Blinkar grönt/rött och videosignal saknas..
Jag har ett problem som jag behöver hjälp med!
Jag har en 1.6 Xbox med Duox 2 chip och när jag startar xboxen så startar den om 2-3 ggr och det blinkar grönt och rött, på tv:n står det även att videosignal saknas.
Men jag kan starta orginal Dashboarden med Eject-knappen.
Det som har hänt är:
Jag har en helt ny Xbox 1.6 och jag har själv lött in ett Duox 2 chip, allt gick felfritt och Xboxen fungerade klockrent direkt. Dock när jag försökte ställa in mitt ip på Xboxen så började Xboxen ladda och jag råkade göra en IGR så boxen försökte starta om men då dök detta felet upp..
Jag har läst i forumet att man kan slå över Duox-chippet tillbaka till Bank0 och starta därifrån och därigenom flasha om bioset men jag har exakt samma startfel på den Banken.
Det står även att DVD:n ska åka ut efter några sekunder om boxen inte startar men det gör den inte för mig, den kan heller inte läsa några skivor i detta läge.
Jag har t.o.m bytt ut själva chippet mot ett helt nytt Duox2 chipp men får samma fel, har kollat alla lödningar och det ser bra ut.
Har varit med om liknande fel en annan gång och då bytte jag bara Duox-chipp så fungerade det igen men det hjälpte inte nu
Vet inte riktigt vad jag ska göra nu så hjälp uppskattas!
Man ska inte äta för att leva, utan leva för att äta!
Bookmarks