Hej!
Om man vill bränna en skiva med fler spel på och göra den bootbar i XBOXen så ska man använda något som heter RemoteX och som skapar en meny (har jag för mig). Någon som vet ?
Hej!
Om man vill bränna en skiva med fler spel på och göra den bootbar i XBOXen så ska man använda något som heter RemoteX och som skapar en meny (har jag för mig). Någon som vet ?
Mvh
Tommy
RemoteX är Evoxdashen inget annat
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
OK,
så hur gör man en "bootbar" DVD med flera spel på?![]()
Att RemoteX och Evo-X = samma, det vet jag eftersom det t.o.m. står när man startar skivan
Mvh
Tommy
Du ska använda ett program som heter Craxtion för att bränna fler "små" spel på en dvd.
www.craxtion.com
![]()
OK, har gjort ISO av ett par spelmappar. Brände den ISO'n på en skiva, som mitt EvoX tycker är "unknown" och jag kan inte starta spelen.
Vad har jag gjort för fel? Har du (hellvis) eller någon annan nåt tips?
Det här är lite nytt för mig.
Mvh
Tommy
Använde du programmet craxtion??
Om du gjorde det valde du Multigame disk och sen menu X disk?
Tyckte inte det borde vara så svårt, men jag ska försöka igen.
Japp kör Craxtion 4.
Tack så mycket för tipset! Hoppas bara att jag får det att funka...
Mvh
Tommy
Jag själv kör en äldre version av craxtion men v.4 ska funka på samma sätt om inte ännu lättare..
Hoppas det går bra, skriv här annars och beskriv vad som blir galet så ska jag försöka hjälpa dig...
Hello hellvis (och alla andra)...
Testade Craxtion och lyckades till slut bränna multigame på en DVD-RW, men spelen hackade typ. Vad det beror på var kanske skivtypen? Jag vet inte...
Men alla de som bränner sina EvoX-CD/DVD med multigame då?
Vad är det för fel på det systemet? Det var det jag var ute efter först och främst och det verkar ju inte vara gjort i Craxtion... ?
Hur går man till väga om man ska göra en EvoX-CD/DVD med fler spel på?
Någon som vet?
Mvh
Tommy
C-Xboxtool är en bra start
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Bookmarks