använde en laser-cleaner disc ett par ggr.

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    25
    Det beror väl vad man jämför med. Om teknikern säger att lasern inte var riktigt fräsch så har väl han jämfört den med hur de skall vara när de är bra och misstänker antagligen att den inte kommer att ta brända skivor särskilt bra.
    Det blir inget fel på de äldre pga chippningen utan det är de äldre PS2ornas laser som kan vara slitna och läser brända skivor dåligt och då är chippningen ganska meningslös.
    Att den spelar originalspelen perfekt enl. dig säger ju inget om hur den läser brända spel.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0
    OK
    för mig splar det ingen roll om den spelar brända eller ej, jag vill bara kunna se dvd filmer utan att behöva krångla med Region X/action replay och spela Import spel (USA,Japan, Korea, orginal så klart)
    jag har aldrig varit nån stor idol av att spela brända spel och se brända filmer har man bara en dator till hands så löser det sig.
    så vad ni säger är att ni struntar i att chippa konsolen om den inte kan läsa brända skivor

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    25
    För att spela brända filmer på en PS2a behövs inget chip och vill man spela importspel så kan man ju lika gärna skaffa HD Advance och köra dem från HDn eftersom det blir ungefär samma kostnad som ett chip fast smidigare hantering.
    Ingen stor idol av att spela brännda spel, det är ju faktiskt exakt samma sak som att spela ett original-spel. Är ju bra att man kan back-upa skivorna.
    Lite skillnad att titta på filmer från en dator och från en stationär DVD eftersom bildkvaliteten via tv-outerna ar allt annat än bra, om man nu inte har ett ATI-kort med en egentillverkad RGB->Scartkabel.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

Registrerade
    Feb 2002
    Från
    halland
    Respekt
    24

stämmer inte till 100%

Citat Original inlägg av danne.sk
    För att spela brända filmer på en PS2a behövs inget chip och l.
    Det stämmer inte till 100% att man kan köra brända filmer..
    Det beror på ifall REGIONSSKYDDET fortfarande finns kvar på kopian.

Så de filmer som folk rippar (dvd5) utan att behöva packa om och som inte patchar bort regskyddet, de skivortna går inte att spela då regskyddet är kvar.

Men rippar man med tex dvddecrypter (o har valt reg patch) så funkar det.

Liknande diskussioner

1. Vilken Version av ps2?
    By CatFur in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2003-04-05, 10:47
  2. Strul med minneskort
    By Gothia in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Senaste inlägg: 2003-01-30, 15:05
  3. PlayStation 2 Multi-X chip NEO2.2 för svensk/amerikansk PS2 - 250:- Behöver HJÄLP!
    By Bastjeman in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2002-10-22, 17:08
  4. ps2 popper mod chip säljes!
    By gurra_g in forum Annonser/SPAM
    Senaste inlägg: 2002-09-04, 16:11
  5. Playing Backups & Import Method for PAL & USA PS2
    By [spd] in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2001-02-02, 18:52

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner