Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: xboxen krånglar...

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    xboxen krånglar...

    tror inte xboxen vill starta med chippet... har en crystal ed, varje gång den startas kommer ett vitt x å det där vanliga. fast på sista tiden har det hänt till å från att när jag startar den så blir x et grönt (som en vanlig box) och jag får ett felmedelande där det står att jag ska kontakta kundtjänst. numren 13 eller 16 står uppe i höger hörn i samband med felmedelandet.

    tror inte det är fellött pga att jag beställde den chippad å klar här från psxcare.

    skulle uppskatta hjälp

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    sweden
    Inlägg
    540
    Respekt
    24
    SÖK.

    13 - kernel - Kan inte ladda Dashboard (pga ingen/felaktig nyckel, eller något annat fel som gör att xboxdash.xbe inte kan starta)

    Stoppa i SD installera om MSdash

    Vet inte vad felkod 16 betyder men dubbelkolla och värm om alla lödningar

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    jag är lite noob på detta vad står SD för?

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    95
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av sigurd
    jag är lite noob på detta vad står SD för?
    SuperDisc^^
    Ge aldrig upp

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    vad är denna super disk man hör så mycket om... har läst övriga trådar och fått fram lite.. men det jag undrar är det en mirakel kur får boxen.. =) bränner man ner den på en dvd och kör in i boxen så är allt löst.. eller??!

  6. #6
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    157
    Respekt
    21
    skicka tillbaka den till psxcare dom har väll nån sån där garanti på chip och lödning...

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    mm.. men det kanske skulle gå snabbare att lösa själv... det är juh helg och allt..
    man är juh beroende av det.... =) så jag skulle helst vilja ha en lösning som jag skulle kunna lösa själv idag...

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    har laddat hem flashfxp, och två vertioner av superdisc.. ska jag föra över superdisc med flashfxp till xboxen? eller ska jag bränna ut den och stoppa i dvd:n.. eller är det något jag har tok missat... HELP!! saknar min köra box... =)

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Bränn ut .iso filen på en skiva som du vet att din xbox läser. För att bränna ut .iso filen så kan du använda tex Nero. Sen e det bara att stoppa i den i läsaren...

  10. #10
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    så funkar allt som vanligt igen, eller?? =)

  11. #11
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    var laddar man ner en superdisc? har kollat pirate bay

  12. #12
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    IRC, Superdisc och Xbins

    --------------------------------------------------------------------------------

    Tänkte att jag en gång för alla skulle förklara hur IRC funkar och hur man får ner programvara till boxen..

    Det du behöver är en IRC klient och en FTP klient.

    I denna guide använder jag mig av mIRC som IRC klient - tillgänglig via www.mirc.com. Samt valfri FTP-klient (kör Windows commander själv).

    #1 Först installerar du mIRC och startar programmet. Du får upp rutan "mIRC Options" första gången du startar programmet. Fyll där i en passande nick välj sedan sektionen Servers!

    #2 Välj där EFnet som IRC Network och välj Efnet: Random server som IRC server.

    #3 Gå vidare ner i detta fönstret till avdelningen DCC och välj där Ignore. Välj Accept only som Method och lägg till (Add) filtypen *.rar .

    #4 Klick OK för att stänga fönstret och välj nu File -> Connect. Den försöker nu koppla upp sig mot första bästa EFnet server.. det kan ta sin tid ibland..

    Nu börjar det roliga. Först beskriver jag hur man laddar ner Superdisc.

    #5 skriv : /join #super-disc .

    #6 Som det sedan står i Topicen till denna kanal (topic - den första texten) skriver du : /msg sd-dcc xdcc list för att lista vilka filer som finns tillgängliga.

    #7 skriv /msg SD-DCC xdcc send #x där X-et är nummret på filen som du vill ha..

    #8 du får nu en pop-up av mIRC ! Godkänn denna .. voila .. du laddar ner..

    Om vi nu istället vill plocka programmen var för sig gör du enligt följande:

    #9 I det första kanalen/fönstret du fick när du kopplar upp dig mot EFnet skriver du nu istället: /join #xbins

    #10 I denna kanal skriver du /msg xbins !list eller möjligen /msg xbins_ !list

    #11 Du får då ett privat meddelande i mIRC där du får instruktioner och login/lösen för en FTP server.

    #12 mata in dessa i din FTP klient och koppla upp dig.

    #13 Nu är det bara att ladda ner.. :-)

    #14 Kom ihåg att din inloggning endast är giltig 1 gång. Så för att det skall funka igen måste du upprepa steg 9 & 10.

Liknande diskussioner

  1. HJÄLP! KAN INTE ANSLUTA TILL XBOXen M.H.A. PCn
    By Kalle112 in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-01-18, 23:06
  2. Mitt playstation KRÅNGLAR!
    By Spoox in forum Playstation - Övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-09-20, 18:35
  3. Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-02-04, 16:52
  4. Satte i ny hårdisk, nu startar bara xboxen om och lyser rött.
    By Madman in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-05-04, 19:33
  5. Krånglar vid byte av cd.
    By Klsse in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 10:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •