Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Hur välja vilken bios bank att boota från?

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    0

Hur välja vilken bios bank att boota från?

Har jag förstått det rätt man måste använda sig av switchen på chippet för att byta biosbank? Kan man inte byta bank med xboxskalet på?

mvh
    macki

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Nej, inte utan att löda om switchen
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2003
    Respekt
    22
    jo, om du tar en nål och sticker in den via ventilations öppningar vid den vänstra sidan och så tar du i lite och switchar (du måste ta bort den svarta plasthuvuden (om det ligger en på chippet) innan du kan switcha) den vita switchen (titta nog. så ser du den)...har gjort det ett antal ggr (obs funkar ej i crystal version eftersom skalet är liet annorlunda)...fast se upp, du kan bränna biosbankar när du switchar när boxen är på...det har kostat mig mig ett DUOX2....

Registrerade
    Jul 2003
    Respekt
    22
    hehe, fy på dig hansi...inte har prövat detta tidigare

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Bah, vill man hålla på med biosbanker kör man med Xenium, SmartXX eller X-ecuter 3.....
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    0
    Om man inte på ett smidigt sätt kan byta biosbank... vad är då meningen med dubbla biosbanker på duon? Är det mest en säkerhetsdetalj? Förstår inte riktigt...

Tack för era svar.

mvh macki

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vid leverans så kan man få chippet i dess olagliga version med bios för gamla boxar i ena banken och "_16" varianten i andra banken.

I de chip vi säljer har du flashbios i ena banken, vilket är det smidigaste lagliga bioset med inbyggd funktion för att enkelt flasha om till det bios man egentligen vill ha. Men eftersom det inte fungerar på alla boxar har man det säkrare "cromwell" i andra banken.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    Och skulle man råka flasha fel på bank1, så kan man raskt byta till bank0 & flasha rätt denna gång med rätt storlek på bioset , snacka om parktiska grejjer
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Liknande diskussioner

1. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 21:33
  2. Hur får man ett Bios att alltid boota från hårddisk?
    By c_c_0 in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2004-06-30, 00:45
  3. Hur vet man vilken mod chip som ligger i de nya PS2?
    By COLOGGERO in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2004-03-01, 18:35
  4. Ombytta Roller :-)
    By Hansi in forum Fritt Forum
    Senaste inlägg: 2003-04-01, 11:23
  5. Vilken chip ska jag ta till min Ps?
    By Mortlev in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2003-02-10, 21:43

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner