Hejsan, undrar hur man lägger in skins på sin xbox (har en evolotionX), jag använder inte nätverk till xboxen, undrar därför hur man gör om mans ka bränna ut skinsen på en cd-skiva?
Hejsan, undrar hur man lägger in skins på sin xbox (har en evolotionX), jag använder inte nätverk till xboxen, undrar därför hur man gör om mans ka bränna ut skinsen på en cd-skiva?
bränn som vanlig data skiva och dra dem i boxplorer....... lägg dem sedan i c:-->skins.......
jag brände ut en vanlig dvd+rw skiva med dom filerna på, och valde sedab boxplorer, men när man tar Program > boxplorer, efter detta kommer det fram en massa saker: skins,fonts,backup,games,apc m.m, massa saker, men jag såg ingenstans någon mapp som hette som den hette som jag la in på skivan![]()
Last edited by robin_nerf; 2005-01-31 at 21:17.
skulle ha skrivit att det var en chansning....... tänkte att dte borde gå...... då vet jag inte....... prova ftp de e inte svårt......
men det måste väl gå att lägga över dom via skiva också, för jag kan inte göra det via ftp, svårt att förklara varför, men det går inte, så jag måste göra det via cd-skiva.
ja vet tyvärr inte....... de ska gå..... du får de om nån som kan hittar tråden och skriver nån rad.....
Gå in på XBMC filhanterae där kan du koipera fr DVD till HD
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
xbmc???
hittar inget program i program listan som hete "xbmc"
jag har en evox (evolotionX), avalaunch - chippat xbox
från dvd till hd?
kan man använda sig utav: cd till hd?
Last edited by robin_nerf; 2005-02-01 at 16:47.
uppgrader med superdisc 3.7rc8
nenene, inga updateringar och krångel nu.
vill inte paja xboxen nu.
kan man inte lösa detta utan att uppgradera det?
på nått sätt måste du ha ny mjukvara i xboxen, eller hur?? och på nått sätt måte du ju få in den i xboxen, eller hur?? allså, antiningen kör du igång ftp och slipper krångla med xbmc och kan dra in dina skina...... eller så får du upgradera med superdisc...... välj själv......
fråga en kompis istället, och fick reda på att xbmc var = xbox media center. och då har jag det i min program lista, ska testa nu!
bra. . . då e de bara att dra dem till C:-->skins
precis, jag hittar dom på min skiva, och sen markerar jag dom och gör en ny mapp i :c\skins som jag döper till "valfritt" går in i din mappen och sedan försöker jag på något sätt hitta någon knapp där det står "paste" men det finns inte, det kommer ju bara fram om jag markerar filerna, men jag måste ju lägga dom i mappen också.
brände ut lite trams på en skiva skins mm. gick in xbmc. "lekte" runder tills jag fatta hur man gjorde...... välj mina filer. ta dvd drive. tryck på svart....... välj nu var du vill ha dina filer...... i ditt fall c:-->skins......... bär du gått in i skins mappen trycker du svart igen och du återvänder till dvd driven....... nu markerar du den skin mappen du vill dra och trycker y...... välj kopiera och sen ja.... voila dina skins finnns i mappen......
lycka till
alla mina skins som funnits där hela tiden, har en fil i sin mapp som heter "thumbs.db" men den filen saknar jag i mina skins![]()
måste man ha denna?
Thumbs.db är en film som Windows xp skapar i den mapp du har dina bilder i, oftast är den dold. Och nej den behöver du inte.
Ta en titt på Guider eller sök före ni ställer frågan. Tack.
* 1 Xbox360 V0078FK
* 2 Xbox V1.3 / V1.4
* Playstation 2, Playstation 1, Gamecube, Super Nintendo, Nintendo
det knepiga är att jag la in 6 st skins, men det var bara 2 st som fungerade, resten stog det bara unknown på, varför detta nu då?
prova att lägga in skinnet och se om du kan se det i skinemyn och välja det och få det att funka..... annars får du prova nått annat skinn......
jo jag lägger ju alla mina skins i c:\skins men sen när jag går ur allt och väljer system verktyg > skins så ligger dom ju där, men det är bara någon som funkar av rätt många![]()
en fråga till: om man har en skins, kan man öppna den i photoshop och skriva dit ett namn på bilden?
Bara ladda hem XBMC FTP över till HD eller så kan du ta boxplorer i boxen åxå finns under apps bara att välja nu hur du vill göra.Original inlägg av robin_nerf
Har du skinnsen på en CD-R/RW skiva kan du ju FTPa över dom till rätta katalogen ju
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
jag har löst det problemet med xbmc, jag visste bara inte att det var "xbox media center", men men, får la skita i att ha skins, får väl ha den här tråkiga orginalen, för det är ju 2 stycken skins som funkar utav 10![]()
kankse har hittat en dålig sida.... kolla så att det finns 2 bilder och en txt fil i mappen.... sen ftpar du över hela mappen...... du får prova med olik,a sidor att tanka ifrån......
ja det borde ju gå att bara skriva ditt ett namn på bilden.... prova....
Bookmarks