Visar resultat 1 till 23 av 23

Diskussion: Svarta cdr skivor

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    21

Svarta cdr skivor

Hej har fått min ps2a nu och tänkte bränna ut lite ps1 spel.
    är lite rädd för att lasern ska gå sönder om jag använder dåliga medier så jag undrar om dom skivorna med svart skrivyta är bra att använda.
    eftersom orginal ps1 spelen också har svart skrivyta.
    dom skivorna jag tänkte köpa är:

CD-R Razor sound 700MB/80min
    40 X Svart skrivyta

gå in på *************** och sök på "19013"

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Att dom är svarta har ingenting med kvaliteten att göra.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    21
    ok trodde att dom var bättre att använda eftersom orginal ps1 spel är svart

men backups av ps1 spel sliter väl inte så mycket på lasern endå eller?

så fort du har en skiva i ps2an då jobbar lasern lika mycket vare sig det är ett ps2 eller ps1 spel.
    403 11 GÖTEBORG
    www.sweclockers.se
    x
    här har vi en lite malgroda

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    21
    Jo men jag tänkte att en cdr skiva är ca 700Mb och en dvd skiva ca 4700Mb
    så alltså måste ps2an laser jobbar mycket mer med en dvd skiva iomed att det är en mycket större mängd data att bearbeta.
    Eller?

dvdskivor gör att lasern jobbar mera en cd-r spel
    403 11 GÖTEBORG
    www.sweclockers.se
    x

Registrerade
    Feb 2003
    Respekt
    23
    Svarta CD-R skivor,passar utmärkt för t.ex. PlayStation-spel. Skyddar lasern på din PSX, då den svarta undersidan ej speglas lika mycket.
    Och sen slipper du se något brännar spår på den.
    T-1000 är Inte Inne För Tillfället Men Lämna Ett Meddelande Efter Pipet.*piiiiiiiiip*

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    "Skyddar lasern osv..." ...host...jaja....
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    21
    Det får nog bli sådana skivor tror jag,
    men vem vet snart kanske det kommer en version av HDloder som klarar av psx spel, det borde ju inte vara svårt att göra iomed att dom lyckats med ps2 spel eller?

För flera år när jag var nybörjare .Då köpte jag cd-r skivor som var svarta .När man brände på dom då snurade dom åt fel håll och därför funkade inte ladningarna i spelen.jag tycker att du borde välja tdk cd-r se även
    http://forum.psxcare.com/support/sho...7376#post97376
    403 11 GÖTEBORG
    www.sweclockers.se
    x

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    21
    Bra att veta tackar
    Då blir det nog tdk skivor

Registrerade
    Feb 2003
    Respekt
    23
    Ehh snurra fel håll?!?
    Jag köper själv svarta cd-r skivor och dom funkar hur bra som helst i min chippade ps2.
    Det låter mer som du inte kunde kan bränna... som du själv sa du var nybörjare...
    T-1000 är Inte Inne För Tillfället Men Lämna Ett Meddelande Efter Pipet.*piiiiiiiiip*

Registrerade
    Feb 2003
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av Hansi
    "Skyddar lasern osv..." ...host...jaja....
    Tänk så här Hansi om du var ute och solade och blev bländad i ögonen (lasern) skulle du inte tycka om det var bättre att inte vara det och ha solglasögon på dig?

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    21
    ok nu blir det nog svarta skivor endå

Citat Original inlägg av T-1000
    Ehh snurra fel håll?!?
    Jag köper själv svarta cd-r skivor och dom funkar hur bra som helst i min chippade ps2.
    Det låter mer som du inte kunde kan bränna... som du själv sa du var nybörjare...
    jag utryckte mig på fel sätt
    först en månad efter att jag hade lärt mig och följt alla anvisningar som det står att man ska bräna psxspel.Det var då jag körde med svarta cd-r min bränar metod var rätt. Det hanlade om att det var ett dåligt märke för det funkade bra på andra märken.jag vet endå att dom svarta skivorna snurade åt fel håll
    Last edited by Mr_Khyron; 2005-02-06 at 18:42.
    403 11 GÖTEBORG
    www.sweclockers.se
    x

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av T-1000
    Tänk så här Hansi om du var ute och solade och blev bländad i ögonen (lasern) skulle du inte tycka om det var bättre att inte vara det och ha solglasögon på dig?

Och jag som trodde att meningen VAR att laserstrålen skulle reflekteras tillbaka till cd/dvdläsaren....

Citat Original inlägg av MeanMrMustard
    ok nu blir det nog svarta skivor endå
    Du betalar 10kr per skiva ska du ha 100skivor då betalar du 1000kr
    och väljer du tdk 245,00 SEK. Där du vill köpa är bara som att ge bort pengar grattis till vem som helst.Det är ingen mer en dom som är korkade som gör så
    Dom som är smarta köper från http://www.********.com/shop/default.asp?SetLng=6
    403 11 GÖTEBORG
    www.sweclockers.se
    x

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    21
    Vi som är mindre smarta köper skiverna direkt i någon butik och slipper betala 80kr i frakt och får på så sett skivorna till samma pris som om man köpt dom från wesell

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    25
    Är man några stycken eller köper många skivor så får man lägre pris per skiva på bra skivor såsom Verbatim, Fuji m.fl. även om man får betala frakt om man jämför med butikerna här hemma.

T-1000: Jag tror att du missförstått detta med reflektionen på skivorna. Det är bättre för läsbarheten av skivan ju högre reflektion man har. Om man jämför en originalskiva som har 100% reflektion så har en bränd skiva med bra dye ca 50-60%. Använder man sämre medier eller DVD-RW skivor så har de ännulägre reflektion men man kan inte se eller bedömma om en skiva har bra reflektion bara genom att se på dem.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av MeanMrMustard
    Vi som är mindre smarta köper skiverna direkt i någon butik och slipper betala 80kr i frakt och får på så sett skivorna till samma pris som om man köpt dom från wesell
    det blir billigare även med frakten inräknad. 50skivor kostar 50kr frakt. sen blir det ca 80.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    21
    Finns det inga Vanliga skivor som har lika hög reflektion som Orginal?
    Det borde ju finnas eller?

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    25
    Nej tyvärr, eftersom originalskivorna är tryckta så har de ett annat ytskikt.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    21
    ok lite synd men det kanske kommer någon gång längre fram

Liknande diskussioner

1. Typ av Skivor ?
    By vip3rz in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2002-12-02, 08:41
  2. Vilka CD-R/DVD-R osv skivor är bäst?
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Senaste inlägg: 2002-06-19, 09:28