Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: DVD-R skivor

Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Gävle
    Respekt
    22

DVD-R skivor

Har testat ett flertal olika "skrot" märken å fått alla å funka å spelat bra länge på olika spel, har inte märkt nåra som helst problem med att skivorna inte funkar, har provat 4 olika märken minidvd-r åxå, inte haft några som helst problem. Har en gamecube som e 8a månader gammal typ.
    Vilka olika medier har folk provat, kanske skulle va skoj å hålla reda på lite info om sådant!
    XBOX 1.6
    Samsung DVD
    Xecuter 3 + Front
    Bios X3 3294
    200 Gig Maxtor 5400 RPM

Nintendo Wii
    Cyklowiz

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25
    nu har jag ingen gamecube men avråder dig starkt att använda skit media.
    Ta min ps2a t.ex. den tar allt, princo, monarch, no name, you name it.

Låter inte ett dugg annurlunda ifrån läsaren än det gör med verbatim och annan kvalitets media men om jag skulle fortsätta att använda skit media så skulle lasern dö i förtid, thats fact.

visst är din laser värd lite dyrare skivor? köper du på nätet så blir det inte så dyrt.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    Vad har du testat för märken av 8cm skivor?

Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Gävle
    Respekt
    22
    Hmmm, ok. Ja har en xbox, 1.0a å den har ja kört "skitmedia" i 2 år, eller mer än 2 år å den e inte slut inte va ja har märkt.
    XBOX 1.6
    Samsung DVD
    Xecuter 3 + Front
    Bios X3 3294
    200 Gig Maxtor 5400 RPM

Nintendo Wii
    Cyklowiz

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vem bryr sig om kubens laser, dör den så lär väl en ny kub kosta 500:- den dagen den sorgen...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Gävle
    Respekt
    22
    Har provat verbatim, maxell, princo, monarch å hyundai. dom funkar fint, har fått Verbatims DVD+RW å funka fast kuben inte ska ta plus media
    Hansi: Jo precis, så blodigt äre inte så den dagen den sorgen
    XBOX 1.6
    Samsung DVD
    Xecuter 3 + Front
    Bios X3 3294
    200 Gig Maxtor 5400 RPM

Nintendo Wii
    Cyklowiz

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    Hm var de inte du som hade köpt ett gäng Accu skivor..? Inte testat dom?? Eller kan du rekomendera nå andra som finns att köpa på spindel eller i 25-50 pack??

Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Gävle
    Respekt
    22
    Jo har beställt ett gäng, får se när dom kommer lyckades prata till mig tokbilligt frakt efterssom dom inte betalar tillbaka pengar (?) när man beställt berätta att ja va en dum svensk som inte förstod bättre så ja hoppas UPS kommer me dom i veckan. Annars va frakten inte så himla rolig.
    XBOX 1.6
    Samsung DVD
    Xecuter 3 + Front
    Bios X3 3294
    200 Gig Maxtor 5400 RPM

Nintendo Wii
    Cyklowiz

Registrerade
    Feb 2001
    Från
    never ever land
    Respekt
    0
    Köpte en gaycube för en näve tior och slängde in ett chip (måste säga att jag är förvånad hur enkelt och smärtfritt allt gick). Har testat lite olika skivor men bara fått verbatim skivor med helt vitt ovansida att funka till 100%. Princo skivorna startar oxså fint men jag får read error på dessa efter någon minuts spelande. Testade även verbatim med silvrig ovansida...no luck.

Tänker dock inte skruva på min laser. Visst en kub kostar bara en 500hundring men varför slänga ut dom pengarna när allt som behövs är att köpa rätt media istället. Dags att klä på sig och köra ut och rensa sibas förådd av verbatim skivor med vitt ovansida.
    Bios M7
    160gig Seagate

Registrerade
    Apr 2005
    Respekt
    0
    Varför ser alla Pot-Tweaking så allvarligt? Nästan alla gamecube har olika värden ändå. Tror ni att de justerar varje laser för varje kub ? Det tror inte jag iaf. Behöver du tweaka så gör det. Att det skulle korta av livet för kuben tycker jag är bullshit de med. Orka bry. Min laser är på 189 ohm utan tweak och "jöns" är 450 ohm, kommer min då ha kortare lifstid då? nja jag kan inte riktigt hålla med om det.
    Ni som tvekar med att tweaka -> Behöver ni det, så gör det! men överdriv inte, håll er på ca 180 Ohm
    Lycka till

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Att det är olika värden beror givetvis på att lasern alltid trimmas vid tillverkningen. Hade det inte behövts så hade det inte funnits någon potentiometer att skruva på...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    10
    GameCube lasern ger upp om den inte kan läsa skivan. PS2 lasern får instruktioner om att höja laserstyrkan. Försöker man läsa skivan repetivt så dör lasern.

Man kan höja styrkan manuellt. Men det förkortar livslängden på lasern en bit.

På GameCube scenen har man bevisat att felen ligger i brännaren/median. Olika brännare bränner olika bra. Vissa ger väldigt mycket PI och POF fel. Och GameCube lasern klarar inte hur många såna som hellst. Den är alltså lite "petig".

Så en tweak och en bra brännare brukar lösa problemet. Man kan testa PI och POF fel på en skiva man bränt med olika program.
    Soldiers of Mist

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Stan64
    Man kan testa PI och POF fel på en skiva man bränt med olika program.
    Ingen av mina dvd/brännare klarar kontrollera detta i DVDInfo Pro (tex), så bara bränna och köra på, skulle vara roligt att se hur "bra" min brännare bränner på Ridata Ritek g04 skivorna (mini dvd-r).

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    Jag rekommenderar Verbatim DVD+R 8x ca 150kr för 25st. Körde Resident Evil 4 i 20 timmar sträck nonstop utan strul eller DRE, funkade klockrent

mitt laser är inte tweakad

brännare: Pioneer A08 firmware 1.18 + Nero Enterprise

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    20
    kan säga att de som har problem med Memorex 8x skivor så ska ni bränna i 8x!! pajade 6 skivor när jag trodde att det skulle bli bättre att bränna i så låg hastighet som möjligt, men ikke!! bra att man kom på det med 2 skivor kvar *gaaah*

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    23
    Har du några tips på bra brännare för att bränna spel till cuben me???

Tacksam för svar!

När jag bränner blir de mycket fel... spelen hänger sig ofta i filmsekvenserna...

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    20
    Det finns nya firmware till dom flesta brännare så man klarar att läsa av Pi värdena.
    Necs billigaste dvd brännare för typ 500 spänn fungerar mycket bra.
    Ofta är det iso filerna som är fel på testa fstfix.
    Min gamecube klarade mda mini dvd skivor när den hade ett ohm tal på 560.
    Så Mdas mini skivor kan jag rekkomendera. Kör Benq dvdr+ och dom fungerar klockrent med tweakad laser.
    Man lär sig så länge man lever
    Wii med wikey
    Gamecube med viper cobra 1.1 och BBA
    Gamecube med qoob pro och fullsize case
    C2D 3,0 ghz 750gb ati1950xt
    Bärbar Intel pentium core 2 duo 2ghz 120 gb hd

Liknande diskussioner

1. Fungerande DVD skivor ???
    By Jetlimaster in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2003-01-17, 08:20
  2. Den läser inte dvd skivor?
    By Robson in forum Playstation 2 - Övrigt