Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: xbox2xbox - SÅ HÄR kopplar man!

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    21

xbox2xbox - SÅ HÄR kopplar man!

Jag hade ett problem under en vecka och det var att koppla 2 xboxar till varandra och skicka filer mellan dem. Jag följde alla guider och alla möjliga svar här i forumen men inget funka. Till sist kom lösningen. Så här gör man:

1) Gå in i xbox 1 och skriv följande under IP, gateway, subnet:
    Ip: 192.168.1.1
    Gateway: 192.168.0.1
    Subnet: 255.255.255.0

2) Gå in i xbox 2 och skriv följande under IP, gateway, subnet:
    Ip: 192.168.1.2

3) STÄNG AV båda xbox-konsollerna.

4) Lägg i den korsade kabeln.

5) STARTA båda xbox-konsollerna.

6) Gå in i avalaunch i ENA xboxen. Jag valde xbox 2.

OBS!!! KOM IHÅG FÖLJANDE: När du går in i avalaunch så kommer Ip inställningarna kanske inte vara samma som du hade under dashboarden. För att kontrollera detta: Gå in i avalaunch, settings, network och där letar du efter ip-inställningarna och ändrar dem (om det nu behövs) genom att markera ip-fälten och trycka på den VITA knappen på handkontrollen. Sedan ändrar du (som sagt - OM det behövs) och sparar adressen genom att trycka på "Y".

7) Efter att du gått in i xbox 2 och kontrollerat IP-adresserna i avalaunch så går du in i file manager och klickar på start och i menyn väljer du "switch to remote". Om ingen server dyker upp (som det gjorde i mitt fall) så får du skapa en server genom att trycka på start och sedan "add FTP..nånting". Skriv in ip-adressen till xbox 1 när du skapar server och glöm inte RÄTT användarnamn och lösenord.

8) När DETTA är klart och du skapat servern: GÅ IN I DEN!!! Förhoppningsvis ska det funka. Om det INTE funkar gå istället in i xbox 1, sedan avalaunch på samma sätt som förut men kom ihåg att avalaunch ska vara stängt på xbox 2 när du gör detta i xbox 1.

Jag hade ungefär under en veckas tid försökt koppla 2 boxar med varandra. Inget verkade fungera. Men till slut kom jag på att problemet var att jag gick in i Avalaunch med BÅDA boxarna. Jag hade exakt samma inställningar och gjorde exakt likadant när jag skulle koppla dem. Den enda skillnaden var som sagt AVALAUNCH var på, på BÅDA boxarna.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    ja felet var nog att du inte startade om boxarna
    Fick du det att funka nu PC-XBOX i Måndags med routern som jag sa i telefon?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    21
    TJENA!
    Ja visst funkade det med routern. Det funka DIREKT. Tack så jätte mycket. Kul o få hjälp faktiskt!

ang. xboxarna. Jag hade sedan tidigare startat om dem. Felet var (vad jag märkte) som sagt att avalaunch var PÅ, på båda boxarna. DET var den ENDA skillnaden.

Ha det bra!

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Ja det är fantastiskt vad lite hjärta kan göra för andra
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    21
    kan man koppla ihop mer än 2 xbox via en router och sedan köra xbox LAN på typ 4 pers?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vi brukar ofta skicka filer mellan två boxar, och vi brukar alltid starta avalaunch på båda. Då används nämligen avalaunch "boost mode" när man använder avalaunch filhanterare för att föra över filer mellan boxarna.

Det vanligaste problemet var det du nämnde om att avalaunch skiter i vad evo-x har för ip-adress satt. Har man DHCP (t.ex. en router som delar ut adresser) är detta inget problem, men kör man statisk ip-adress måste man gå in och ställa den på båda xboxarna enligt din beskrivning.

Man kan även använda superdisc 3.7rc8, i dess meny finns det två avalaunch att välja med olika statiska ip-adresser.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Firehurricane
    kan man koppla ihop mer än 2 xbox via en router och sedan köra xbox LAN på typ 4 pers?

Du måste använda en SWITCH, eller en router med inbyggd switch, om du skall spela med flera xboxar i samma nätverk.

Nätverkstrafiken som xboxen använder när man kör "link" spel går nämligen inte att "routa" eftersom den inte använder en riktig IP-adress. Alla xboxar skickar och lyssnar på SAMMMA adress (255.255.255.0 eller nåt).

Om man inte sitter "i samma hus/lägenhet" utan vill spela mot kompisar över internet måste man använda XBOX LIVE eller ett program som "tunnlar" spelens trafik.
    ¨
    Dessa program heter t.ex. XLINK, KAI, XBCONNECT, GAMESPY TUNNEL och diskuteras ofta i forumet, använd sökfunktionen eller skumma igenom "XBOX Nätverksspel / LIVE" avdelningen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    21
    okej,,, men det jag var ute efter var alltså LAN när alla sitter i samma rum men på varsin xbox,, och det går alltså med en switch om jag har fattat det rätt?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ja

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    21
    oke tack så mkt för dina svar

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Umeå
    Respekt
    0

Question funkar ej ändå

Citat Original inlägg av Kalle112
    Jag hade ett problem under en vecka och det var att koppla 2 xboxar till varandra och skicka filer mellan dem. Jag följde alla guider och alla möjliga svar här i forumen men inget funka. Till sist kom lösningen. Så här gör man:

1) Gå in i xbox 1 och skriv följande under IP, gateway, subnet:
    Ip: 192.168.1.1

2) Gå in i xbox 2 och skriv följande under IP, gateway, subnet:
    Ip: 192.168.1.2

3) STÄNG AV båda xbox-konsollerna.

4) Lägg i den korsade kabeln.

5) STARTA båda xbox-konsollerna.

6) Gå in i avalaunch i ENA xboxen. Jag valde xbox 2.

OBS!!! KOM IHÅG FÖLJANDE: När du går in i avalaunch så kommer Ip inställningarna kanske inte vara samma som du hade under dashboarden. För att kontrollera detta: Gå in i avalaunch, settings, network och där letar du efter ip-inställningarna och ändrar dem (om det nu behövs) genom att markera ip-fälten och trycka på den VITA knappen på handkontrollen. Sedan ändrar du (som sagt - OM det behövs) och sparar adressen genom att trycka på "Y".

7) Efter att du gått in i xbox 2 och kontrollerat IP-adresserna i avalaunch så går du in i file manager och klickar på start och i menyn väljer du "switch to remote". Om ingen server dyker upp (som det gjorde i mitt fall) så får du skapa en server genom att trycka på start och sedan "add FTP..nånting". Skriv in ip-adressen till xbox 1 när du skapar server och glöm inte RÄTT användarnamn och lösenord.

8) När DETTA är klart och du skapat servern: GÅ IN I DEN!!! Förhoppningsvis ska det funka. Om det INTE funkar gå istället in i xbox 1, sedan avalaunch på samma sätt som förut men kom ihåg att avalaunch ska vara stängt på xbox 2 när du gör detta i xbox 1.

Jag hade ungefär under en veckas tid försökt koppla 2 boxar med varandra. Inget verkade fungera. Men till slut kom jag på att problemet var att jag gick in i Avalaunch med BÅDA boxarna. Jag hade exakt samma inställningar och gjorde exakt likadant när jag skulle koppla dem. Den enda skillnaden var som sagt AVALAUNCH var på, på BÅDA boxarna.

Tja kalle,du jag har följt din guide här helt till punkt o pricka!
    Men de vill inte fungera,allt fungerar i din guide till självka kopieringen.
    De är lite svårt att beskriva men när man väl ska kopiera så vill den som inte.
    Ibland kopierar den ingenting,ibland så kopierar den bara mapparna,men inget innehåll i mapparna.Skit skumt.
    Hoppas du eller någon har varit med om samma sak så de blir lätt att förklara vad som vi gör fel.
    Kabeln kan de inte vara för jag har gjort samma sak med en annan polares xbox och de har funkat skit bra.

tackar för alla svar!

Liknande diskussioner

1. Fortfarande problem. Hansi, du verkar kunna det här
    By koopatrooper in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2003-05-04, 08:33
  2. Kan man använda multi-x till att tanka?
    By ama in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2003-01-29, 16:46
  3. vilken dvd media ska man satsa på?
    By jompa in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2002-12-15, 00:36
  4. någon som vet om man kan spela brännda spel utan modchip
    By freddan in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2002-11-20, 19:59
  5. Flatkabeln på playstation one, hur tar man loss?
    By Andreas Andersson in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2002-07-10, 14:22

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner