Jag hade ett problem under en vecka och det var att koppla 2 xboxar till varandra och skicka filer mellan dem. Jag följde alla guider och alla möjliga svar här i forumen men inget funka. Till sist kom lösningen. Så här gör man:
1) Gå in i xbox 1 och skriv följande under IP, gateway, subnet:
Ip: 192.168.1.1
Gateway: 192.168.0.1
Subnet: 255.255.255.0
2) Gå in i xbox 2 och skriv följande under IP, gateway, subnet:
Ip: 192.168.1.2
Gateway: 192.168.0.1
Subnet: 255.255.255.0
3) STÄNG AV båda xbox-konsollerna.
4) Lägg i den korsade kabeln.
5) STARTA båda xbox-konsollerna.
6) Gå in i avalaunch i ENA xboxen. Jag valde xbox 2.
OBS!!! KOM IHÅG FÖLJANDE: När du går in i avalaunch så kommer Ip inställningarna kanske inte vara samma som du hade under dashboarden. För att kontrollera detta: Gå in i avalaunch, settings, network och där letar du efter ip-inställningarna och ändrar dem (om det nu behövs) genom att markera ip-fälten och trycka på den VITA knappen på handkontrollen. Sedan ändrar du (som sagt - OM det behövs) och sparar adressen genom att trycka på "Y".
7) Efter att du gått in i xbox 2 och kontrollerat IP-adresserna i avalaunch så går du in i file manager och klickar på start och i menyn väljer du "switch to remote". Om ingen server dyker upp (som det gjorde i mitt fall) så får du skapa en server genom att trycka på start och sedan "add FTP..nånting". Skriv in ip-adressen till xbox 1 när du skapar server och glöm inte RÄTT användarnamn och lösenord.
8) När DETTA är klart och du skapat servern: GÅ IN I DEN!!! Förhoppningsvis ska det funka. Om det INTE funkar gå istället in i xbox 1, sedan avalaunch på samma sätt som förut men kom ihåg att avalaunch ska vara stängt på xbox 2 när du gör detta i xbox 1.
Jag hade ungefär under en veckas tid försökt koppla 2 boxar med varandra. Inget verkade fungera. Men till slut kom jag på att problemet var att jag gick in i Avalaunch med BÅDA boxarna. Jag hade exakt samma inställningar och gjorde exakt likadant när jag skulle koppla dem. Den enda skillnaden var som sagt AVALAUNCH var på, på BÅDA boxarna.
Bookmarks