Hej,
Uppgraderade disken i XBox'en och har nu satt den i en server (Linux) och tänkte använda den däri. Dock ser inte linux fdisk den, hur skall jag rensa den och kunna partitioner den?
Hej,
Uppgraderade disken i XBox'en och har nu satt den i en server (Linux) och tänkte använda den däri. Dock ser inte linux fdisk den, hur skall jag rensa den och kunna partitioner den?
Har du öppnat den med Confic Magic först eller?
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Har inte gjort något med den mer än monterat den i servern
som sagt du skulle ha öppnat HDn i xboxen i med ett program som heter Config Magic som ligger under apps
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
men om man inte äger en xbox dåmen äger ett gäng xbox diskar. finns det inga pc-program för att låsa upp och formatera?
Jo, det hade ju varit det bästa att kunna köra det ifrån PC'n. Nu har jag ju en XBox och kan väl temporärt jacka in den. Vad gör jag med Config Magic? Skall jag bara låsa upp den? Finns Config Magic på en standard XBox installation eller skall jag boota från superdisk?
nä, det ska ligga standard när du installerat från Superdisk..
Men på den disk som jag har satt i PC'n är helt original Xbox, den åkte ur när jag chippade och uppgraderade HD.
Frågan är om jag kan jackan in den i Xbox'en, boota med superdisc CD'n och köra "Config Magic"?
Måste jag installera superdisk på HD för att kunna göra dessa operationer?
Det är bara att jacka in orginalhårddisken, starta med superdisk 3.7 rc8, välja "w w w.PSXCARE.c o m" -menyn och sedan "unlock harddisk" KLART.
OBS. hårddisken kan bara låsas upp med xboxen som den blev låst av.
Tack för svaret, skall testas imorgon......
Det måste vara samma box som som HD satt iOriginal inlägg av q0p
Funka fint, Tack
Bookmarks