Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Installerat EZI o ps2an läser inte skivorna!

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    0

Installerat EZI o ps2an läser inte skivorna!

Hej

Jag har precis installerat DMS4 EZI, och när jag startar up ps2an så låter cd-romen konstigt och den läser inte av NÅGRA skivor så man kommer in i browsern ochså. Det verkar inte heller som att chippet funkar som det ska efter som man ska väll komma in i en meny om man håller inne FYRKANT när man startar ps2an även om men inte fixat BIOS

Tack på förhand

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    0
    Ska bara säga att den där jävla guiden som finns på dms4 hemsida suger sten hårt dom förvränger ju allt mot hur det är. Är det någon här som satt in chippet så behöver jag hjälp med det. För jag vet inte ens hur bioset ska sita. det verkar finnas två ställen som det passar på jag har satt den på samma som på bilden

http://www.dms3.com/cgi-bin/dms4ezi/site.pl?page=home?

För i guiden verkar det ju vara som deras komponenter sitter anorlunda..
    och sen ska dsp sitta med kablarna mot fläkten(jag har b sidan) satte dom mot den där degklumpen först sen när jag tog bort den så pajade den. Så jag får väll köpa nytt chip om det inte finns några dsp i reserav att få tag på

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vilken version/modell av PS2 har du?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    0
    Jag har model SCEH 3004R. Jag skruvade ihop det utan DPS:en och då funkade CD-romen igen. Men när det startade up så stog det DMS4 disabled så det kanskse satt rätt första gången?! Men har du någon bild där du kan visa vilket håll DSP och bioset ska sitta så vore det schysst. Är inte DMS4 officela guide konstig eller för jag tycler att det såg onorlunda ut mot mitt men dett kanske är för det är så inzoomat

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Bäst är om du plockar fram kund+order# och ringer och frågar efter Hussam, det är bara han som testat EZI chippet här än så länge.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. Bränna i mode1?
    By Jurke in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2004-07-02, 09:48
  2. xboxen läser inte skivorna...??
    By axion9 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-11-26, 11:49
  3. Mina DVD-R skivor fungerar inte längre!
    By Empfmil in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2003-01-11, 20:51
  4. cd2,cd3,cd4 osv. Dessa går INTE att ladda. Bråttom.
    By Mantis in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2001-06-04, 23:10

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner