Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 31

Diskussion: Xbox "låser" sig vid uppstart

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    95
    Respekt
    21

    Xbox "låser" sig vid uppstart

    Mitt cippade Xbox (alladin live) har gått kanon länge men så igår, så låser sig den precis när man börjar se gröna pricken som blir xbox loggan i uppstarten..Har tagit bort Hdd och DVD n och det är samma sak,den låser sig jämt där och det spelar ingen roll om jag kör med chipp el utan... Känns nästan som cpu n har gått.. Någon som har en ide??

    Mwh Henke
    Ge aldrig upp

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    95
    Respekt
    21
    Har plockat bort chippet helt nu och det är samma sak...Xboxen e en 6 mån så det känns lite skumt att någe skulle gett upp redan... Ingen som har en ide? Mwh henke
    Ge aldrig upp

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    95
    Respekt
    21
    Om man har "råkat" köra in fel bios" ev på ett Xbox och det har "lagt av nu" visst 17 borde man om man e lite "klurig kunna lösa" det??? Det borde kunna gå och NOLLSTÄLLA moderkortet..Känns som det skulle vara det problemet med mitt Xbox eftersom det ger lite bild och det känns inte som gpu el cpu har gett upp..utan någe "fram "till det"... Mwh Henke
    Ge aldrig upp

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Prova att byta ide-kabel, dvd-läsare och hårddisk.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    95
    Respekt
    21
    mm jag har inget av dom i.. har tom lött bort chippet... Första uppstarten man gör efter att strömsladden varit borta kommer alltid lite "längre" än resterande uppstart försök...
    Ge aldrig upp

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    143
    Respekt
    21
    Kolla D0:an

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    95
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av newbee
    Kolla D0:an
    DO nollans hela väg??..om det är avbrott på dess bana på moderkort eller??
    Ge aldrig upp

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    143
    Respekt
    21
    mmmm

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    95
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av newbee
    mmmm
    aaa oki...ska kolla det imöra om man kanske kanske har bränt på DO lite hårt så den inte funkar nu.... Tack för tippset...mwh Henke
    Ge aldrig upp

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    143
    Respekt
    21
    Annars om du finns i närheten av skåne så kom hit så kanske jag kan kolla på den..
    :-D

  11. #11
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Jag har samma problem har en 1.4 och alladin vid uppstart så låser sig boxen vid flubber och ljudet hänger sig.När den är kall så kommer jag lite längre.
    Jag kan trixa lite vid uppstart och trycka på eject precis när flubber har låst sig.
    Då kommer jag in i dashbordet och kan starta XBMC och titta på film men inte spela spel.
    Last edited by trollebolle; 2005-02-08 at 06:56.

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    143
    Respekt
    21
    trollebolle: De kan vara din DVD som laggt av...

  13. #13
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    jag har byt cd hd och nätdel med en annan box och det var inget fel på nån av dom

  14. #14
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    om jag kör avalunch dasboard funkar ftp stabilt men om jag försöker starta ett program så funkar intron och banval bilval och liknande men när spelet ska börja så hänger sig boxen

  15. #15
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    143
    Respekt
    21
    Kanske är det din hdd så är full eller ide kabeln glappar??

  16. #16
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Mitt xbox kommer till flubber och kör den om om igen men den startar inte den funkade fin fint för en halvtimme sen..

  17. #17
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    95
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av trollebolle
    Jag har samma problem har en 1.4 och alladin vid uppstart så låser sig boxen vid flubber och ljudet hänger sig.När den är kall så kommer jag lite längre.
    Jag kan trixa lite vid uppstart och trycka på eject precis när flubber har låst sig.
    Då kommer jag in i dashbordet och kan starta XBMC och titta på film men inte spela spel.
    Tar upp denna tråd lite igen... Tog fram mitt gamla trasiga xbox som låste sig vid flubber,och kollat lite på den igen.. Även mitt funkar om man gör som du beskrev trollebolle.. har du kommit vidare med ditt el slängde du xboxen?.. Ska löda om massa punkter på moderkortet för att testa .. hehe kul om man får igång det helt igen
    Ge aldrig upp

  18. #18
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    ladda hem superdisc.. det funkade för mig

  19. #19
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    95
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av SJN
    ladda hem superdisc.. det funkade för mig
    hehe mjo men detta "fenomen" kommer alltså utan en hdd el dvd i xboxen
    Ge aldrig upp

  20. #20
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Henke_Bergström
    Tar upp denna tråd lite igen... Tog fram mitt gamla trasiga xbox som låste sig vid flubber,och kollat lite på den igen.. Även mitt funkar om man gör som du beskrev trollebolle.. har du kommit vidare med ditt el slängde du xboxen?.. Ska löda om massa punkter på moderkortet för att testa .. hehe kul om man får igång det helt igen
    Hej
    Nej jag har inte slängt den även om det varit nära några gånger
    Jag har köpt en till som vi spelar på den gammla funkar som en media player tills jag orkar grotta i detta igen.
    Det där med att löda alla punkter har jag också funderat på men aldrig gjort.
    Hoppas du eller någon annan knäcker felet.
    Lycka till

  21. #21
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    60
    Respekt
    22
    Tja. Tar upp denna gamla tråd igen. Har ett xbox1,6 som låser sig i flubbern med hela tiden.
    Kolla runt lite och läste detta:

    However, applying 0V to pin 5 of the LPC connector (LRST#, or system reset signal) has a dramatic effect. If you do this during the opening animation, it freezes where it got to and sits there. If you do it in the ''servicing'' display, the screen is filled with a light grey rectangle and the X-Box continues to sit there.

    Kan det vara nåt med LPC bussen som har pajat kanske??

  22. #22
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Har samma fel på en gammal box, jag vill ha den att funka även om jag köppt ny ...

  23. #23
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    60
    Respekt
    22
    Har mätt lite vid LPC bussen. Även satt pin 5 "hög" men det verkar inte hjälpa.. Ska kolla lite mer i veckan som kommer...

  24. #24
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    kan tillägga att jag köppte ny i går & chippade , senare på kvällen fick jag liv i den gammla oxo så nu har man 2st som står :S

  25. #25
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    60
    Respekt
    22
    Gött Hur fick du liv i den som låste sig????

  26. #26
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    d var något med hdd n tror jag, jag satte i den gammle hdd n i den nya xboxen (80gb) & den nya vägrade att bota upp längre den med. så jag slängde i supedisc för att få ip på den så jag kunde ftp a den & ta backups. började med c: så kom den till evox.ini & vägrade kopiera den, allt hängde sig även efter flertalet försök.
    så jag inst om hela c: på 80 gb en i den nye boxen & whips så startade den.
    så till den gammle boxen, tog den nye hdd n & slängde i där men samma veva bootade inte längre & stängde jag av chippet fick jag fel kod 06 trots att hdd n var låst & orginal, så jag startade chippet i den igen & bootade emd superdisc denna gången & låste upp hdd n , bootade om & stängde chippet & tog ut skivan så kom klockan fram på den , fick ställa in den, startade chppet igen & i med superdisc för att formatera using smal disc & nu funkar båda boxarna :d kan man ju strema pron till sovrummet med LOL

  27. #27
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    60
    Respekt
    22
    skumt, jag har inte testat att byta HD men kommer inte längre utan DVD+HD inkopplad heller...

  28. #28
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    68
    Respekt
    19
    nä, det är inte så konstigt... Bioset gör en dvdcheck, så om den inte hittar dvd'n, då blir den inte nå glad...
    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal
    --------------------
    PS2 V7 (Feta "bättre" varianten)
    DUO2 *Lödd Av Mig * (bra budgetchip, tror det är en Taiwan kopia ,)
    Nätverks adapter

    Reality Is A Hallucination Due To Lack Of Alcohol

  29. #29
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    22
    Det går att stänga av dvd-checken på ditt bios med hjälp av evtool...

  30. #30
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    68
    Respekt
    19
    kan man göra, ja...
    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal
    --------------------
    PS2 V7 (Feta "bättre" varianten)
    DUO2 *Lödd Av Mig * (bra budgetchip, tror det är en Taiwan kopia ,)
    Nätverks adapter

    Reality Is A Hallucination Due To Lack Of Alcohol

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:59
  2. vet inte vad jag skall göra...
    By tiito78 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-10-19, 10:04
  3. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 10:06
  4. Varför så'n stor skillnad mellan montering på PS2 och XBox?
    By Gasbananen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 00:21
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •