Visar resultat 1 till 23 av 23

Diskussion: Penntricket är inte någon bra idé...

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Penntricket är inte någon bra idé...

    Jag tänkte att jag kunde spara mig själv lite pengar genom att göra "Penntricket", på min gamecube för de fyra skruvarna på undersidan av gamecuben. Men efter flera försök så fick jag tills slut ett bra grepp med en penna, men jag tog i för hårt. Och nu har pennan gått sönder och innuti en av platserna med skruven, finns nu rester av pennans "form" och det är otroligt svårt och få bort dessa för de har smält ner på skruven... Men nu har jag en skruvmejsel (screw bit) och tänkte göra det lätt med den, men någon som kan komma med förslag så jag ta bort det smältande plastet från pennan?

    Tacksam för svaret!

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2001
    Från
    never ever land
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Jag hade samma problem. Jag tog en ganska stor borr och körde försiktigt med den. Efter ett tag har den grävt sig så pass djupt in i plasten så att du kan rycka ut pennan. Worked for me. Tipset är att köpa en fil och fila ner en vanlig bits istället...funkade betydligt bättre kan jag säga
    ______________________
    XBOX 1.1
    Philips DVD
    Alladin
    Bios M7
    160gig Seagate
    ______________________
    Playstation 2
    Silver
    Dms3
    ______________________
    GameCube
    Viper Chip
    Cobra 0,4
    ______________________

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Gävle
    Inlägg
    79
    Respekt
    21
    Näbbtång är en ide :-)
    XBOX 1.6
    Samsung DVD
    Xecuter 3 + Front
    Bios X3 3294
    200 Gig Maxtor 5400 RPM
    ______________________

    Nintendo Wii
    Cyklowiz
    ______________________
    Xbox 360
    Premium!

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    37
    Respekt
    20

    Penntricket funkar skitbra om man e lugn o fin...

    Tråkigt att höra att det är folk som haft bekymmer! Vad använde ni för slags penna till försöket? Pennan bör vara av samma karaktär som BIC-pennor, dvs mycket plast och inte nån porös sammansättning.

    Det gäller dessutom, som skrivet i forumets inlägg Mejsel:
    "När man skruvar bör man hålla ett bra tryck och lågt tempo", eftersom pennan antagligen är lite sprödare efter uppvärmningen.

    Jag smälte om endast en gång (totalt två smältningar) och skruvade utan problem upp samtliga skruvar.

    Lugn o fin, så går det bra.
    Internet users are so fat because they are full of the heaviest element in the universe: Complainium

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag har ett par kilo gamebits liggande i en påse, dom fungerar alldeles utmärkt...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    217
    Respekt
    20
    Finns att köpa på COOPs verktygsavdelning för 50 spänn ca. De ingår i ett kit med obskyra bits.

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Ohh...maaan va jobbigt...

    Efter stundtals av försök fick jag ÄNTLIGEN bort plastet från skruven. Dock gick det inte som jag hade tänkt mej. Jag började borra bort plast på skruven försiktigt. Men vi kom på att vi hade borrat för mycket...Alltså skruven var ihjäl borrat och den satt ännu längre in än det skulle. Så vi bestämde att det fanns bara två alternativ: 1) Rycka upp gamecube, för det var 3 skruvar som var ute ändå... 2) Borra igenom hela skruven och sen dra av chassit lätt. Så vi gick med alternativ 2.. Det hela slutade med att vi fick upp chassit. Dock var problemet lite att vi borrade så mycket (dock var vi ju tvunga att göra så här) så att platsen för skruven som ska hålla fronten på gamecuben, hade nu gått sönder. men som tur är så fanns ju den andra sidan av fronten att som "höll" fronten fast vid amvänding när vi skulle spela osv. Oh just det, vi träffade nästan moderkortet så, djupt och lite snett som vi borrade...hehe...ok det var kanske inte så kul. Men för de som gör detta, VAR VÄLIDGT FÖRSIKTIGA. Och gör det med en som kan hantera en borr ganska bra. Nu måste jag gå men jag ska berätta mer i detalj allt. Senare.

    /neco

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    37
    Respekt
    20
    Omg! Vad använde du för penna att smälta egentligen? Finns det bilder?
    Internet users are so fat because they are full of the heaviest element in the universe: Complainium

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20
    alltså är man lite ärlig mot sig själv och känner att man har tummen mitt i handen är det väl lika bra att lämna in kuben nånstans, så gnidden kan man väl inte vara

    skruvarna sitter inte särskillt hårt så en vanlig "elektronik näbbtång" funkar väldigt bra och smidigt och sitter slippa och elda på gammla pennor etc

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    37
    Respekt
    20

    Våga!

    Citat Original inlägg av BadRuby
    alltså är man lite ärlig mot sig själv och känner att man har tummen mitt i handen är det väl lika bra att lämna in kuben nånstans
    Jante som talar? Om man aldrig vågar kommer man aldrig framåt (tummen kommer garanterat inte flytta sig från mitten av handen om man aldrig använder den). Våga utvecklas, det skulle jag råda till. Allt borde gå bra, bara man tänker några steg i förväg. Inget är omöjligt.

    Eller så kan man luta sig tillbaka, låta andra göra jobbet och bara bli slöare och slöare i sin stackars hjärna.

    Våga vara på kanten!
    Internet users are so fat because they are full of the heaviest element in the universe: Complainium

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av maxlabo
    Jante som talar? Om man aldrig vågar kommer man aldrig framåt (tummen kommer garanterat inte flytta sig från mitten av handen om man aldrig använder den). Våga utvecklas, det skulle jag råda till. Allt borde gå bra, bara man tänker några steg i förväg. Inget är omöjligt.

    Eller så kan man luta sig tillbaka, låta andra göra jobbet och bara bli slöare och slöare i sin stackars hjärna.

    Våga vara på kanten!

    okej, till viss del håller jag med men är man iaf över 16-17år som jag tippar att denna person varit och att lekis verkstaden + diverse slöjd lektioner inte har gett något resultat överhuvudtaget och man fortfarande är så pass oförmögen att man inte kan smälta en penna och forma runt en skruv så ska man nog förklara sig själv som Ohändig
    Last edited by BadRuby; 2005-02-06 at 17:04.

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    37
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av BadRuby
    okej, till viss del håller jag med men är man iaf över 16-17år som jag tippar att denna person varit och att lekis verkstaden + diverse slöjd lektioner inte har gett något resultat överhuvudtaget och man fortfarande är så pass oförmögen att man inte kan smälta en penna och forma runt en skruv så ska man nog förklara sig själv som Ohändig
    Aha! Du jobbar på PSXCARE och vill att folk ska lämna in sina grejer för lödning.

    Heder till dem som har det svårt, men försöker ändå.
    Internet users are so fat because they are full of the heaviest element in the universe: Complainium

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20
    haha näru, det gör jag verkligen inte dock hade det varit en dröm och få jobba med dyligt med tanke på att det är mitt stora intresse

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20
    men irriterar mig bara på folk som verkligen tror att nån kan hjälpa dom att "borra från forumet" lr dyligt

  15. #15
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    37
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av BadRuby
    men irriterar mig bara på folk som verkligen tror att nån kan hjälpa dom att "borra från forumet" lr dyligt
    Verkar vara onödigt att bli irriterad på folk som försöker hjälpa folk via ett supportforum. Lite Don Quijote-varning där.
    Internet users are so fat because they are full of the heaviest element in the universe: Complainium

  16. #16
    Registrerade
    Feb 2001
    Från
    never ever land
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    men oj...BadRuby dyker upp som gubben i lådan och ger kritik åt folk som inte växte upp och ville bli pyromaner. Nice måste jag säga. Och jag ser helt klart sammanbandet mellan att inte kunna elda på en penna och ha tummen mitt i handen...klockrent!
    ______________________
    XBOX 1.1
    Philips DVD
    Alladin
    Bios M7
    160gig Seagate
    ______________________
    Playstation 2
    Silver
    Dms3
    ______________________
    GameCube
    Viper Chip
    Cobra 0,4
    ______________________

  17. #17
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Asså vad snackar ni om egentligen? Det enda jag ville egentligen säga var att penn tricket fungerar inte alls bra. Och att jag inte skulle rekomendera någon att göra det. För er som har däremot lyckats med att göra det felfritt. Vad bra, men kom inte här och säg att man blir irriterad osv...Om du känner dig irriterad gå och läs och svara på någon annas inlägg. Annars kan du vara snäll och ge ett svar som hjälper t.e.x. Men jag tycker inte att man ska uttrycka sig som att vara irriterad för att någon annan behöver lite hjälp.

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20
    maxlabo>> ok vet inte om du missuppfattade det där lr dyligt, irritationen va på den som sökte hjälp och inte den som försökte hjälpa

    N0ztradamus>> Lekledarn, lite sandlåde fasoner över din ironi, vet inte om du har läs svårigheter eller om du bara är gravt vinnögd med "tummen mitt i handen" citatet syftade jag mest på att Borra så snett att man nästan borrar sönder moderkortet etc men jag antar att ditt påhopp mest berodde på att du kände dig lite träffad eftersom att du hade liknande problem
    Last edited by BadRuby; 2005-02-09 at 11:46.

  19. #19
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    37
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av BadRuby
    maxlabo>> ok vet inte om du missuppfattade det där lr dyligt, irritationen va på den som sökte hjälp och inte den som försökte hjälpa
    Min åsikt gäller åt båda hållen, tycker det verkar vara onödigt att bli irriterad på folk som försöker bli hjälpta av folk via ett supportforum också.

    Tråden; lägg sarkasmerna åt sidan, vi drar alla större gagn av att tjattra lite konstruktivt istället.
    Internet users are so fat because they are full of the heaviest element in the universe: Complainium

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20
    att "irriterande" kan skapa sådan uppståndelse, okej jag medger att det kanske va lite fel ordval

    sure thing!

  21. #21
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av dkcp
    Finns att köpa på COOPs verktygsavdelning för 50 spänn ca. De ingår i ett kit med obskyra bits.
    dkcp <<---

    Vet du vad det var för bits som passade? Eller vad kitet hette som du köpte. Skall till Coop och kolla lite nämligen

  22. #22
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Finns det liknande bits som går att öppna gamecuben med? Fungerar det lika bra som en gamebit? Finns dessa på coop forum? Kan nån förklara för mig vad ni snackar om?

  23. #23
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Jaja, det är väl bara till att ta tjuren vid hornen och cykla iväg till coop och kolla.

Liknande diskussioner

  1. Chippad fast funkar inte
    By Pschimon in forum Matrix Infinity
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-01-29, 09:44
  2. Finns det någon bra guide på psxcare om hur man byter Hdd??
    By Tenbrink in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-11-29, 16:43
  3. PS1: CD spinner upp långsamt eller inte alls
    By Wizzie in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-14, 08:04
  4. Kan inte hitta den
    By xsist in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2001-09-27, 18:33
  5. Jag får det inte att funka NEO2 PLEASE HELP
    By privatimport in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2001-03-29, 19:43

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •